C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30130 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 23 november 2005, 17:18:31
Ook wij hebben infostream piepers, en twee portofoons,merk weet ik eve niet.
Wij nemen de portofoons niet mee in de boot, is ook niet nodig.
RR,
Wanneer de meldkamer jou koppeld aan diegene die je nodig hebt kun je gewoon met een ieder praten.
Wij hebben een brandweer fleetmap en kunnen communiceren met de politie :D

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #111 Gepost op: 24 november 2005, 11:21:24
Ook wij hebben infostream piepers, en twee portofoons,merk weet ik eve niet.
Wij nemen de portofoons niet mee in de boot, is ook niet nodig.

Volgens mij is het een Motorola:

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 24 november 2005, 11:27:22
Ik heb foto's gezien van de DRB die motorola portofoon hebben ingebouwd in een carcit.. Netjes waterdicht weg gewerkt.

Wat ik me afvraag is of ze het systeem aangesloten hebben op onboard een intercom systeem weg gewerkt met de microfoon weg gewerkt in een helm.  De KNRM werk op sommige boten al met een geintergreerd intercom systeem, waar ze de marifoon en mobilifoons en C2000 portofoons hebben weg gewerkt.. Maar de implementatie van C2000 randapparatuur op een open rib, heb ik nog niet gezien..

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #113 Gepost op: 24 november 2005, 20:41:31
De foto die je hebt gezien is niet van een van onze boot. Dat heb ik ook in het topic gemeld anders had ik ze wel gewoon online gezet. Wij zouden wel graag een intercom systeem hebben maar het is waterdicht iets te prijzig
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 25 november 2005, 09:07:41
Op de grotere reddingboten van de knrm is de apparatuur niet aangesloten op de headset, maar dat was de oude mobi waarmee er contact was met de alarmcentrales ook niet.

9910001
9910001

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 25 november 2005, 11:18:25
Op de grotere reddingboten van de knrm is de apparatuur niet aangesloten op de headset, maar dat was de oude mobi waarmee er contact was met de alarmcentrales ook niet.

9910001
Dat is gek.. Hebben ze prachtige mooie DavidClark Intercom systeem aanboord , waarop ze inprincipe alles kunnen koppelen, en dan doen ze het niet..

Je microfoon en headsets (Al dan niet geintegreerd kan je dan apart toewijzen aan diverse randapparatuur.. zoals de marifoon, divers mobilifoons, gsm carkits en dan kan de verschillende audiobronnen ook toewijzen aan verschillende uitvoer apparatuur. Het zou vreemd zijn als die functionaliteit niet zouden gebruiken..

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 25 november 2005, 11:40:37
Een reden kan zijn dat de meeste communicatie via de marifoon verloopt en daarom de koppeling niet voor de hand ligt. Het is meestal gewoon in en uit melden bij de RAC en mogeijk wat doorgeven aan een ambu.

9910001
9910001

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #117 Gepost op: 25 november 2005, 17:45:16
En dat doen ze heel goed, weet je hoeveel er op de diverse sets gecommuniceerd wordt?, dat komt dus allemaal je oren binnen, ook de interne coms komen binnen.
Ik weet uit ervaring op onze eigen boot dat je een bronnetje of 5 kan scheiden, daarna gaat het fout en begin je dingen te missen.

je moet dus afwegen wat nodig is en wat niet.

Res  8)
NoordBorgh go's North again in 2009

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #118 Gepost op: 25 november 2005, 20:09:10
5 vind ik nog erg veel. Je gaat al snel delen missen als er veel communicatie is.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #119 Gepost op: 25 november 2005, 20:27:57
Misschien moet er toch maar iets meer belang gelegd worden bij een goede centralist. Deze kan vanaf een rustige lokatie veel meer dingen regelen en vastleggen dan een boot-operator met een headset waardoor 5 mensen lopen te communiceren. En deze centralist kan daarbij heerlijk achterover zitten met een pc voor zich, een asbak en een brandende sigaret links en een bak koffie rechts van hem of haar.

Naar mijn mening is C2000 voor boten van strand-reddingsbrigades totaal niet noodzakelijk. De kans op schade en verlies weegt in mijn optiek niet op tegen de voordelen. Daarintegen is C2000 voor hulpverleningsvoertuigen van strandreddingsbrigades wel een noodzakelijk gebeuren. En dan bedoel ik reddingsbrigades zoals IJmuiden en Zandvoort. Waar frequent de reddingsbrigade ingezet wordt als first responder en gekeken wordt of de inzet van een ambulance echt noodzakelijk is.

Voor het binnenwater doe ik maar geen uitlating, want ik neem aan dat als er een alarm is en een boot vaart uit is er ook een post bemensing. Dus . . . . . . .
Elke hulpverlening start met communicatie.