De leer(speel)tuin van de hulpverlening Nederland

Auteur Topic: De leer(speel)tuin van de hulpverlening Nederland  (gelezen 2541 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Gepost op: 7 augustus 2011, 13:03:27
Ik weet niet goed hoe ik het allemaal moet verwoorden maar vandaag kreeg ik een idee (waar ik zelf de middelen niet voor heb en de kennis).

In deze tijden waarbij het geweld tegen hulpverleners groter wordt en er steeds minder vrijwilligers te vinden zijn lijkt het mij een goed plan als de politiek of een commerciële duizendpoot een groot terrein tot zijn beschikking krijgt om er een speel(leer)tuin voor de jeugd op het gebied van hulpverlening te maken.
Je zou dit ruim kunnen zien met enkele gebouwen, een heus verkeersplan (trapauto's), een grote vijver, en heel veel HV-voertuigen. (van groot tot klein, brandweerauto's, ambulance's en natuurlijk politie)
Je kunt het ook uitbreiden naar b.v. waterpolitie, KNRM enz.

In dit park kun je kennismaken met alle diciplines (van meldkamer tot op de straat) en je leert er leuke dingen, blust een brand, geeft iemand een bekeuring of legt een verbandje aan.
Voordeel moet gehaald worden uit de kennismaking met de HV-tak en er moet een goede voorlichting zijn. Eventueel een museum eraan vast.

Oud HV-werkers kunnen als personeel dienen maar natuurlijk zijn ook jongere mensen welkom.
Zouden jullie ook niet denken dat de interesse voor HV en het respect in de loop der jaren misschien hiermee weer terug kan komen?

BTW... het is zomaar even een gedachtenspinseltje.  98uiye

Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Rick M

• Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
    • Brandweer Nieuwegein
Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2011, 15:17:22
Een collega vrijwiligger uit Nieuwegein is daar mee bezig..

Kijk eens op www.112land.nl
Brandweer Nieuwegein; www.brandweer-nieuwegein.nl

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2011, 17:41:28
Fantastisch en helemaal top!  O0

Ik begon mijn posting al een beetje vreemd te vinden want er kwamen geen reacties maar kennelijk ben ik dus niet de eerste die op een dergelijk idee komt.
Ik wens 112Land heel veel plezier en goede zaken. Ik ben van mening dat NL hier zeker op zat te wachten.

O0 O0 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2011, 17:53:36
Een collega vrijwiligger uit Nieuwegein is daar mee bezig..

Kijk eens op www.112land.nl

De site ziet er zeker leuk uit,en ik denk dat het wel wat gaat worden als ik de site zo bekijk.
Goed bezig
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT