Jongeren rijden massaal zonder rijbewijs op brommers

Auteur Topic: Jongeren rijden massaal zonder rijbewijs op brommers  (gelezen 9916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #40 Gepost op: 4 juni 2011, 19:11:13
Dit is onzin, de politie heeft zelf ook speerpunten op basis van o.a. geluiden uit de wijk of krijgen op lokaal niveau input vanuit de gemeente. Klaarblijkelijk begrijp je het zelf dus ook niet.
Dat weet ik, ik bedoel alleen dat burgers de politie voor veel dingen aansprakelijk stellen, terwijl zij alleen een opdracht heeft gekregen om uitvoeren.
E.g. de strafmaat, of wat wel en niet strafbaar is.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #41 Gepost op: 4 juni 2011, 19:37:15
50 is ook te hard, maar 1 op de hoeveel lopen er nou echt extreem hard, laten we zeggen 80 of meer?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #42 Gepost op: 4 juni 2011, 19:41:41
Dat weet ik, ik bedoel alleen dat burgers de politie voor veel dingen aansprakelijk stellen, terwijl zij alleen een opdracht heeft gekregen om uitvoeren.
E.g. de strafmaat, of wat wel en niet strafbaar is.

De politie is "slechts" de boodschapper van de machthebbers in Den Haag.  998765
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 4 juni 2011, 19:46:59
50 is ook te hard, maar 1 op de hoeveel lopen er nou echt extreem hard, laten we zeggen 80 of meer?

Tsja, de kans dat er een tussen zit die 80 of meer loopt is niet zo groot meer. De kunst van het goed weg-/in- bouwen van een begrenzer is ook goed vertegenwoordigd ;) En hoe meer controle's er op snelheid zijn, hoe minder overtredingen je per controle hebt  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #44 Gepost op: 4 juni 2011, 19:50:24
Ok laten we het zo gaan stellen:

-feit uit onderzoek, de helft / 1/3 van de juigd rijd zonder rijbewijs.
-feit zeer onwenselijk ivmveiligheid verzekering
- feit veel lopen harder dan 50.
-feit jeugd onderschat deze gevolgen
- feit vanaf 16kan straks begonnen worden met rijbewijs

Ik stel dat de jeugd het rijbewijs niet haalt ivm de kosten a 400 euro.

Ik stel,dan heb ik liever iemand met theori examen alleen dan helemaal geen examen. Ik bepleit dan ook voor afschaffen praktijkexamen.

OF!  

Het praktijkexamen goedkoper maken zodat de jeugd dit weer gaat accepteren.
bekeuren/in beslagname is alleen bij controle. Niet meer bij aanrijding.

Over dat de politie alleen voor handhaving vanuit den haag is stel ik..wil je een stempelautomaat zijn? Op dit forum mag jezelf ook meedenken


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 4 juni 2011, 19:57:44
bekeuren/in beslagname is alleen bij controle. Niet meer bij aanrijding.

Dus, omdat iemand betrokken raakt bij een aanrijding hoeft hij geen bekeuring meer te ontvangen?

Hoe sta je tegenover verzekering van een motorvoertuig? Omdat de premie zo hoog is hoef je geen verzekering meer af te sluiten?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #46 Gepost op: 4 juni 2011, 19:58:02
moi ,

ik ben ook alweer een tijdje 16 en ga me deze week (eindelijk) inschrijven voor mijn brommer certificaat  098uo
ik vind het te gek voor woorden zoon prijsverhoging , mijn broer had hem voor totaal (inc. afhalen gemeentehuis etc.) 75.00 euro
hij is 1 jaartje ouder dan mij en ik moet nu even 450.00 euro neer gaan leggen  >:(

ik heb hem wel nodig voor school , werk etc. maar heel veel vrienden van me hebben sinds de verhoging van het certificaat het brommer heel snel uit het hoofd gezet.

50 is ook te hard, maar 1 op de hoeveel lopen er nou echt extreem hard, laten we zeggen 80 of meer?


ik denk dat je je hier lelijk in vergist wij hebben hier ook een brommer / scooter team , en zeker meer dan de helft loopt harder dan 80 en daar kwart van wel weer 90 of meer.......

Tsja, de kans dat er een tussen zit die 80 of meer loopt is niet zo groot meer. De kunst van het goed weg-/in- bouwen van een begrenzer is ook goed vertegenwoordigd ;) En hoe meer controle's er op snelheid zijn, hoe minder overtredingen je per controle hebt  ;)

dit klopt ook helemaal 7/8 op de 10 brommers heeft een goed ingebouwde begrenzer.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 4 juni 2011, 20:04:30
Wat men vaak even vergeet is, de bekeuring voor een begrenzer is ook hoog, je bent je brommer (even) kwijt, je gaat veel geld kwijt zijn aan een bekeuring voor snelheid, bij een hoge overschreiding wordt het kentekenbewijs ingevorderd en heb je moet langs het RDW om je brommer te laten herkeuren  ^-^
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #48 Gepost op: 4 juni 2011, 20:09:49
Wat men vaak even vergeet is, de bekeuring voor een begrenzer is ook hoog, je bent je brommer (even) kwijt, je gaat veel geld kwijt zijn aan een bekeuring voor snelheid, bij een hoge overschreiding wordt het kentekenbewijs ingevorderd en heb je moet langs het RDW om je brommer te laten herkeuren  ^-^

klopt , maar het is hier dan wel zo , als je word ''gemeten'' al rijdende , dan weten ze wel dat je de begrenzer niet hoeft te gebruiken op de roller omdat ze je al gemeten hebben , maar bij een van de weg haal actie , word die idd wel aangezet.

en wat je zegt de bekeuring is hoog en mis kwijt , bij de meeste brommers met een begrenzer zit die er niet voor niets in  ;) want nu heb je nog mischien / luckytje dat ze je begrenzer niet door hebben en anders ben je hem zobieso kwijt....


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #49 Gepost op: 4 juni 2011, 21:36:03
Ik zie weer aannamens voorbij komen; zijn er cijfers bekend over hoeveel brommers er rond rijden en hoeveel daarvan zijn werkelijk opgevoerd dat ze snelheden van 80km/u of meer halen. 98uiye

Cijfers genoeg, zoek maar eens op www.swov.nl en www.kpvv.nl. 18% van brommers betrokken bij verkeersongevallen is opgevoerd (onderzoek van voor 2006). Dat is dus bijna 1 op 5.

Succes met het verdiepen in de materie, ik heb het al gedaan maar ga hier niet alles oplepelen, dat is mij iets te veel  ;)