Jongeren rijden massaal zonder rijbewijs op brommers

Auteur Topic: Jongeren rijden massaal zonder rijbewijs op brommers  (gelezen 9917 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #50 Gepost op: 4 juni 2011, 23:31:28
Ja, ik reed vroeger ook te hard op mijn Puchje. En toen vond ik ook dat het gewoon kon en dat ik veilig reed. Nadat ik tot 2 maal toe een ongeval had gehad door de snelheid en de niet daarop berekende remmen, gelukkig zonder vergaande gevolgen voor anderen (mis alleen zelf eens stukje bot in mijn elleboog, functioneert verder goed) heb ik toen besloten om maar weer te gaan fietsen. Nu ik er wat jaren later op terug kijk ben ik tot het inzicht gekomen dat ik toen onverantwoord bezig ben geweest en de risico's niet goed kon inschatten.

Daarom ben ik nu, als volwassene met een volgroeid verantwoordelijkheidsbesef (hoop ik tenminste), tot de conclusie gekomen dat een rijbewijs voor een bromfiets een goed idee is, dat handhaving daar op goed is en dat ik eigenlijk vind dat die dingen gewoon afgeschaft moeten worden. Een beperkt A rijbewijs voor 17 jarigen voor zeer lichte motorfietsen, als voorloper op het nu al geldende AL rijbewijs, lijkt me beter. Oh wacht, die plannen zijn er al   O0

Veranderende inzichten zeg maar... Ik zie nu dat ik als 16 jarige (en mijn vrienden uit die tijd) gewoon echt nog niet de gevolgen van onze acties in het verkeer konden overzien.

Verder, als ik zie hoe er nu gereden wordt op bromscooters door de stad (en dan niet alleen door de jeugd trouwens!), vallen mij de ongevalscijfers nog mee. Er lijkt maar 1 stand te zitten op die gashendel en dat is voluit of dicht. Rechts inhalen is normaal, stoppen voor een VOP bestaat niet en verkeerslichten zijn alleen maar voor de sier.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #51 Gepost op: 4 juni 2011, 23:43:38
Een beperkt A rijbewijs voor 17 jarigen voor zeer lichte motorfietsen, als voorloper op het nu al geldende AL rijbewijs, lijkt me beter. Oh wacht, die plannen zijn er al   O0

Lijkt mij een heel goed plan. Ik zeg JA. Alleen de vraag tot hoeveel KW gaan we dan. 15KW?? of nog lichter. Gaan we op snelheid begrenzen??
Daar is zeker nog niet verder over nagedacht.