Nee hoor, ik praat gewoon als normale burger met een rijbewijs die ik al jaren heb en nog nooit is ingevorderd. Ik ben alleen tegen maatregelen die mensen zo op kosten jaagt omdat ik van mening ben dat het niet helpt.
Toen ik mijn brommer certificaat haalde had ik geen praktijkexamen.. Ik heb nooit een ongeluk gehad en altijd netjes gereden. Als ik nu 16 was geweest was het voor mij financieel onmogelijk om scooter te rijden. Ik vind dat niet kunnen.
Het zal mij ook niets verbazen, maargoed dat post ik zodra bekend is, dat het aantal ongelukken/doden niet is afgenomen door invoering van dit dure praktijkexamen maar dat de jongeren ofwel veel geld kwijt zijn, ofwel gelijk doorgaan voor autorijbewijs en maar 1 jaartje op de gok rondrijden (straks 17 rijbewijs)
Zal mij ook niets verbazen als aantal ongelukken/doden door praktijkexamen juist toeneemt omdat mensen het gaan ontwijken en zo dus "gevaarlijker" de weg op gaan dan dat ze in ieder geval theorie gehaald hadden.
Ik vind het dus prima als het ook goedkoper wordt. Toen ik in de VS woonde haalde ik daar mijn rijbewijs voor 7 dollar op bij de DMV (soort CBR) In Bangkok betaal ik helemaal niets.. ( ja ben een wereldburger)
Even zij straatje die al word aangehaald, doordat het autorijbewijs verlaagt gaat worden hoop ik dat die opgeschote k***e jeugd dan
eens slim is en die brommer laat staan. Helaas vrees ik dat deze heren (dames kom je een stuk minder tegen) dan hun auto als
halve moordmachine gaan gebruiken.
Anyway, het rijbewijs voor brommers is ingevoerd omdat er een te hoog aantal ongevallen gebeurd en er te vaak gevaarlijk gereden
werd waarna de overheid niks kan doen. Rijbewijs kan ingevorderd worden, certificaat niet. Zeker voor de brommer is dit belangrijk
omdat je de wendbaarheid heb van een fiets, maar je snelheid bibeko even hoog is als een auto. Hierdoor moet je als bestuurder
nog meer opletten op je omgeving wat deze gaat doen. En helaas onbreekt dit bij onze nederlandse brommerrijders te vaak, deze denken
dat de weg en stoep!!!!!!! van hun is en dat niemand ze iets kan maken.
Ik zou dan er ook gewoon voor zijn om niet (zoals ik nu lees) 3 keer de brommer in te nemen, maar direct tot meneer een rijbewijs
kan tonen, plus een voorwaarderlijke rijontzegging voor 1 of 2 jaar. Want als jij als rijbewijsloos persoon gaat rijden heeft dit een reden
(vaak dus niet kundig om een gemotoriseerd voertuig te besturen) en deze personen moet je dan ook aanpakken als je het tegen kom.
We zijn hier geen bangkok of andere aziatisch land waar we met 3 tot 6 man op 1 brommer rijden zonder ook maar enige bescherming
waardoor er duizenden onnodige gewonden vallen per jaar.