Flauw, je begrijpt best wat ik bedoel. Met een feit, helft tot 1/3 rijd zonder rijbewijs, kun je niet erg eens of oneens zijn.
Jah de politie kan harder handhaven zeggen sommige, dan vraag ik me af, hebben jullie het niet al te druk / weinig personeel etc. Er zijn dan dus andere prio's.
De cijfers zijn nog niet beschikbaar, maar zodra die er zijn zullen we kijken wie er gelijk krijgt. De wetgever zal dan andere maatregelen nemen en de politie zal vrolijk ja knikken.
Ik zie hier 1 contradictie in jou verhaal een veel politie bashen. Jij zegt dat de helft tot 1/3 zonder rijbewijs rijd maar de cijfers zijn
niet beschikbaar??
Ik kan het verkeerd hebben maar tenzij jij het onderzoek voert hierna en al gegevens heb lijkt het mij
sterk om dit zo te zeggen. Tuurlijk er zal een groep rijden zonder rijbewijs en de meeste mensen zullen deze personen qua stereotype
ook wel kennen.
En ik en vele andere hebben geloof ik niet gezegd dat er op gejaagd moet worden door iedereen. Je heb binnen de politie verkeershandhavingsteams, door sommige ook wel de wegmisbruikerteams genoemd. Deze houden zich voornamelijk bezig
met het verkeer en de handhaving hiervan. Deze komen hier dan ook vaak mee in aanraking en als ze het tegen komen dan
mag het wel wat strenger worden aangepakt ja. Het politieapparaat is groot en verdeeld in groepen die zich vaak met hun
eigen zaken bezig houden. Dus dan moet je niet de hele politie over een kam scheren, generalisering binnen een organisatie is
handig mbt de algemene kennis. Maar specialisatie is alleen maar beter omdat je dan dieper tot de kern kan komen. Echter is
dat weer een andere discussie.