GRIP 1 Waterongeval (auto te water) Waalbandijk N830 - Tuil 06-06-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Waterongeval (auto te water) Waalbandijk N830 - Tuil 06-06-2011  (gelezen 6063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dunedain

• Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
De Lifeliner 3 is ter plaatse geweest, alleen na ca 1 uur afgeschaald samen met de 18-196 (Meerkerk) ivm geringe vind en overlevingskansen, de OvD-G en de 08118 (Geldermalsen) zijn tot de multidisciplinaire afschaling om ca 03.30 uur ter plaatse geweest.

Ik mis in het voertuigenlijstje nog de RWS boot, die al na ca 30 minuiten ter plaatse was, en ettelijke voertuigen uit de blauwe kolom, waar ik geen voertuignummers van weet.

Bron; Betrouwbaar maar niet openbaar

mike

• Senior gebruiker
Zoekactie naar man in Waal

User: OmroepGelderland

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Sorry ik reageerde in een verkeerd topic! Dacht dat dit om een andere melding ging,  excuus  98uiye
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Dode vrouw gevonden in Waal
TUIL - Het stoffelijk overschot dat maandag werd gevonden in de Waal bij Tuil, is dat van een 24-jarige vrouw uit Huizen. Zij zat vrijwel zeker in de auto die in de nacht van zondag op maandag te water raakte in de Waal. De bestuurder is nog steeds spoorloos, aldus de politie. De bestuurder negeerde 's nacht een stopteken van de politie en reed door de uiterwaarden de rivier in. Agenten zagen de bestuurder uit de auto klimmen en roepen. Daarna verdween de man uit zicht. Een zoekactie leidde maandag tot de vondst van de auto en de dode vrouw. De politie weet wie de bestuurder was en stelt dat de vrouw een bekende van de man was.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2534197/dode-vrouw-gevonden-in-waal.html

mike

• Senior gebruiker
Lichaam gevonden bij Haaften, auto geborgen bij Tuil

HAAFTEN/TUIL - In de Waal bij Haaften is het lichaam gevonden van eennog onbekende vrouw. Tussen Tuil en Zaltbommel heeft een kraanschip tegen half tien de auto geborgen die zondagnacht bij een vluchtpoging voor de politie te water raakte.

Het gaat om een donkerkleurige BMW.

De politie gaat er vanuit dat de vrouw een inzittende was van de auto, al spreekt een woordvoerster nog altijd van 'een stoffelijk overschot', zonder te bevestigen of het gevonden lichaam van een man of een vrouw is. Het lichaam wordt overgebracht naar de afdeling Forensische Opsporing in Elst. Ook de auto zal daar voor onderzoek naartoe gaan.

Sinds maandagochtend is de politie bezig met een zoektocht in de rivier. Die heeft tot nu toe de vondst van het lichaam van de onbekende vrouw opgeleverd op het Waalstrand ter hoogte van de overnachtingshaven bij Haaften. Een nog onbekende man is nog altijd vermist. In verband met het onderzoek heeft Rijkswaterstaat de snelheid van het scheepvaartverkeer beperkt.

De vermiste man belandde zondagnacht met zijn auto, een BMW, bij Tuil in de Waal. De man had kort daarvoor enkele stoptekens genegeerd van de politie. Agenten wilden hem staande houden voor een routinecontrole. In de achtervolging die daar op ontstond, ramde de automobilist een hek in de uiterwaarden waarna de auto uiteindelijk in de Waal terecht kwam.

De achtervolgende agenten hebben nog wel gezien dat de man aan de kofferbak hing en om hulp riep. Daarbij riep hij tevens enkele malen 'mijn vriendin!.

Tevergeefs probeerden de agenten de man een lijn toe te werpen. Dit lukte niet door de sterke stroming. Daarna verdween de man uit het zicht.

http://www.brabantsdagblad.nl/laatstenieuws/8846865/UPDATE-Lichaam-gevonden-bij-Haaften-kraanschip-aan-het-werk-bij-Tuil.ece