Zeer grote brand (tandartsenpraktijk) Aderpolderweg - Gouda 04-06-2011

Auteur Topic: Zeer grote brand (tandartsenpraktijk) Aderpolderweg - Gouda 04-06-2011  (gelezen 5813 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
@ TV Block

heee, dat is mijn filmpje:P

Brand Gouda 4 Juni 2011
Kijk, dat is nog eens waterwinning opbouwen! Zijn dat de vrijwilligers van Gouda?

Joris
343, never forget.

hecoson

• Junior gebruiker
  • **
  • leef en laat leven
ik zag iemand met een blauwe korte broek gelijk naar die tank autospuit rennen en er wat uithalen was dit een collega die in zijn vrije tijd zijn collega,s te hulp schoot @dennisamerica11
het leven is net een suprise ei elke keer een andere verrassing

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
ik zag iemand met een blauwe korte broek gelijk naar die tank autospuit rennen en er wat uithalen was dit een collega die in zijn vrije tijd zijn collega,s te hulp schoot @dennisamerica11

Ik snap niet dat ze die man niet hebben verteld dat hij aan de kant moet blijven.
Volgens mij kan je als brandweer behoorlijk op je bek gaan, als hij zich zou verwonden.

Wel een charmante outfit om te dragen op een vrije dag.

Is het iemand bekend waarom dat redvoertuig achteruit die parkeerplaats op reed?
Ik snap daar even de logica niet van
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Ik snap niet dat ze die man niet hebben verteld dat hij aan de kant moet blijven.
Volgens mij kan je als brandweer behoorlijk op je bek gaan, als hij zich zou verwonden.

Is ws die vrije brandweerman waar al eerder over gesproken werd. Dat hij alvast het opzetstuk plaatst kan geen kwaad toch? Hij voert voor de rest geen 'gevaarlijke' handelingen uit, staat niet in de rook, dus wat is het probleem? Het zou wat anders zijn als het een willekeurige burger was die in z'n enthousiasme met allerlei spullen gaat lopen slepen.......
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Snyper

• Senior gebruiker
Is het iemand bekend waarom dat redvoertuig achteruit die parkeerplaats op reed?

Op deze wijze komt je draaikrans dichterbij het pand, waardoor je met je autoladder beter het pand kunt bestrijken... (omdat je simpelweg dichterbij staat).
Enige lastige aan deze manier is, dat je met gebruik van een torenstraal, wat last hebt van je 30 mtr. slang welke over je opbouw gaat bewegen als je gaat draaien.

DennisAmerica11

• Nieuwe gebruiker
  • *

Wel een charmante outfit om te dragen op een vrije dag.

Deze man ( In blauwe broek + witshirt) is van de brandweer ;)

Yellowjackal

• Forum gebruiker
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Is ws die vrije brandweerman waar al eerder over gesproken werd. Dat hij alvast het opzetstuk plaatst kan geen kwaad toch? Hij voert voor de rest geen 'gevaarlijke' handelingen uit, staat niet in de rook, dus wat is het probleem? Het zou wat anders zijn als het een willekeurige burger was die in z'n enthousiasme met allerlei spullen gaat lopen slepen.......
Ik denk wel dat je dit tegen moet gaan, als hij zo graag wil helpen moet hij zijn bluspak maar aandoen want het lijkt naar de omstanders dat een enthousiaste burger zo mee kan helpen en voor je het weet staan de kijkers je behoorlijk voor de voeten want hij mag daar ook komen.
En qua tijd wist zal het niet veel zijn, want je hebt daar 3 en 4 voor met hulp van de chauffeur.

TVBlock

• Forum gebruiker
Brand in aircomodule zorgt voor veel rook
04-6-2011

Gouda - Een brand op het dak van een bedrijfspand aan de Aderpolderweg in Gouda-Goverwelle zorgde voor een hoop rook. Op het dak heeft vermoedelijk een airco in de brand gestaan die voor een fikse rookpluim zorgde. De brandweer had het brandje snel onder controle.

Bij de brand werd er opgeschaald naar een zeer grote brand, dit om de brandweermensen snel af te lossen aangezien zij met deze hitte al een inzet hadden gedaan bij de beknelling even daarvoor. Stichting Salvage is in kennis gesteld en zal met gedupeerden van het pand voor de verdere afhandeling zorgen.

Bron: http://mediatv.nl/nieuws/6041/Brand_in_aircomodule_zorgt_voor_veel_rook.html

Zo zie je maar dat een zeer grote brand niet altijd een zeer grote brand hoeft te zijn.  ;)
TV Block

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zo zie je maar dat een zeer grote brand niet altijd een zeer grote brand hoeft te zijn.  ;)

Ik denk dat dat op dit forum niets nieuws is. Het gaat om de grootte van de inzet, niet om de omvang van de brand. Met de hittegolf van enkele geleden weken was het ook een bekend verschijnsel dat er 'ineens' zoveel grote branden waren. Bij dergelijke hitte wordt er simpelweg sneller opgeschaald ivm de aflos.

timo

• Forum gebruiker
Brand in aircomodule zorgt voor veel rook
04-6-2011

Gouda - Een brand op het dak van een bedrijfspand aan de Aderpolderweg in Gouda-Goverwelle zorgde voor een hoop rook. Op het dak heeft vermoedelijk een airco in de brand gestaan die voor een fikse rookpluim zorgde. De brandweer had het brandje snel onder controle.

Bij de brand werd er opgeschaald naar een zeer grote brand, dit om de brandweermensen snel af te lossen aangezien zij met deze hitte al een inzet hadden gedaan bij de beknelling even daarvoor. Stichting Salvage is in kennis gesteld en zal met gedupeerden van het pand voor de verdere afhandeling zorgen.

Bron: http://mediatv.nl/nieuws/6041/Brand_in_aircomodule_zorgt_voor_veel_rook.html

Al klopt dit ook niet eens, want de 1ste wagen ter plaatse kwam niet van de beknelling af, want de 844 was al 1ste ter plaatse en dit waren vrijwilligers waaronder ik zelf ook.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda