Militairen MOETEN reizen in dienstkleding

Auteur Topic: Militairen MOETEN reizen in dienstkleding  (gelezen 4378 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2011, 18:32:18
Mijn blaffer is standaard thuis ... en standaard als ik thuis kom pak ik mijn blaffer nog even en ga ik een rondje door de buurt lopen.
Daarna krijgt ze een bak brokken en wat water die ze heerlijk leeg slobbert.
Droog ;D ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2011, 20:22:00
Als je met eigen vervoer reist is het niet zo'n probleem, vind ik. De auto in en een burgerjas er over. Klaar is Kees.

Met OV is een ander verhaal. Geldt het dan ook als diensttijd??? Vast niet want men moet 1 miljard bezuinigen. Is/wordt het dan gratis, ook dat denk ik niet.

Dus ik gewoon niet doen. Laat iedereen lekker in zijn spijkerbroek naar huis gaan.


Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2011, 20:56:03
Je hebt er toen toch echt zelf voor gekozen, toch?
ja groen  098uo  blauw had ik bij de kmar al


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2011, 22:42:09
Militairen die met weekendverlof gaan, moeten in uniform reizen. De PVV wil op deze manier de band tussen de krijgsmacht en de samenleving verbeteren.
(...)
"De band tussen de krijgsmacht en de samenleving verbeteren". Laat me niet lachen. Het huidige algemeen aanwezige beeld in de samenleving is dat de krijgsmacht beter opgeheven kan worden. De steun bij uitzendingen is laag, en je hoort zo af en toe alleen iets over inzet(jes) bij wat calamiteiten en als er weer iets is afgebroken. Niet in de laatste plaats geholpen door allerlei politici die enerzijds graag internationaal schoothondje willen zijn maar anderzijds geen cent over hebben voor het personeel en materieel. En dan moet Jan Soldaat dus na zijn dienst verplicht het uniform aanhouden om "de band te verbeteren". Ik denk niet dat dit de moraal van de militair verbetert en dus ook niet het beeld dat de samenleving er van krijgt. Het enige dat werkt is dat men op eigen initiatief - vrijwillig - het uniform draagt na werktijd, en dus gemotiveerd is om zich correct te gedragen. Iets verplichten werkt alleen maar averechts.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2011, 22:49:59
Ach, als lichting 63-5 (paraat) weet ik niet beter dan dat we eenmaal per twee weken in uniform reisden in een militaire trein, bestaande uit materieel dat de NS niet meer geschikt achtte voor de gewone reizigers .... :D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2011, 00:17:19
Als dienstplichtig soldaat lichting 92-5 reisden we ook op vrijdagmiddag in uniform naar huis.
En eerlijk gezegd ik heb er nooit hinder van ondervonden en bedelaars op R'dam CS had ik al helemaal geen last van.
Men keek er in die tijd ook helemaal niet vreemd van op voor mijn gevoel.
En nu zie ik het ook regelmatig op Utrecht CS bijvoorbeeld en vind het er wel goed uit zien.

Als ik nu in het leger zou zitten zou ik er net als toen geen moeite mee hebben maar dat is persoonlijk dan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2011, 13:04:24
Ik heb ook zo'n groen pak (niet dagelijks aan, maar toch), en ik heb er absoluut geen moeite mee om daarmee in het openbaar te verschijnen, bijv. onderweg naar de kazerne. Maar dan wel in correct tenue en met gepaste vriendelijkheid. Dat doe ik dus uit mezelf, enerzijds omdat ik geen zin heb mij te moeten omkleden en anderzijds omdat ik er best trots op ben dat ik een groen pak aan heb. Maar op het moment dat een of andere politicus meent mij te moeten verplichten in uniform over straat te gaan terwijl er door een collega-politicus duizenden collega's op straat worden gezet, zou het zomaar kunnen dat ik daar anders over ga denken.  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2011, 13:07:18
Als je met eigen vervoer reist is het niet zo'n probleem, vind ik. De auto in en een burgerjas er over. Klaar is Kees.


Foei, dat mag niet.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2011, 13:59:25
Foei, dat mag niet.

Oh ja, dat is waar. Ik deed dat ook nooit. >:D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2011, 22:43:17
In uniform reizen zou wat mij betreft een keuze moeten zijn, net zoals het ook een
keuze is om in uniform te trouwen. Zelf reis ik met de auto dus dan is het makkelijk
uniform en koppel (zonder geweldsmiddelen die blijven op werk) reizen. Moet ik nog
ergens even een boodschap doen dan doe ik meestal wel mijn koppel af omdat ik
dan van die leuke opmerkingen krijg dat men wapen er uit is gevallen  098uo ::).

Voor wbt OV vind ik het ook niet erg om in uniform te reizen, alleen heb ik al jaren
naar school met OV gereist waardoor ik altijd een bepaalde houding heb in de stoel
dat ik dan niet in uniform wil zitten vanwege de mogelijke negatieve associaties die
bepaalde mensen dan kunnen krijgen. Ofte wel zelf kennis van mijn kant.

Daarnaast wonen een hoop mensen die in uniform werken niet in de meest vriendelijke
buurten waar sommige mensen ervoor zorgen dat de glazenzetter jou huis wel erg snel
zonder navi kan vinden als je dan in uniform rond loopt. Dus deze dames en heren kan je
gewoon niet verplichten om te reizen in uniform.

Ik had eerder gezegd dat het een pre is als ze in uniform reizen, maar dat ze het zelf moeten weten
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v