Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48701 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

• Gast
Reactie #110 Gepost op: 9 december 2004, 21:41:05
OK 1 ambulance is al onderweg. Die mag de groene lamp aandoen en als triage functioneren. Nu 3 extra ambulance A1 ter plaatse laten komen.
Dit ivm met de twee SO's die er al zijn en dat er mogelijk nog meer SO's binnen zijn.
Wachten verdere berichtgeving af.
Ambulances in de regio een voorwaarschuwing geven. Evenals de ziekenhuizen in de directe omgeving. Nadere informatie volgt dan nog zodra dit bekend is.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #111 Gepost op: 10 december 2004, 09:33:10

Vragen:
  • Moet men verder opschalen (Alle diensten)?
Reddingsbrigade; assistentie van buurreddingsbrigades, dus Westerfoort en IJdorp.
Ambulance; Meerdere ambulances en OvD-G ter plaatse laten gaan en eventueel vooralarmering Ambulance Bijstandsplan.
Brandweer; alles rijd al dus wat zou er meer moeten komen, een snelle wisseling van manschappen en dus de KADI-wagen, vanwege de warmte, persoonlijke verzorging.
[li] Wat moet de politie regelen om de gehele inzet te voorspoedigen?[/li]
[li] Wat wordt de opstelplaats van de voertuigen?[/li]
[li] Hoe verloopt de eerste brandweerinzet?[/li]
[li] Hoe komt het personeel en materieel bij het incident?[/li]

In dien mogelijk zou de Politie de toevoerwegen oip afstand moeten afsluiten en de uitgaande wegen een doorgaande weg van maken zodat er zo spoedig mogelijk een circulatiesysteem in werking komt en er "lucht" komt in de verkeerssituatie aldaar.
Opstelplaasten voor de Brandweer Bij "aanrijpunt Alfa" afrit 1 en dan in de richting naar Westerfoort. Voor de ambulances op de Parkeerplaats van de Reddingsbrigade.

Alle OvD's voor CTPI overleg op aanrijpunt Alfa, bij de Unimog van de Reddingsbrigade.
De reddingsbrigades uit IJdorp en Westerfoort assisteren en ondersteunen de ambulance dienst en Brandweer met logistieke middelen.
[li] Hoe moeten de eerste slachtoffers behandeld worden en afgevoerd (indien nodig)??[/li]
[/list].

Indien de eerste verpleegkundige ter plaatse is kan hij/ zij triage gaan uitvoeren. En de reddingsbrigade gaan vervoeren naar hun reddingspost zodat daar een gewonde nest (indien noodzakelijk) opgezet kan worden.
Elke hulpverlening start met communicatie.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 10 december 2004, 17:32:48
Ik zou eventueel ook de KNRM meenemen in de opschaling van de reddingsbrigade.
Verder sluit ik me aan bij rr

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #113 Gepost op: 10 december 2004, 19:00:56
uitslaande brand in een houten gebouw,en de mogelijkheid van slachtoffers binnen.We hebben iet wat een probleem :-[
Ik schaal op naar grote brand,aangezien de duinen en eventuele bebouwing naast het paviljoen nu wel gevaar begint te lopen.

dan een afweging van een binnenaanval,zeer risicovol aangezien het vuur waarschijnlijk met hoge snelheid zich zal voortplanten.

dan de mensen op het strand in de directe nabijheid van de brand,die laten zich vast niet wegsturen met zo,n uitslaande brand.Dus hier ligt een directe taak voor de politie en reddingsbrigade,om een grote wijd werkgebied te maken voor de hulpdiensten

mike

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 10 december 2004, 19:09:15
gezien het grote aantal mensen welke op het dance feest zijn, en welke vaak onder invloed van alcohol en drugs zijn en dus vaak agressief zijn en absoluut niet luisteren wil ik op het gebied van politie opschalen.

1. Het oproepen van het piket peleton ME puls BRATRA(brand en traangas eenheid) en AE(aanhoudingeenheid). inzet tijd 1,5-2 uur.
2. Bijstand van oa KLPD en overige regio´s wat betreft motorijders voor begeleiding ambulances en brandweer.  
3. Politie heli ibm monitoren verkeersstromen.

ME absoluut noodzakelijk omdat hulpdiensten werkruimte nodig hebben en dat door de vele personen onder invloed een mogelijke verstoring van de openbare orde mogelijk is.

mvg
Mike

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #115 Gepost op: 10 december 2004, 19:11:50

ME absoluut noodzakelijk omdat hulpdiensten werkruimte nodig hebben en dat door de vele personen onder invloed een mogelijke verstoring van de openbare orde mogelijk is.

mvg
Mike
Mike,hebben jullie daarmee de mogelijkheid om al te  lastige mensen aan te houden?

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #116 Gepost op: 10 december 2004, 19:14:14

Mike,hebben jullie daarmee de mogelijkheid om al te  lastige mensen aan te houden?

:o Hoezo?
 ;) ;D (sorry, grapje tussendoor. Ik weet het: back to topic!)

fireman77

• Gast
Reactie #117 Gepost op: 10 december 2004, 19:18:08
Opschalen naar zeer grote brand, de combinatie van een uitslaande brand, veel mensen aanwezig en eventueel aangrenzende panden vindt ik het een reden om op te schalen naar zeer grote brand.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #118 Gepost op: 10 december 2004, 21:22:40
ik denk dat de heli ook goed is om de duinen in de gaten te houden (brandgevaar)
dus toch maar oproepen denk ik
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #119 Gepost op: 10 december 2004, 23:39:31
Ook ik sluit me aan bij de inzet van Rescue Ranger. Het feit dat er meerdere meldingen zijn dat er zich nog mensen in het pand bevinden en de brand uitslaand is baart mij zorgen. De kans dat er slachtoffers met ernstige brandwonden gaan zijn is relatief groot. Ik zou daarom op voorhand de traumaheli ter plaatse willen hebben. De bereikbaarheid van de plaats incident is met dit vervoermiddel bovendien ook geen probleem.

Verder zou ook ik opschalen naar zeer grote brand.  Redenen hiervoor zijn de omvang van de brand (uitslaand), de moeilijk bereikbare locatie, slechte watervoorziening, redding van slachtoffers, zorg voor logistiek met betrekking tot aan en afvoer van materialen, grote kans op overslag naar de duinen, enzovoorts. VC2+COH+HOVD opstellen op de parkeerplaats aan het einde van de zeeweg. Ook zou ik de Verzorging-haakarmbak zoals eerder genoemd ter plaatse willen hebben op die plek.

Voor de brandweerlieden die ter plaatse zijn, worden de prioriteiten: redden van slachtoffers in het object indiien veilig mogelijk en voorkomen van uitbreiding van de brand richting duinen en naastgelegen objecten.

Zodra het duidelijk wordt dat er geen slachtoffers meer in het pand zijn danwel dat deze niet meer te redden zijn ivm eigen veiligheid indien mogelijk met de SB het strand oprijden (al moet je hem achter een unimog aantrekken....) dan dat doen en die 8000 liter water in een klap op die houten keet gooien dan is het vuur er meteen af en ben je een hoop paniek in korte tijd snel de baas!

Eerder genoemd plan om alles langs een rijrichting leeg te laten stromen en de toegangswegen in de andere rijrichting dicht te zetten heeft ook mijn goedkeuring.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !