Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48682 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

• Gast
Reactie #130 Gepost op: 13 december 2004, 09:28:58
De ambulances die rijden laat ik op veilige afstand opstellen. Zo ongeveer in de buurt van strandtent nr. 4.
Als ze zover het strand op kunnen rijden?

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #131 Gepost op: 13 december 2004, 13:33:31

Ik heb tot nu toe meerdere reactie gelezen, waar ervan uitgegaan wordt, dat de eerste TAS bij het object opgesteld kan worden. Daarbij wil nog ik wel wijzen op het feit dat de strandopgang(en) verstopt zijn geraakt en niet erg breed zijn. Daarom is het maar de vraag of men zich door de menigte snel kan verplaatsen. Ook rekening houdend met terreinomstandigheden en waterwinning is denk ik van belang. Loopt men niet het risico, teveel vertraging op te lopen? Er zijn vermoedelijk meer slachtoffers!!!

Ik heb ook de eerste tas van westdorp erheen gestuurd, ik laat deze tas aan het einde van de zeeweg staan en de bemaning met ab (mogelijk met een aantal handblussers) naar het object gaan om te kijken of er snel slachtoffers te redden zijn (mogelijk mensen die in het pand liggen). Dan wil ik graag nog van firefly weten wat de schaal van de kaart is, wanneer strandtent 6 namelijk op een 200 meter van de zeeweg ligt zou je kunnen afleggen met ld toch? Je zegt dat de strandopgang nogal smal is, met al die duizende mensen op het strand lijkt het mij dan dus niet makkelijk om met een tas het strand op te rijden, ivm de tijd lijkt het beter om dan maar ld af te leggen. De sb mag ook aan het einde van de zeeweg opstellen voor voeding...

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #132 Gepost op: 13 december 2004, 13:54:15
De ambulances die rijden laat ik op veilige afstand opstellen. Zo ongeveer in de buurt van strandtent nr. 4.
Als ze zover het strand op kunnen rijden?

Hey Paul,

je bedoelt toch niet dat ik met mijn chevrolet het strand op moet? Dat gaat namelijk niet!!!!!!! Dus dan sta je vast op de strand op- en afrit en blokkeer je deze voor 4WD voertuigen van bijvoorbeeld de reddingsbrigade.

Laat de reddingsbrigade de logistiek maar doen van de slachtoffers, al dan niet onder begeleiding van ambulance personeel, indien noodzakelijk, en ze aan laten rijden naar hun eigen post , alwaar op hun terrein een opvang-ruimte gecreeerd kan worden.
Elke hulpverlening start met communicatie.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #133 Gepost op: 13 december 2004, 14:07:25
Ik kies er toch voor om met de eerste ts door te rijden tot aan de strandtent. mijn reden hiervoor is:

Er zijn veel personen aanwezig die voor een brwvoertuig met blauw blauw tuut tuut op eerder aan de kant zullen gaan dan voor een brwman die probeert een slang van 20 meter uit te rollen. Hierbij zal de slang zeker niet mooi langs de kant komen te liggen en wanneer er eventueel nog meerdere voertuigen naar toe moeten en deze over dezelfde weg moeten ze natuurlijk onze eigen slangen gaan beschadigen en met maar 1 toevoer naar het verdeelstuk 20 meter evrderop en mensen binnen is dit in mijn optiek geen optie.

Nog  een reden voor mijn handelen is: Op het moment dat je een ts op de weg laat staat en er slangen uit zijn gegooid je de weg zo blokkeert dat er niets of niemand meer langsheen kan. (tenminste als de weg inderdaad zo smal is als omschreven :P ::) ;) Dus mijn optie blijft voertuigen Die kunnen zo ver als mogelijk naar het opject doorrijden.

Voor eerste redding water uit de tank gebruiken en om uitbreiding te voorkomen is er altijd nog de 125 mm leiding thv nr1. Deze zou ik in ieder geval willen hebben. daarom heb ik ook voor middelbrand gegeven en als lekkere blusser de sb.
Ik ga er overigens wel vanuit dat we zodra we de mensen buiten hebben we geen drup water meer verspillen op deze strandtent en alleen maar uitbreiding (duinen en buren) voorkomen. Dus ook geen straaltje voor het publiek. Dit is trouwens voor de foto's ook veel mooier met veel vuur en geen water. :-X ;D

CLUT

• Forum gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 13 december 2004, 14:42:20
Ja ik wil ook heeeeel graag een tas doorlaten rijden tot voor het object maar ik krijg de indruk dat dit ongeveer onmogelijk is door:

- een hele smalle strandopgang
- gigantisch veel mensen
- doordat het vortuig niet door het zand komt

Bovendien hoelang gaat het duren voor de eerste tas 4x4 tp is (12 min tot einde zeeweg?) en dan nog een stuk strand over. Of 12 minuten tot voor het object... Aangezien ik ook de eerste tas heb meegestuurd wil ik deze dus laten staan aan het einde van de zeeweg en deze mensen eventueel een eerste redding te laten doen...

Zal de eerste tas dan wel zo opstellen dat er nog andere voertuigen langs kunnen, eventueel op de pakeerplaats.... Het afleggen geef ik je helemaal gelijk in, maar zoals ik al zei ik krijg het idee dat we hier niet met voertuigen het strand op kunnen maar misschien is dat idee ook wel verkeerd :P

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 13 december 2004, 14:59:06
Ja ik wil ook heeeeel graag een tas doorlaten rijden tot voor het object maar ik krijg de indruk dat dit ongeveer onmogelijk is door:

- een hele smalle strandopgang
- gigantisch veel mensen
- doordat het vortuig niet door het zand komt

Bovendien hoelang gaat het duren voor de eerste tas 4x4 tp is (12 min tot einde zeeweg?) en dan nog een stuk strand over. Of 12 minuten tot voor het object... Aangezien ik ook de eerste tas heb meegestuurd wil ik deze dus laten staan aan het einde van de zeeweg en deze mensen eventueel een eerste redding te laten doen...

Zal de eerste tas dan wel zo opstellen dat er nog andere voertuigen langs kunnen, eventueel op de pakeerplaats.... Het afleggen geef ik je helemaal gelijk in, maar zoals ik al zei ik krijg het idee dat we hier niet met voertuigen het strand op kunnen maar misschien is dat idee ook wel verkeerd :P

ja dat vermoeden heb ik ook al is het alleen maar om de casus moeilijker te maken. :-X ;)
ik heb wel het eerste voertuig als 4x4 uit laten rukken omdat deze in dezelfde kazerne stond als de eerste ts.

CLUT

• Forum gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 13 december 2004, 18:33:05
Er vanuit gaan dat je met geen voertuig het strand op kan hoe zou je dan de brand willen bestrijden?

Wanneer je met bijv. 4x4 het strand op kan wordt het makkelijker, maar wanneer je geen voertuig dicht bij het pand kan krijgen, ik ben benieuwd, ik denk dat dan je eerste inzet alleen op ontruimen gericht is en slachtoffers veilig stellen en met kleine blusmiddelen uitbreiding naar duinen te voorkomen.

Uitbreiding naar naast gelegen panden kan je voorkomen door toch ld af te leggen, maar dan moet het niet veel verder dan 200 meter zijn denk ik...

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 14 december 2004, 08:32:39
Er vanuit gaan dat je met geen voertuig het strand op kan hoe zou je dan de brand willen bestrijden?

Wanneer je met bijv. 4x4 het strand op kan wordt het makkelijker, maar wanneer je geen voertuig dicht bij het pand kan krijgen, ik ben benieuwd, ik denk dat dan je eerste inzet alleen op ontruimen gericht is en slachtoffers veilig stellen en met kleine blusmiddelen uitbreiding naar duinen te voorkomen.

Uitbreiding naar naast gelegen panden kan je voorkomen door toch ld af te leggen, maar dan moet het niet veel verder dan 200 meter zijn denk ik...

Clut,

Met alle respect maar ik kan me geen beeld vormen om met kleine blusmiddelen uitbreiding naar de duinen voorkomen. Kun je me dit wat beter uitleggen hoe en met welke en hoeveel middelen je dit wilt doen?

CLUT

• Forum gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 14 december 2004, 10:30:29
Met een paar mensen de duinen in, als daar al uitbreiding naar is.... Met vuurzwepen, en schoppen om een mogelijk beginnende brand in de duinen te stoppen... echter heeft dit natuurlijk een lagere prioriteit...

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 14 december 2004, 14:06:25
Ok. dat is duidelijker.
voor mij zijn kleine blusmiddelen poeder, co2 en sproeischuimblusser etc.