Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48663 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #190 Gepost op: 29 december 2004, 12:08:32
De vierde TAS is samen met de verzorgingsunit ter plaatse.

• Hoe moet de duinbrand aangepakt worden?
  • Wat doen we met de wateraanvoer voor de duinbrand?
Brandwacht 1e klas + WVD

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #191 Gepost op: 29 december 2004, 16:57:47
Ik kom nog even terug op het opschalen.

Zo'n inzet als deze vraagt dat in ieder geval de burgemeester wordt ingelicht. En mogelijk zelfs dat die ter plaatse komt om als eindverantwoordelijke eventuele plooien glad te strijken danwel knopen door te hakken.

De aanwezigheid van de burgemeester is ook gewenst om de communicatie naar buiten vorm te geven, bv. door het te woord staan van de media.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 30 december 2004, 09:23:00
de burgemeester ter plaatse voor een strandtent in brand.........????

misschien een persvoorlichter van brandweer of politie meer op zijn plaats dan.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #193 Gepost op: 30 december 2004, 11:06:17
de burgemeester ter plaatse voor een strandtent in brand.........????

misschien een persvoorlichter van brandweer of politie meer op zijn plaats dan.
Burgermeester dient in ieder geval op de hoogte gesteld te worden van deze brand,en gezien de slachtoffers zal hij/zij zeker terplaatse komen ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 30 december 2004, 14:19:07
ja ik ben wat laat in de casus gestapt en neem ben niet helemaal op de hoogte van het aantal gewonden of doden, maar ik denk ook dat een burgemeester in een klein plaatsje sneller er plaatse komt als in de stad.

Ik kan me geen situaties herinneren waarbij een burgemeester wel ter plaatse is geweest dus dit zal wel per gemeente verschillend zijn dan.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #195 Gepost op: 30 december 2004, 14:25:02
bij ons komt hij op verzoek van de OVD,en pas als het om een brand of ongeval gaat.Waar slachtoffers bij zijn,of waar ook doden bij zijn.Ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat hij kwam,hij maakt een praatje met de slachtoffers en kijkt of hij nog wat kan betekeken voor ze.

En sprak hij met ons hoe het met ons gaat,en was hij ook bij de nabespreking.Een burgemeester terplaatse is altijd goed voor zowel slachtoffers,de buurt en de hulpverleners

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 30 december 2004, 14:53:06
ja het zal wel zijn zoals ik al net aangaf dat er verschil in zal zitten per gemeente......ik zie het al voor me dat een burgemeester elke keer moet komen als er gewonden zijn gevallen bij een brand of iets dergelijks, dan zal die beste man veel slapeloze nachten krijgen haaha ;)

Firefly

• Senior gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 30 december 2004, 17:30:07
Om weer terug te keren naar de casus, de burgermeester is zojuist geïnformeerd bij het CTPI door de HOVD.

UPDATE 6
De slachtoffers die vervoerd moesten worden, zijn afgevoerd de anderen konden zelfstandig naar huis en zijn geadviseerd zich morgen melden bij de Huisarts voor een check-up.

Het nablussen van de strandtent verloopt redelijk vlot, nadat deze brandweermensen afgelost zijn, een shovel was niet nodig. Wel een beetje hakken en zagen hier en daar. Met de warmtebeeldcamera worden de laatste controles gedaan.

Zojuist, wordt ook het sein brandmeester gegeven voor de Duinbrand deze breidt niet meer uit. Met behulp van scheppen, vuurzwepen en een aantal stralen hoge druk is deze bestreden. Toch geldt ook hier dat nablussen  nog wel even zal duren zodat men zeker is dat alle hitte uit de bodem is.  De brandweerlieden worden goed voorzien van voldoende drinken zodat de warmte stuwing minder snel kan ontstaan.

Het publiek komt nu in beweging te komen, door enkele ingrijpende maatregelen begint de file nu te rijden. Ook de mensenaantal op het strand neemt nu sneller af. Iedereen die het nodig had is voorzien van water door de reddingbrigade en politie. Er zijn verder geen slachtoffers meer aangetroffen.

Morgen de afsluiting.............
Brandwacht 1e klas + WVD

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #198 Gepost op: 30 december 2004, 17:38:27
er zullen nog enkele kleine aanrijdingen onstaan denk ik waar misschien nog hulp bij geboden moet worden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Firefly

• Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 30 december 2004, 17:44:37
er zullen nog enkele kleine aanrijdingen onstaan denk ik waar misschien nog hulp bij geboden moet worden

CTPI blijft voorloopig ook gehandhaafd. En er wordt door de politiehelicopter nog steeds gevlogen om de circulatie te controleren en knelpunten aan te geven ;).
Zo moeten die geen noemenswaardige problemen geven.
Brandwacht 1e klas + WVD