Ik ben van mening dat het laten uitrukken van twee blusvoertuigen heel goed te motiveren is. Zelfs zonder de (verkeers-)drukte kan de slechte bereikbaarheid (geen verharde weg langs het object) en de slechte bluswatervoorziening al reden genoeg zijn!
Als de Zeeweg in beide richtingen vast staat, dan is het waarschijnlijk dat ook de boulevard langs het strand richting Westerfoort vast zal staan.
Ik laat de 4x4 TS vanuit Zandvoort ... oeps... Westerfoort
.... dan ook aanrijden via het strand vanaf het centrum van Westerfoort (afstand circa 3 tot 4 kilometer). Deze TS zal niet heel erg snel kunnen rijden maar wel zeker via het strand tot vlakbij de strandtent nr. 6 kunnen komen.
Deze TS kan dan (als het nog nodig is) een eerste inzet doen met kleine blusmiddelen of hd vanaf de tank.
De TS vanuit Westdorp zal met heel veel moeite ter plaatse kunnen komen via de Zeeweg (ik vraag de politie om met enkele motoragenten deze TS door de file te loodsen).
In eerste instantie laat ik deze TS opstellen bij de brandkraan bij de standopgang. Als de genummerde strandpalen 100 meter uit elkaar staan, moet er ongeveer 100 meter afgelegd worden. Dat betekent dat deze TS zonder problemen een verdeelstuk kan voeden voor een aantal stralen lagedruk.
Dit is dus mijn 'plan' op basis van een bevestigde binnenbrand in een strandpaviljoen.
groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard