Firefly, geheel volgens het scenario "Brandend Zand", leuk. Jammer dat ik effe het begin niet mee kon
Reddingsbrigade voertuig met bemensing inzetten tbv eerste siterap Strand Ambulance (RB Westdorp)
Één voertuig Unimog opstellen op aanrijpunt volgens protocol. Indit geval (Alfa, Kop Zeeweg). Vanwege de goede samenwerking wel alvast buurreddingsbrigade alarmeren tot nader bericht. Eventuele varende eenheden standbye voor snelle afvoer SO over water.
Ambulance de aanwezige reddingsbrigade en EHBO zijn goed op elkaar ingespeeld. In eerste instantie 1 ambu voldoet, maar wel alvast de regio vrij maken tot nader bericht en eventueel OVD-G in kennis stellen, niet opkomen tot nader bericht.
Politie vol = vol en als mensen niet links of rechts kunnen houdt het op. Rijden over fietspad is tijdens dit soort evenementen is een zeer slecht idee, omdat naast volwassen fietsers daar ook skeeters, wandelaars, kinderen, XTC- en alcohol-gebruikers over het pad gaan om er toch maar te komen. Suggestie circulatie plan instellen via Westerfoort. Zeeweg afsluiten voor alle verkeer. Aangeven op infoborden dat BEACHDANCE P-vol is.
Brandweer het lijkt mij simpel om te stellen dat het blussen van een meestal houte strandtent tijdens dit soort evenementen altijd te laat is en er beter gekeken kan worden voor behoud van overslag. En wat je daarvoor nodig hebt? Ik sluit me aan bij 2x TAS (4x4) en OvD (4x4).
Voorts eerste Motorkap overleg aanrijpunt Alfa, Alwaar de Unimog van de reddingsbrigade staat opgesteld. Deze is lekker groot en steekt overal bovenuit.
Eerst moet er een multi-disciplinaire sitrap komen door waarschijnlijk de reddingsbrigade. Met daarin
* info betreffende brand en brandschade en hevigheid
* info schatting hoeveelheid slachtoffers en wat deze hebben
* bereikbaarheid
De Politie moet een vrije baan regelen over het strand langs de waterlijn, zodat hulpverlening over het strand vlot kan verlopen. Het publiek niet laten vertrekken in verband met de dan te verwachtte verkeerschaos en eventuele onlusten of relletjes. Dat zou zonde zijn van je mankracht.