Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48705 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #90 Gepost op: 7 december 2004, 16:26:09
Wel of geen redvoertuig? Als centralist gaf ik al aan dat deze bij een middelbrand wordt gealarmeerd. Ook bij een strandtent die in brand staat kan een redvoertuig van pas komen.
Tenzij de OVDB anders beslist wordt het redvoertuig gewoon gealarmeerd.

Hoe kan zo'n voertuig dan van pas komen??? Je hebt max 30 meter horizontaal, want op het strand kom je niet dus ik ben benieuwd hoe je hem zou willen inzetten en waarvoor misschien heb je wel hele goede plannen ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 7 december 2004, 16:34:11

En hoe had je gedacht om dat water in je zuigslangen te krijgen??????

dompelpomp misschien?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mike

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 7 december 2004, 17:00:23
Als politieman heb ik niet erg veel verstand van brandweer zaken, maar een dompel pomp moet toch onder water en dat gaat naar mijn idee een beetje moeilijk met een branding.

mvg
Mike

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #93 Gepost op: 7 december 2004, 17:07:01

OVD Wat voor voertuig heeft u bij? Is deze geschikt om mee over het strand aan te rijden? En wat is uw basisgemeente? Dit in verband met uw aanrijroute....

Het OVD voertuig is een standaard VW Transporter. De OVD komt vanaf zijn huisadres in Westdorp
Brandwacht 1e klas + WVD

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #94 Gepost op: 7 december 2004, 19:42:31

Het OVD voertuig is een standaard VW Transporter. De OVD komt vanaf zijn huisadres in Westdorp

Dus is hij voor logistieke handelingen afhankelijk van een reddingsbrigade voertuig, bijvoorbeeld de Unimog. Deze staat immers op aanrijpunt Alfa, hierdoor is er direct een mogelijkheid voor een MKO voor eerst aanwezige hulpverleners van Politie, Brandweer, Ambulance en Reddingsbrigade.
Elke hulpverlening start met communicatie.

firemanr

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 8 december 2004, 09:58:37
Als politieman heb ik niet erg veel verstand van brandweer zaken, maar een dompel pomp moet toch onder water en dat gaat naar mijn idee een beetje moeilijk met een branding.

mvg
Mike
Dat heb je helemaal goed, Mike. ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #96 Gepost op: 8 december 2004, 18:36:35
k ging er van uit dat er geen branding was maar goed ik snap t

misschien is het een goed idee om de politie heli in te zetten, zij kunnen dmv de megafoon de mensen luid en duidelijk een bepaalde richting op sturen, evt kunnen ze ook nog belangrijk zijn bij brandbestrijding

fireman77

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 8 december 2004, 19:02:49
Jaaaaaa, jaaaaaaaaaa en hoe zie jij dat dan voor je?????????????????

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 8 december 2004, 19:30:49
gewoon, hier spreekt de piloot van die politie helikopter
u word dringend verzocht het strand via .....weg / straat te verlaten, doet u dit niet dan word u aangehouden

of iets dergelijks
en warmtebeeld camera voor brandbestrijding

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #99 Gepost op: 8 december 2004, 20:10:04
gewoon, hier spreekt de piloot van die politie helikopter
u word dringend verzocht het strand via .....weg / straat te verlaten, doet u dit niet dan word u aangehouden

Ja, alsof er al niet genoeg verkeers chaos is. Nee doe jij er ff een scheppie bovenop.
Citaat
Doet u dit niet wordt U aangehouden!
Met welke mensen wil je dat doen? Laat de mensen lekker op het strand op veilige afstand, gaan ze dus niet naar huis, dus geen of minder verkeerschaos. Als je de kans krijgt kan je deze mensen ook gebruiken voor afzetting van een vrije rijbaan over het strand. Dit wordt door reddingsbrigades vaak gebruikt voor bijvoorbeeld zoekacties naar drenkelingen in een zwin. Vele mensen mobiliseren met opdracht, dan gaan ze ook niet in de weg lopen en krijgen een stimulans om meetewerken.
Elke hulpverlening start met communicatie.