Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48721 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #20 Gepost op: 1 december 2004, 18:02:36
Het is druk dus de parkeerplaatsen zullen wel bom en bom vol zijn.
En dus zullen er ook wel auto`s langs de wegen staan geparkeerd.
Dus wil ik de sleepdienst hebben om eventueele auto`s die in de weg staan te verplaatsen.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

7194

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 1 december 2004, 18:11:32
Laat de politie maar gewoon de zeeweg afsluiten voor iedereen die daar niets te zoeken heeft.

firemanr

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 1 december 2004, 18:41:01
Laat de politie maar gewoon de zeeweg afsluiten voor iedereen die daar niets te zoeken heeft.
Daar heb je gelijk in Gerard, alleen de tienduizende mensen die al een hele middag of dag aan het strand liggen, zijn ook met de auto gekomen..... ;D ;D
Die staan er dus nog.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 1 december 2004, 18:42:30
Ja oke, maar je hebt de toestroom van nieuwe auto's + ramptoeristen afgesloten.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 1 december 2004, 18:50:10
ik ruk gezien de situatie ook uit met 2 x TAS,maar ik laat bij aankomst 1 voorlopig op het parkeerterrein staan.En laat 1 tas zo als mogelijk terplaatsen komen.De 2e tas op het parkeerterrein kan dan eventueel alsnog terplaatse komen,maar ik wil eerst even de situatie verkennen,voordat ik alle 2 de voeruitgen op het strand heb staan.

verder wil ik weten om wat voor paviljoen het gaat,en hoe er wordt gekookt ivm te verwachten gevaar gas.
De politie moet zorg dragen voor het ontruimen van het directe deel rond de strandtent

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 1 december 2004, 19:22:43
Voorlopig gaan we uit van een "normale" binnenbrand

We rukken dus uit met 2 Tassen
TAS Westdorp
TAS-2 Westdorp (4x4)

Denkend aan de waterwinning laten we de sb voor de zekerheid al vast mee uitrukken

Vraagje, je rukt gezien de situatie uit met 2 tassen, maar zoals ik denk kom je met een gewone tas niet over het strand heen.... dus eigenlijk heb je dan maar 1 tas echt operationeel tp... vandaar dat ik de tas 4x4 van westdorp en westerfoort mee laat komen....

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #26 Gepost op: 1 december 2004, 19:30:44
wie zegt dat ik beide tassen in ga zetten voor de blussing.....misschien eentje voor de waterwinning maar dat kan ik pas ter plekke zien ;)

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #27 Gepost op: 1 december 2004, 19:32:40
Ja oke, maar je hebt de toestroom van nieuwe auto's + ramptoeristen afgesloten.
Tja dat zou ik niet zeggen.........mensen doen tegenwoordig gekke dingen om maar iets op te kunnen vangen

7194

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 1 december 2004, 19:38:22

Tja dat zou ik niet zeggen.........mensen doen tegenwoordig gekke dingen om maar iets op te kunnen vangen
Maar zo heb je wel een groot deel van alles in de hand. Tuurlijk kun je niet iedereen tegenhouden, dan zou je een ME peleton moeten oproepen. En dat lijkt me hier niet van toepassing  ;D

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #29 Gepost op: 1 december 2004, 19:43:22
Ik snap om eerlijk te zeggen niet waarom er in de opleidingstructuur van het nibra er standaard van uitgegaan word dat je met 1 ts en 1 rv uitrukt. wanneer jehet redvoertuig niet direct nodig hebt kun je deze 2 mensen ook nog inzetten om de waterwinning mee klaar te maken.

Maar bij het inmelden krijgen we meer info ( en waarschijnlijk ook wel de waterwinning) en misschien dat ik dan ook wel anders reageer maar op voorhand niet.

Als je plaatselijk bekend bent kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je bij een beetje melding meteen een 2de ts tp wilt hebben. We spreken nu nog steeds over een binnenbrand en dus helemaal niet uitslaand of personen of iets dergelijks.

Ik zou er wel voor kiezen om de kazerne te laten herbezetten. Maar dan meer over de te verwachten tijd om weer inzetbaar te zijn. Als je om 17.00 uur over deze weg terug zou moeten is de kans zeeeeer groot dat je in de file komt te staan.

Zodra de reddingsbrigade iets op het strand merkt ga ik ervan uit dat deze ook zullen handelen naar hun kunnen. Aangezien het een binnenbrand betreft kunnen zij er alleen voor zorgen dat er een toegang is voor de brw en dat zij eventueel bijzonderheden doorgeven aan de meldkamer waar zij mee in verbinding staan. zodat deze met de rac contact op kan nemen.