Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48718 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #30 Gepost op: 1 december 2004, 19:53:54
Zoals de meeste al geinterpreteerd hadden vanuit het inleidende verhaaltje is dus erg druk.

Hier de Nadere Bijzonderheden:

Het is gemeld door een bewakingsfirma, die op het strand staat in verband met BeachDance. Het verkeer staat op de Zeeweg zowel in de heen als terugweg vast (File).Er proberen nog steeds mensen BeachDance te bereiken. Het strand is overvol door het mooie weer .
Over de brand is verder nog niks bekend. Waterwinning is een brandkraan op de strandafgang naar strandtent nr. 1 (125mm. leiding). Er staat een zwoele westen wind van windkracht 3 a 4 BFT.
 
Vervolg vragen:
  • Willen jullie zoals aangegeven de Reddingsbrigade inzetten?
  • Hoe willen jullie dat de politie gaat handelen. Hoever moet deze opschalen. wat zijn de maatregelen die zij nog moeten treffen
.
Brandwacht 1e klas + WVD


firemanr

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 1 december 2004, 20:29:47
Ben ik even blij dat ik 1 TAS uit Westerfoort aan heb laten rijden.... ;D Aangezien alles vaststaat... :-\

De reddingsdienst kan hier waarschijnlijk een grote rol gaan spelen, aangezien zij de situaties op het strand beter dan wie ook kan beoordelen, naar gevaren en mogelijkheden. Ook kunnen zij ervoor zorgen dat de TAS uit Westerfoort "ongehindert" over het strand naar het brandobject kan rijden.

De politie zal zeker op moeten schalen, maar hoe ver of naar hoeveel manschappen, dat kan beter iemand beoordelen van de politie.

Uiteraard zullen zij de TOEvoerwegen naar het strand moeten afzetten, maar de verkeersfile, zullen zij ook moeten oplossen..... :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 1 december 2004, 20:32:48
Moest nog even een blikje werpen op de tekening, maar er stond een zwoel briesje uit het westen, dus aanlandige wind, richting de duinen.

Verder weten we nog niets wat er brand. Dat er een brandkraan ligt, kunnen we zien op de tekening, maar daar hebben we nu nog niet veel aan, omdat we er niet kunnen komen. ;)

Wat OOK zou helpen is een beetje kennis wat betreft de reddingsdienst....Misschien dat die enig licht kunnen werpen op hun werkzaamheden op een dag als deze.
En hun mogelijkheden of hun gebreken.

Hopenlijk zijn er een paar bij van het forum die hierop enig licht kunnen laten schijnen. :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 1 december 2004, 20:38:45
ik blijf voorlopig even bij mijn inzet,de eerste TAS moet bij de strandtent zien te komen.En eventueel als de drukte verhindert dat die tas er snel is,wil ik dat als de reddingsbrigade een pick-up heeft een aantal brandwachten + bevelvoerder meeneemt,met kleine blusmiddelen.Voor hetzelfde geld is het maar een prullebak brand of een frituurbrand,maar daar geloof ik niet zo in :-[ ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 1 december 2004, 20:40:00
ik blijf voorlopig even bij mijn inzet,de eerste TAS moet bij de strandtent zien te komen.En eventueel als de drukte verhindert dat die tas er snel is,wil ik dat als de reddingsbrigade een pick-up heeft een aantal brandwachten + bevelvoerder meeneemt,met kleine blusmiddelen.Voor hetzelfde geld is het maar een prullebak brand of een frituurbrand,maar daar geloof ik niet zo in :-[ ;D

Als alles vaststaat zoals gezegd, wordt het een flinke tippel, met zo'n brandblusser op je rik..... :-X :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 1 december 2004, 20:41:43


Als alles vaststaat zoals gezegd, wordt het een flinke tippel, met zo'n brandblusser op je rik..... :-X :-X
ik ga er ook voorlopig van uit dat je gezien de drukte niet ff snel een TAS terplaatsen hebt,ook niet via het strand dus je moet wat ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 1 december 2004, 20:41:53
wie zegt dat ik beide tassen in ga zetten voor de blussing.....misschien eentje voor de waterwinning maar dat kan ik pas ter plekke zien ;)
Dan kun je beter de SB gebruiken.....Blijft de rest van je gebied tenminste ook nog gewaarborgt. ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 1 december 2004, 20:46:40
p.s. waar ligt die Westfoortselaan eigenlijk???? :-\


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #38 Gepost op: 1 december 2004, 21:32:18
Geen nieuwe ontwikkelingen wat mij betreft na de eerste aanvullende info.

TS'en zijn aanrijdend, lekker door laten ploeteren. Andere keus heb je op dit moment toch niet.

Reddingsbrigade + politie (bikers + motoren) in laten zetten om strandafgang + omgeving strandtent vrij te maken/vrij te houden.

Die file op de Zeeweg los je niet zomaar eventjes op. Je kunt daar dus heel veel politie op zetten, maar veel zal dat niet helpen.

Ik heb inmiddels ook door om welke situatie het IRL gaat en ik ken de situatie daar redelijk goed... Als de Zeeweg vast staat dan staat ie goed vast en dat over vele kilometers lengte.

Gr
Erik


Rene112

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 1 december 2004, 22:46:01
Ik ben van mening dat het laten uitrukken van twee blusvoertuigen heel goed te motiveren is. Zelfs zonder de (verkeers-)drukte kan de slechte bereikbaarheid (geen verharde weg langs het object) en de slechte bluswatervoorziening al reden genoeg zijn!

Als de Zeeweg in beide richtingen vast staat, dan is het waarschijnlijk dat ook de boulevard langs het strand richting Westerfoort vast zal staan.

Ik laat de 4x4 TS vanuit Zandvoort ... oeps... Westerfoort  ;)....  dan ook aanrijden via het strand vanaf het centrum van Westerfoort (afstand circa 3 tot 4 kilometer). Deze TS zal niet heel erg snel kunnen rijden maar wel zeker via het strand tot vlakbij de strandtent nr. 6 kunnen komen.

Deze TS kan dan (als het nog nodig is) een eerste inzet doen met kleine blusmiddelen of hd vanaf de tank.

De TS vanuit Westdorp zal met heel veel moeite ter plaatse kunnen komen via de Zeeweg (ik vraag de politie om met enkele motoragenten deze TS door de file te loodsen).

In eerste instantie laat ik deze TS opstellen bij de brandkraan bij de standopgang. Als de genummerde strandpalen 100 meter uit elkaar staan, moet er ongeveer 100 meter afgelegd worden. Dat betekent dat deze TS zonder problemen een verdeelstuk kan voeden voor een aantal stralen lagedruk.

Dit is dus mijn 'plan' op basis van een bevestigde binnenbrand in een strandpaviljoen.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard