Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48675 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #170 Gepost op: 22 december 2004, 13:15:28
Voor wat betreft het medische gedeelte verandert er mijns inziens niet zo heel erg veel. Ik wil nog steeds de eigenaar met de brandwonden al dan niet geintubeerd nu toch echt weg hebben met een van de ambulances naar een brandwondencentrum of traumacentrum, dus niet wachten op MMT. Voor de rest van de slachtoffers is de hulp op de juiste manier in gang gezet, dit kan gewoon doorgang vinden zoals het gaat.
Waarom het vervoer naar de bootloods niet zo snel verloopt begrijp ik niet helemaal, omdat het grootste deel toch gewoon lopende slachtoffers is. Ik voorzie hier niet heel erg veel problemen.
Het slachtoffer dat als laatste uit de strandtent gekomen is ook voorzien van zuurstof en een waaknaald zetten, ademhaling continue in de gaten houden.
Ik zie er nog niet de zin van in het Sigma te alarmeren.
Kortom: volgens mij hebben we het medische deel aardig onder controle! ;)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #171 Gepost op: 22 december 2004, 14:54:04
Alles wat politie is trekt een verkeersvest aan ter herkenbaarheid, en wie niet nodig is bij een afzetting gaat koppelsgewijs de groep  feestgangers in, om ze rustig te houden en ervoor te zorgen dat de beweging neit richting uitgang gaat, maar om ruimte te maken. Lijkt me ook een idee om als er veel oververhittingsverschijnselen zijn om 1 straal de lucht in te zetten??  of werkt dat niet?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #172 Gepost op: 22 december 2004, 14:59:45
Lijkt me ook een idee om als er veel oververhittingsverschijnselen zijn om 1 straal de lucht in te zetten??  of werkt dat niet?

Dit lijkt me meer iets op vrijwillige basis... ergens aan de zijkant en niet zomaar boven de hele groep. Waarschijnlijk werkt dat juist aggressie in de hand... :-\
Maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook. ;)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #173 Gepost op: 22 december 2004, 15:10:01
Voor wat betreft het medische gedeelte verandert er mijns inziens niet zo heel erg veel. Ik wil nog steeds de eigenaar met de brandwonden al dan niet geintubeerd nu toch echt weg hebben met een van de ambulances naar een brandwondencentrum of traumacentrum, dus niet wachten op MMT. Voor de rest van de slachtoffers is de hulp op de juiste manier in gang gezet, dit kan gewoon doorgang vinden zoals het gaat.
Waarom het vervoer naar de bootloods niet zo snel verloopt begrijp ik niet helemaal, omdat het grootste deel toch gewoon lopende slachtoffers is. Ik voorzie hier niet heel erg veel problemen.
Het slachtoffer dat als laatste uit de strandtent gekomen is ook voorzien van zuurstof en een waaknaald zetten, ademhaling continue in de gaten houden.
Ik zie er nog niet de zin van in het Sigma te alarmeren.
Kortom: volgens mij hebben we het medische deel aardig onder controle! ;)

Helemaal mee eens !

Paul SEH

• Gast
Reactie #174 Gepost op: 22 december 2004, 18:21:24
Ik ben het eens met het medisch gedeelte.
Die patient met brandwonden en inhaltie trauma wil ik ook snel weg hebben. De intubatie moet gebeuren met spierverslapping en daar heb ik dan toch echt het MMT bij nodig. Maar die zij al bijna ter plaatse. Gelukkig  :)
Het laatste SO laat ik dan ook meteen even door het MMT bekijken of hij wel of niet geintubeerd moet worden. Krijgt natuurlijk al 100% O2 en ook een infuus.
Sigma laat ik nog even achterwege. Ik denk dat we het zo wel kunnen redden als er niet teveel gekke dingen bijkomen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #175 Gepost op: 22 december 2004, 19:35:27
ik schaal niet verder op (voorlopig) het lijkt erop dat we de brand in de strandtent in de knip hebben,daar in tegen die duinbrand gaat ons nog een hoop werk geven.Zodra de situatie bij de strandtenten het toelaat ga ik daar personeel weghalen,en op de duinrand zetten

Sander Koelman

• Forum gebruiker
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #176 Gepost op: 22 december 2004, 23:26:50
Ik ga voorlopig niet opschalen, blijf bij kwalificatie Grote brand. Wel ben ik van mening dat t zwaartepunt van de inzet nu langzamerhand op brandbestrijding begint te liggen, gezien de uitbreiding naar de duinen toe.

De warmtebeeldcamera moet ingezet worden door de ploegen binnen, om de vermiste persoon te vinden. Warmtebeeldcamera ligt op het voertuig van de OVD.

Taak van de 3e TS is brandbestrijding (duinbrand) Ivm watervoorziening wil ik (als deze nog niet is gealarmeerd) ook een dompelpompunit ter plaatse.

Groeten

Sander

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #177 Gepost op: 25 december 2004, 15:27:23
Ivm watervoorziening wil ik (als deze nog niet is gealarmeerd) ook een dompelpompunit ter plaatse.

Dompelpompunit ga je krijgen, wat moet de opstelplaats worden van de dompelpomp?

De eerste tankautospuit heeft de watertoevoerleiding bijna opgebouwd naar de strandtent naar de TAS Westerfoort.

Binnenkort weer een update....
Brandwacht 1e klas + WVD

Paul SEH

• Gast
Reactie #178 Gepost op: 26 december 2004, 00:19:08
Fijne kerstdagen iedereen. En voor diegene die moeten werken rustige dienst. :)
Na de kerst ben ik er weer.

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 26 december 2004, 00:20:19
Fijne kerstdagen iedereen. En voor diegene die moeten werken rustige dienst. :)
Na de kerst ben ik er weer.

Hetzelfde Paul en iedereen hier. We hebben de boel onder controle, dus je kunt er wel even tussenuit. ;) ;D