Dec 2004 - Brand op het strand

Auteur Topic: Dec 2004 - Brand op het strand  (gelezen 48672 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #180 Gepost op: 26 december 2004, 16:30:59
UPDATE 5

Het vermiste personeelslid heeft zich bij de politie gemeld, afgezien dat hij een beetje verward is, mankeert hij niks.

Na  onderzoek met behulp van de warmtebeeldcamera is het hele pand gecontroleerd en er zijn geen personenen meer binnen aanwezig. Water toevoerleiding is opgebouwd naar de TAS. De derde TAS houdt zich met de duinbrand bezig, maar er vindt nog steeds uitbreiding plaats. Het is inmiddels zo'n 4500 vierkante meter. VC en COH zijn ter plaatse staan dicht bij de strandafgang opgesteld. De HOVD is ook ter plaatse en voert de leiding in het CTPI. OVD houdt zich bezig met het commando over de brandweerinzet.
De bestelde dompelpomp is aanrijdend de opstelplaats is nog niet duidelijk.
Een probleem dreigt nu de warmte  het brandweerpersoneel parten begint te spelen. Er is een grote kans op hittestuwing in dit weer!!Het is al een aardige intensieve inzet!

Het publiek heeft de politie al een heel deel kunnen terugdringen zodat er ruimte is om te werken voor de hulpverleners. Toch blijft het publiek opdringerig. Ook probeert men ze nu gestructureerd af te voeren. Toch is dit lastig omdat de Zeeweg nog steeds helemaal vast staat. Er is bijna nog geen centimeter gereden sinds het begin van het incident. De gevraagde ondersteuning is in 3 minuten ter plaatse.

Alle slachtoffers zijn ondergebracht in de Bootloods van de Reddingsbrigade. MMT is ter plaatse deze heeft het ergste slachtoffer(s) behandelt, deze is stabiel en klaar om te vervoeren ook de andere slachtoffers zijn stabiel en kunnen zonodig afgevoerd worden. Meer ambulances uit buurregio's zijn beschikbaar. 
Ook gaat de hitte hier nu parten spelen mensen op het strand of die vaststaan in de file hebben behoefte aan water . Er is al één onwelmelding geweest in de file.

Vragen:
  • Hoe gaat de verdere brandweerinzet eruit zien, wat zijn de zwaartepunten?
  • Wat moet geregeld worden ten aanzien van de hitte en het personeel?
  • Hoe gaat de politie het publiek afvoeren etc. ?
  •  Verloopt de medische inzet goed? Moet er nog verdere assistentie komen? 
Brandwacht 1e klas + WVD

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #181 Gepost op: 26 december 2004, 18:21:17
ik zou ook nog een verzorgingseenheid van de brandweer oproepen (of is die al onderweg)??

+ eventueel aflossing
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #182 Gepost op: 26 december 2004, 18:43:25
MMM ik ga mensen tekort komen :o
Ik geef zeer grote brand,niet wat betreft de inzet maar wel voor de personele ondersteuning.Ik heb meer brandweermensen nodig,zodat we sneller kunnen aflossen.De ingezette brandweermensen kunnen op adem komen,en hun vochtgehalte weer op peil brengen.De aflossing neemt het werk over,en zo gaan we terplaatse een roulatiesysteem opbouwen.

Verder wil ik een ambulance terplaatse voor eventuele medische ondersteuning van brandweermensen,mochten er mensen last hebben van hittestuwing

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #183 Gepost op: 26 december 2004, 19:31:46
Calamiteitenwagen....die was ik vergeten...met hekken en dergelijke...afzettingsmaterialen...en met de motorrijders kruispunten gaan regelen...ook daar ff langs met wat te drinken en aflossing, maar dan kunnen iig alle mensen die van het strand komen weg, al het kruisende verkeer wordt in principe tot nihil geknepen,en al het verkeer van het strand zo snel mogelijk afvoeren
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #184 Gepost op: 26 december 2004, 21:49:31
Afvoer van slachtoffers wil ik zo snel mogelijk op gang gaan brengen.
Een ambulance stond al stand by in de buurt van de standtent. Die laten we daar ten behoeve van de hulpverleners die daar aan het werk zijn.
Als de afvoer van slachtoffers op gang is, wil ik zo veel mogelijk mensen van de reddingsbrigade weer vrijmaken en hen laten zorgen voor toevoer van drinkwater aan de mensen die in de file staan en de hulpverleners (politie) die rondom de PI bezig zijn.
Brandweer zorgt over het algemeen geloof ik wel voor hun eigen voorraad drinkwater en eten.
En de botenloods vooralsnog maar als gewondennest laten voortbestaan, zodat mensen die onwel raken alsnog daar naartoe vervoerd kunnen worden. Dan hou je je overzicht en blijft het aan- en afvoerpunt centraal.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #185 Gepost op: 27 december 2004, 14:48:35
ik zou ook nog een verzorgingseenheid van de brandweer oproepen (of is die al onderweg)??

+ eventueel aflossing

Die had ik al in een heel vroeg stadium besteld.

Firefly

• Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 27 december 2004, 16:49:58
Verzorgingsunit is gealarmeerd en onderweg.
daarnaast komt er nog een vierde tankautospuit.

De reddingsbrigade gaat ingezet worden voor verdere bevoorrading van water en dergelijke aan het publiek en de mensen.
Brandwacht 1e klas + WVD

Firefly

• Senior gebruiker
Reactie #187 Gepost op: 28 december 2004, 16:36:54
Met drie stralen lage druk is de strandtent nu brandmeester ! Er is echter nog wel wat werk te doen  nablussen met veel sloop en breekwerk.
Brandwacht 1e klas + WVD

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #188 Gepost op: 28 december 2004, 16:42:39
misschien een graafmachine oproepen om de tent af te breken onder het nablussen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Paul SEH

• Gast
Reactie #189 Gepost op: 28 december 2004, 17:32:08
Transport van de slachtoffers.

De ernstige verbranding met inhalatie trauma laat ik door het MMT vervoeren per heli naar een traumacentrum/brandwondencentrum.
De rest van de SO's kan per ambulance vervoerd worden naar de omliggende ziekenhuizen.
Denk wel aan het spreidingsplan.

Wel wil ik een ambulance achter de hand houden voor eventuele volgende SO's.
Aan en afvoer routes zijn door de politie vrijgemaakt. Hier maken wij dan dankbaar gebruik van.

Een deel van de reddingsbrigade kan de brandweer en de politie ondersteunen met de aanvoer van drinkwater.