vragen
*wat te doen met het snel naderende noodweer?
*wat zijn de volgende acties van de brandweer?
*hoeveel SIGMA teams worden er ingezet?
*wat doet de reddingsbrigade,nu ze het zeker nog 10 minuten op assistentie moeten wachten?
*wat doet de politie?
Het noodweer is niet écht van invloed op de redding op het water, behalve dat de jachies het hazepad kiezen. Het is een meer, en daar kan 't Party schip wel tegen, vooral als het voor anker ligt:
We gaan het partyschip dus voor anker leggen.
De brandweer zoekt het tweede slachtoffer. De reddingsboot (is er maar één??) neemt de ernstig gewonde mijnheer alleen mee als hij ABC stabiel is. Eigenlijk moeten er eerst ambu pleegs aan boord van het PS (=Party Schip) gezet worden, want daar moeten de SO's vervoersklaar verklaard/gemaakt worden. De reddingsboot begint op de terugweg ook met uit het water halen en vervoeren van de drenkelingen. De mijnheer met brandwonden heeft niet het alleenrecht op de reddingsboot. Nood breekt wet, je laat niemand verdrinken dus zoveel mogelijk mee nemen als je nog maar in plané komt. Dat kan bij ons met 12 geredden nog. Kan er ook nog iemand op de bodem liggen die zwaar gewond is op een brancard.
De brandweer had een boot dus te water (ze staan altijd in de kazerne) met dat ding.
Wat de Sigma doet weet ik niet, tenten bouwen denk ik... Denk aan wat ik gezegd heb, de eerste 12 gewonden/drenkelingen 15 minuten na de melding voor je neus staan/liggen.
Een goeie is de sloepen rol. Dan moet iedereen een vest aan doen, dan kunnen ze wat langer in het water liggen.
De politie aan boord brengen? Weet ik niet of het wel zo veilig is om al te veel mensen náár het brandende schip te brengen. In een bootje kan. Ik zal zeker de megafoon aan boord van de Seeker gebruiken om de mensen toe te spreken. Want natuurlijk hebben we alles onder controle, er is geen reden tot paniek, aan de kant krijgt iedereen een kop koffie met een punt appelgebak... Ja, U mag foto's maken.
Henk