Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49700 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #50 Gepost op: 4 januari 2005, 08:50:52
Vanalles geprobeerd te alarmeren, voorlopig nog geen reactie, politie schaalt verder op, VC1 graag ter plaatse, en evt ondersteuning uit andere regio's aanvragen als er personeel tekort is...daar heb ik geen idee van, weet nog steeds niet wat er wel en niet aanrijdend is....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 4 januari 2005, 10:04:07
Mensen....

Ik heb niet de hele topic gelezen maar is er al gedacht om de boten in de "drukke vaargeul" een taak toe te bedelen??? Deze zijn immers als allereerste aan de beurt om de mensen te redden...

Is maar een kleine tip hoor...

Pedro

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #52 Gepost op: 4 januari 2005, 12:09:14
Mensen....

Ik heb niet de hele topic gelezen maar is er al gedacht om de boten in de "drukke vaargeul" een taak toe te bedelen??? Deze zijn immers als allereerste aan de beurt om de mensen te redden...

Is maar een kleine tip hoor...

Pedro

Dat was al het geval, maar vanwege het naderende noodweer (KNMI-weeralarm), haken vele af.

bAdemArk

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 4 januari 2005, 12:19:37
ok...dan heb ik niets gezegd.. :o

Paul SEH

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 4 januari 2005, 12:21:18
Gezien het stijgend aantal SO's is verdere opschaling van belang.
Komt het MMT nu wel of niet met de heli (ivm het driegende weer)?
Verdere opschaling van ambulances is al in gang gezet. De inzet van een GNK lijkt mij wel te verantwoorden. De regio had al een vooraankondiging gehad dus vandaaruit is men ook al aan het rijden.

SO1: ABC instabiel wordt door de ambulance bemanning op de reddingsboot gestabiliseerd door de ambulancebemanning (die was meegevaren). Intubatie, 2 infuzen, burnshield op de brandwonden.
Als er op de reddingsboot plaats is voor 12 personen, dan kunnen tijdens de stabilisatie van SO1, door de bemanning van het reddingsvoertuig nog wel mensen uit het water worden gevist voordat we terug aan wal gaan.

Gezien het dreigende weer, is het botenhuis geen geschikte binnen locatie? Zo niet (te ver weg, moeilijk bereikbaar) dan ga ik toch voor de Sigma tenten. Die kunnen wel wat hebben hoor.

Resterende SO's (hoeveel hebben we er nu al en met welke letsels?) worden behandeld volgens de geldende normen.
Dat houdt dus in drukverbanden, infuzen, spalken, koelen van verbrandingen, klaar maken voor transport.
Zodra er genoeg ambulances zijn beginnen met het transporteren van de patienten naar de omliggende ziekenhuizen die al een vooraankondiging van de CPA gehad hebben.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #55 Gepost op: 4 januari 2005, 12:36:25
brandje in de MK blussen met CO2, brandkleppen dicht en volstromen maar.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Cristian

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 4 januari 2005, 14:51:56
Hallo, ik ben nieuw. Ik ken jullie terminologie niet helemaal: wat is een TAS, wie is SIGMA, wat is een middelbrand ?

Al lezende viel mij op dat er veel suggesties over de logistiek worden gedaan en wie er allemaal ingeseind moeten worden. Stel nou dat het een film is met een draaiboek, zouden jullie er dan ook de dimensie tijd aan kunnen toevoegen ? Zo van: om 17:10 is de reddingsboot er, om 17:20 verwacht je een brandweerploeg aan boord.. Kan je kijken waar het in de tijd fout kan lopen (en eventueel een tijds-veiligheidsmarge inplannen).. Ik neem aan dat het op een gegeven moment toch wel noodweer is geworden, en die partybootbrand zal ook wel niet kleiner worden ?

Ik heb nog niet echt een duidelijk beeld wat er nou met die 2 (nog eentje over geloof ik?) bedwelmde mensen gebeurd, wie gaat ze nou zoeken ? De brandweer? Of trekt de SEH pleeg ze uit het vuur ? Of gaat een in CPR geschoolde reddingsbrigadeploeg er op af ? Time is of the essence hier lijkt me.

Wat beschouw je trouwens als SO (ik neem aan dat SO=slachtoffer betekend en geen schriftelijke overhoring oid :) ) Veel mensen zullen wel een zwemdiploma hebben en die blijven wel dobberen, die zijn mi geen slachtoffer in de zin van de bedwelmden.

Nog even over het vervoer van SO1 (terwijl zn maat nog in het vuur ligt ?) wat betreft zn stabiliteit: alsie nou buiten bewustzijn is kun je dan niet beter als de wiedeweerga hem in een ziekenhuis krijgen zonder tijd te besteden aan de dobberaars ? Als het SO nou teruglacht zou ik ook nog wel een lift aan SO 3 t/m 120 willen geven... Behalve Oma dan, schoolslag met 1 gebroken been is ook niet alles.
Volgens mij moeten we een beetje aan triage gaan doen...

7194

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 4 januari 2005, 15:05:03
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=1159.0

Hier staat een lijst met zo'n beetje alle afkortingen.

TAS = Tankautospuit
SIGMA= Snel inzetbare groep ter medische assistentie.

Middelbrand= Opschaling van een brand, maar ik denk dat de brandweermensen daar een betere omschrijving van kunnen geven.

Thijs G

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 4 januari 2005, 16:22:14
Cristian,

ik denk dat je ook moet beseffen dat de spartelende mensen op een gegeven moment ook kramp in de benen krijgen en het watertrappelen zwaarder gaat worden, bovendien hebben de meeste diep in het glaasje gekeken, en met de onweer opkomst is het op een meer ver van het vaste land drijven ook nog eens levensgevaarlijk, dus wel degelijk meepikken wie je mee kunt pikken. Anders red je misschien 1 leven en laat je der een x aantal verloren gaan.

Thijs

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 4 januari 2005, 18:58:48

Cristian,

ik denk dat je ook moet beseffen dat de spartelende mensen op een gegeven moment ook kramp in de benen krijgen en het watertrappelen zwaarder gaat worden, bovendien hebben de meeste diep in het glaasje gekeken, en met de onweer opkomst is het op een meer ver van het vaste land drijven ook nog eens levensgevaarlijk, dus wel degelijk meepikken wie je mee kunt pikken. Anders red je misschien 1 leven en laat je der een x aantal verloren gaan.

Thijs

EENS!!
Henk