Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49712 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #60 Gepost op: 5 januari 2005, 14:36:45
Onweert het al???  :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 5 januari 2005, 16:52:52
Onweert het al???  :-\

het noodweer nadert nu snel,het flitst al en er is al flink gedonder te horen

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #62 Gepost op: 5 januari 2005, 18:16:30
Ik vind onweer wel mooi maar niet in de buurt van water.
Als de sigma arriveert beginnen we met het opzetten van de tent op de plaats die ons toegewezen wordt.
Als er tenminste geen andere goede binnen lokatie is die in de buurt ligt en gebruikt kan /mag worden.

Als de tent wel opgezet wordt, zullen wel effe moeten kijken dat de tent extra verankerd wordt omdat er slecht weer in aantocht is.

Ik  weet niet of we al ter plaatsen zijn maar als we er zijn dan staat de tent ingericht en al en kunnen we verder aan de slag.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 5 januari 2005, 18:26:50
Nou, ik heb er over nagedacht:

Na overleg met de brandweer en politie breng ik iedereen die niet gewond en gioed ter been is naar het ondiepe gedeelte van het meer waar de brandweer en politie ze opwacht en verder begeleid naar de dijk waar inmiddels opvang is geregeld voor de niet gewonden. Eerst de mensen uit het water vissen en dan als de brandweer het goed vindt de niet gewonden van boord halen. Één van de reddingsboten dit de hele tijd laten doen:* evacueren (dit noemen we altijd de taxiboot) De andere reddingsboot gaat zich met het gewonden vervoer belasten in overleg met de verplegers. Is er al toestemming om aan boord van het PS te gaan voor de overige hulpverleners, Peter?

Henk

* 12 survivers meenemen 500 m (?) varen is toch  1,5 minuut varen 1 minuut mensen eruit terug 500 m is weer 1,5 minuut (ruim genomen) mensen er in weer één minuut is het lopende volk  (bij twintig gewonden) 100 : 12 = 8 + een keer met 4 mensen is na 9 x 5 = 45 minuten iedereen geëvacueerd die niet gewond is met één boot.

mooi!  :)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 5 januari 2005, 18:30:32
Ik zou dus twee plaatsen creeren waar mensen aan land komen, met goede communicatie en één coordinator over die twee plaatsen. Een voor de gewonden en één voor de niet gewonden.

Probeer bussen te regelen voor vervoer van de niet gewonden naar een gymzaal van een school ofzo, niemand mag naar huis.

Henk

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 5 januari 2005, 19:41:55
In dat geval kan er aan iedere kant een GNK-combinatie (=MMT, Ambu- en Sigmateam) ingezet worden!

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #66 Gepost op: 5 januari 2005, 19:47:01
In dat geval kan er aan iedere kant een GNK-combinatie (=MMT, Ambu- en Sigmateam) ingezet worden!

??? Voor de niet gewonden? ???

Op zich is het een idee om de gewonden van de niet gewonden vandaan te houden. Maar moet dat zo'n eind uit elkaar liggen? En waar trek je je grens voor wat betreft de verwondingen? En in dat geval moet je dus 2 lijsten gaan bijhouden van opvarenden. Volgens mij gaat dat verwarring scheppen.
Ik denk dat je alles beter naar 1 plek kunt brengen - en dan kunnen de mensen die niet gewond zijn best een stukje door het water waden - en daar zorgen voor 1 meldpunt (lijst met namen opvarenden). Na dit meldpunt (direct bij het water) kunnen gewonden en niet gewonden worden opgesplitst. De gewonden naar de tenten en de niet gewonden naar een nader te bepalen locatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 5 januari 2005, 20:04:55
Het practische zit 'm in de tijd die je wint voor de evacuatie. Je wint deze tijd door de niet gewonden het laatste stuk te laten lopen. Ze mogen naar een plek, maar moet je ze echt fysiek bij elkaar hebben om ze te kunnen tellen? Als je de naam op een lijst hebt is dat dus niet voldoende? Hebben jullie geen computers dan...
Als twee lijsten écht te veel is zet ze dan later maar weer bij elkaar en maak dan één lijst. En als ze dan op de lijst staan mogen ze dan naar de gymzaal?

Maar als ík kan kiezen tussen iedereen redden op een verwarrende maar snelle manier en niet iedereen redden, maar wel netjes en ordentelijk kies ik voor de eerste mogelijkheid.

Henk

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #68 Gepost op: 5 januari 2005, 20:12:33
Het practische zit 'm in de tijd die je wint voor de evacuatie. Je wint deze tijd door de niet gewonden het laatste stuk te laten lopen. Ze mogen naar een plek, maar moet je ze echt fysiek bij elkaar hebben om ze te kunnen tellen? Als je de naam op een lijst hebt is dat dus niet voldoende? Hebben jullie geen computers dan...
Als twee lijsten écht te veel is zet ze dan later maar weer bij elkaar en maak dan één lijst. En als ze dan op de lijst staan mogen ze dan naar de gymzaal?

Maar als ík kan kiezen tussen iedereen redden op een verwarrende maar snelle manier en niet iedereen redden, maar wel netjes en ordentelijk kies ik voor de eerste mogelijkheid.

Henk

EENS ;)

Ik weet niet, het leek me niet handig om 2 kanten uit te varen. Natuurlijk zijn die lijsten samen te voegen. Maar de slachtoffers kennen elkaar allemaal...
Ik weet niet wat ik dacht, maar je klinkt logisch. :-\

Paul SEH

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 5 januari 2005, 20:58:46
Wat Henk zegt zit wel wat in. Maar het lijkt mij een stuk gemakkelijker als iedereen op dezelfde locatie aan land gaat. Daar volgt dan de registratie en verdeling gewonden en niet gewonden.  ???