Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49688 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 5 januari 2005, 21:20:40
Wat Henk zegt zit wel wat in. Maar het lijkt mij een stuk gemakkelijker als iedereen op dezelfde locatie aan land gaat. Daar volgt dan de registratie en verdeling gewonden en niet gewonden.  ???

Je hebt gelijk Paul, als er geen tijdsdruk was. De administratie past zich maar even aan bij wat het beste voor de survivers is. Allemaal naar de kant, niemand naar huis en dan zien we wel verder. Zolang iedereen opgevangen wordt komt het goed Misschien is er zelfs een systeem voor ::), iedereen die geregistreerd staat een stempel op z'n voorhoofd  8). Natuurlijk onderken ik het belang van een goede administratie en ook de partyboot kost een hoop centjes, maar nu zijn eerst de mensen aan de beurt. Je moet natuurlijk niet de fout maken iedereen zo maar op de dijk te gooien en "ga maar wat warms aan trekken thuis", dan wordt het echt een  chaos.

Maar er zullen ook mensen zijn opgepikt door de jachies. Dus er moet een lijst worden samen gesteld met telefoonnummers (ook mobiel) en Jorrin mag nog een lijst maken (dus toch twee lijsten!!  ;D)met iedereen die bereikt is en dus in veiligheid met de lokatie. Ook iedereen die door een jachtje uit de prutsloot (resjooh!!) is gevist moet bereikbaar (thuis) blijven.  Politie kan naar jachthavens in de omgeving om te kijken of daar wat bekend is over opgepikte drenkelingen, Taxi centrales bellen om inlichtingen of ze iemand hebben opgepikt. JVO, wil jij je daar mee belasten?  ;) Kustwacht laten roepen op 16 of de schepen die dat gedaan hebben zich willen melden. De Politieboot kan dat misschien op kanaal 10 van de marifoon doen want wij zijn te druk met wat we het liefste doen: heen en weer scheuren met drenkelingen :) .

Henk

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #71 Gepost op: 5 januari 2005, 21:25:11

en Jorrin mag nog een lijst maken (dus toch twee lijsten!!  ;D),
Henk

:P

Feit blijft dat Paul en ik dezelfde reactie hebben. We zullen als landrotten wel gewoon het "redden op het water" anders benaderen dan de echte watermensen. ;D ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 5 januari 2005, 22:16:09
Daarom moeten we goed samenwerken. Vertrouwen in elkaar hebben. Iemand die gewond is breng je voorzichtig omslachtig naar de kade waar de medici (sigma GHOR enz) staan te wachten, dat kost veel tijd. Die tijd hebben we niet voor de licht- en niet gewonden. En als ze kunnen lopen zijn ze in veiligheid. Het is een warme drukkende dag geweest, dus is misschien een eindje door het ondiepe water waden wel lekker... Romantisch hand in hand  :-*

Hoe gaan jullie dat op de kant organiseren?

Wat is er nodig, wie gaat het doen? Is er aan de catering gedacht, ik heb trek... ;)

Henk

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #73 Gepost op: 5 januari 2005, 23:59:33
Voor zover mij nu bekend, is er een verpleegkundige (evt. met chauffeur) aan boord van de reddingsboot. Deze reddingsboot is niet overvol geladen met de gewonde slachtoffers, dus er kan een gedegen overdracht plaatsvinden vanaf de reddingsboot naar de ambulancebemanningen die op de steiger staan om de slachtoffers over te nemen.
Zal ik hier dan maar iemand neerzetten die een lijstje met persoonsgegevens maakt? :P :D
Alle gewonden worden aangeleverd aan de tenten (2 stuks) en voor de tent vindt een triage plaats.
Zoals we daar hebben:
- het slachtoffers uit de kombuis wordt T1 en wil ik eigenlijk de tent niet eens in hebben maar direct afvoeren.
- de slachtoffers met ernstige snijwonden al naar gelang de ernst van de bloedingen T2/T1 en kunnen de tent in voor verdere behandeling (zuurstof, infuus, wondbehandeling).
- oma kan als T2 met haar gebroken been de tent in om daar bekeken te worden en vervoersklaar te maken.
- degene met de grote vleeswond in het been, indien stabiel, als T2 de tent in voor behandeling (zuurstof, infuus, wondbehandeling, evt. pijnstilling)

Ik zou er vooralsnog voor kiezen een van de twee tenten apart te gebruiken voor de T3 slachtoffers (kleinere verwondingen).

Ik ben 't ff kwijt... zijn we nog mensen vergeten?

Oh Henk, als je terugvaart pak dan meteen een stuk van die bruidstaart mee om je honger te stillen. ;)

Paul SEH

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 6 januari 2005, 13:24:27
Jorrin je haalt me de woorden uit de mond. En Henk als je wat taart meeneemt, denk dan ook aan ons op de wal. :D
Hebben we ondertussen al wat meer zicht gekregen op het aantal SO's.
Wat is er op het moment allemaal paraat aanwezig en wat moet nog komen.
Is de traumahelki er nu wel of niet ivm het naderende slachte weer.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #75 Gepost op: 6 januari 2005, 15:17:15
Ik heb nog steeds alleen maar vraagtekens...wat is er tp wat is er aanrijdend...iom Ovdg/b plaatsen afgezet waar de opvang plaats gaat vinden inmiddels en in de omgeving een aantal kruisingen voorzien van verkeersregelaars zodat de lokatie iig bereikbaar blijft ivm evt ramptoeristen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 7 januari 2005, 16:01:52
update
de politie is terplaatse met 2 eenheden,brandweer terplaatse met een 2e TAS en de ambulancedienst ook met ambu 4 en 5.
het SIGMA is terplaatse,maar twijfelen over het inzetten van de tent.is het boothuis een optie?
De KLPD is met de groots mogelijk spoed onderweg met een boot

de bijstand voor de reddingsbrigade kan met 10 minuten terplaatse zijn

De reddingsbrigade heeft een 15tal slachtoffers aan land gebracht
waaronder het persoon wat een fikse vleeswond heeft door de aanvaring met de schroef,voor de rest hebben deze slachtoffers nog lichtere verwondingen.
De zwaarder gewonden zijn nog aan boord ,alwaar de brandweer de brand zover onder controle hebben dat er slachtoffers van boord kunnen worden gehaald door de opstappers van de reddingsboot.
het 2e slachtoffer is gevonden lag verder in de kombuis,maar voor hem komt alle hulp te laat is als gevolg van de rook en hitte overleden.

het noodweer is in alle hevigheid losgebarsten,zeer zware windstoten waardoor er een aantal plezierjachtjes omver worden geblazen.Zeer zware regen en hagelbuien,het onweer is niet van de lucht veel ontladingen en al diverse inslagen gemeld aan land.
Het begint nu echt gevaarlijk te worden op het water.
De partyboot wordt door de windstoten verder het meer opgeblazen

vragen

*gaat het losgebarsten noodweer nog invloed hebben op de reddingsactie?
*welke slachtoffers gaan als eerste van boord?
*moeten er nog acties worden ondernomen om te voorkomen dat de partyboot nog verder weg wordt geblazen?

een volgende update na het weekeinde ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 7 januari 2005, 16:48:20
  • Heeft de partyboot een platte bodem? (want dan kunnen w'm lekker aan de grond laten  lopen, anders gewoon voor anker leggen).
  • Als de brand onder controle is, mogen dan ambupleeg, SIGMA en MMT niet gewoon naar de party boot?
  • Reddingsbrigade moet zich nu ook gaan bemoeien met omgeslagen jachten?
  • Hoeveel niet gewonden zijn er nu nog aan boord?
  • Is er al een berger onderweg?
  • hoe bereiken wij de OVD?
  • hoever is de dichtsbijzijnde haven? We kunnen zelf gewoon doorvaren met onze boten, maar niet met zwaar gewonden aan boord tijdens écht noodweer

Hopelijk antwoord in de update
Henk 

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 7 januari 2005, 16:51:47
de boot heeft een kiel (diepgang 2.70 ),en de brandweer heeft de brand zodanig onder controle dat er gewonden gered kunnen worden.Maar er is nog geen brand meester gegeven ;)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 7 januari 2005, 17:52:10
Dan weet ik (als niet brandweer) niet wat er wel en niet màg gebeuren als er nog geen brand meester gegeven is...
  Ta