Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49710 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #80 Gepost op: 7 januari 2005, 19:39:44
Het 1ste kombuisslachtoffer was toch al overgedragen aan de ambulancebemanning op de reddingsboot? ???

Zo niet, dan ben ik het ff helemaal niet eens met de volgorde van afvoer van slachtoffers. Ik wil graag de zwaarder gewonde slachtoffers eerst naar de wal hebben, maar kennelijk is er niet zo goed geluisterd... ::) :-\

Goed, ervan uitgaande dat de situatie is zoals in de nu laatste update, dan wil ik alsnog de ernstige bloedingen, oma en uiteraard het 1ste kombuisslachtoffer als de .... :-X.... naar de wal hebben.

Als er nog geen tent is opgebouwd, wil ik het slachtoffer met de grote vleeswond nu afgevoerd hebben per ambulance naar een ziekenhuis in de regio. De andere lichtgewonde slachtoffers kunnen vooralsnog worden opgevangen in een gebouw van de reddingsbrigade.

Of het botenhuis een optie is weet ik niet, omdat ik daar geen gegevens van heb (?).
Hoe ver ligt dit uit de buurt van het aangewezen parkeerterrein/aanlegplaats?
Wat zijn de voorzieningen in dit gebouw?

Ik ga ervan uit dat de gekapseisde plezierjachtjes de aanvoer van slachtoffers gaan opvoeren. Dus als er nu niet snel uitsluitsel komt over waar de 2 Sigmateams de boel kunnen gaan inrichten, dan ga ik toch - eigenwijs als ik ben - voor die tenten. Er zal NU een beslissing genomen moeten worden. :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #81 Gepost op: 7 januari 2005, 20:36:10
het 1e slachtoffer is inderdaad al van boord,en richting de wal gebracht.

het botenhuis en het parkeerterrein zijn op 1 terrein evenals die aanlegsteiger.
Wat zijn de voorzieningen in het botenhuis?gas licht en water en koffie ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 7 januari 2005, 21:43:41
Ok, laat de Sigma's het botenhuis maar operationeel inrichten dan.
Geen idee hoe zo'n botenhuis eruit ziet, maar ik neem aan dat er meerdere ruimten zijn?
Ik zou ervoor kiezen 1 ruimte te gebruiken voor de directe opvang van lichtgewonde slachtoffers en laat dit coördineren door 1 ambulancebemanning of liever nog door EHBO-ers van de reddingsbrigade... maar die zullen de handjes wel vol hebben op het water.
Een andere (grote) ruimte a.s.a.p. laten inrichten voor de T2 en T1 slachtoffers, die nu toch wel binnen afzienbare tijd aan wal moeten kunnen komen.

Niettemin wil ik de T1 uit de kombuis direct weg hebben naar een traumacentrum.

Paul SEH

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 8 januari 2005, 11:33:56
Jorrin is me weer een stapje voor. ;)
Het SO uit de kombuis was al afgevoerd. A1 door een ambulance.
Is het MMT nu wel of niet ter plaatse?

Geizen de weersomstandigheden, het botenhuis door de Sigma laten inrichten als gewondennest.

Zoals Jorrin al zei worden eerst de zwaargewonden van boord gehaald worden en dan pas de lichtgwonden. Daarna gaan de niet-gewonden pas van boord.
Is de GNK al onderweg? We kunnen gezien het aantal gewonden nog wel wat extra materiaal gebruiken denk ik zo.

Het SO met de grote vleeswond krijgt een infuus en de wond wordt verbonden en eventueel gespalkt.
Hoeveel gewonden hebben we nu al aan wal en wat zijn de letsels?

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 8 januari 2005, 15:34:09

:-[ sorry... :-X :)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 9 januari 2005, 02:42:39
Het SO uit de kombuis was al afgevoerd. A1 door een ambulance.
Is het MMT nu wel of niet ter plaatse?

Geizen de weersomstandigheden, het botenhuis door de Sigma laten inrichten als gewondennest.

Zoals Jorrin al zei worden eerst de zwaargewonden van boord gehaald worden en dan pas de lichtgwonden. Daarna gaan de niet-gewonden pas van boord.
Is de GNK al onderweg? We kunnen gezien het aantal gewonden nog wel wat extra materiaal gebruiken denk ik zo.

Het SO met de grote vleeswond krijgt een infuus en de wond wordt verbonden en eventueel gespalkt.
Hoeveel gewonden hebben we nu al aan wal en wat zijn de letsels?

Dat ligt er aan. Als, ik zeg als, er medisch personeel aan boord mag is het gebruikelijk dat eerst met licht gewonden gependeld wordt terwijl de zwaar gewonden vervoers klaar worden gemaakt. Dit om te voorkomen dat je werkloos wacht op het vervoers klaarmaken. In 5 minuten ben ik weer terug en heb weer 12 mensen in veiligheid gebracht.

Henk

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 9 januari 2005, 12:06:27
Dan zullen we aan Peter uitsluitsel moeten vragen over de exacte situatie zoals die nu is. Want daar bestaat wat onduidelijkheid over... ;)
Er zou na het weekend een update komen... die wachten we dan maar even af.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 9 januari 2005, 13:00:40
Het weer is dermate van invloed dat er alleen grotere boten kunnen blijven varen, kleine boten moeten naar de kant. De meeste particulieren zullen ook snel wegvluchten. De taak is om de gewonden zo veel mogelijk te helpen en aan land te brengen. De rest van de mensen kan je het beste aan boord laten en daar een veilige plek aan boord te zoeken. Proberen om het schip voor anker te laten gaan of om vast te laten lopen. Maar dat zal snel gebeurt zijn, de hulpverlenede boten zullen nog langzij kunnen komen als het partyschip vast ligt.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 9 januari 2005, 17:01:31
Het weer is dermate van invloed dat er alleen grotere boten kunnen blijven varen, kleine boten moeten naar de kant. De meeste particulieren zullen ook snel wegvluchten. De taak is om de gewonden zo veel mogelijk te helpen en aan land te brengen. De rest van de mensen kan je het beste aan boord laten en daar een veilige plek aan boord te zoeken. Proberen om het schip voor anker te laten gaan of om vast te laten lopen. Maar dat zal snel gebeurt zijn, de hulpverlenede boten zullen nog langzij kunnen komen als het partyschip vast ligt.

9910001

eens!

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 9 januari 2005, 17:18:01
991001
Helemaal mee eens, echter ik zou 1 van de reddingsboten een rondje laten maken om de kleinere plezierbootjes van het water te halen. Je hebt altijd mensen die het gevaar niet overzien en willen blijven helpen