Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49680 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #100 Gepost op: 10 januari 2005, 20:46:25
Ik heb een heleboel politie besteld....hoop dat ik nu dan een seintje van de mensen bij de loods krijg dat er mensen in de weg lopen.... 2x vorderen aanhouden en in een bus zetten...klaar :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #101 Gepost op: 11 januari 2005, 09:34:15
D'r "zwemmen" voortdurend gewonden heen en weer ???. Peet, hoe zit het nou. Die vleeswond was met de eerste lading gewonden toch al meegekomen en kombuisslachtoffer no. 1 werd toch door ambulancemensen al behandeld op die reddingsboot.
Ik ben het nu echt kwijt hoor... :-[ :-\

Paul SEH

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 11 januari 2005, 10:03:49
De volgende mensen waren al behandeld:
-Oma
-het eerste slachtoffer uit de kombuis.
-de man met de vleeswond aan zijn been.

De diverse gewonden met snijwonden worden behandeld met (druk)verbanden en als het nodig is krijgen ze ook nog een infuus. Afhankelijk van de grote van de verwonding, bloedverlies en pijn.
De patienten met de inhaltie problemen krijegen allemaal 100% O2 via een non-rebreather masker en een infuus wordt ingebracht.
De aanwezige politie zorgt ervoor dat de pers op een afstand wordt gehouden zodat de hulpverleners hun werk kunnen doen. Als de pers in het botenhuis lastig is of in de weg loopt dan laat ik ze door de politie verwijderen en buiten in de regen zetten.

Toestand van Oma verandert:
Niet aanspreekbaar en reageert niet op pijnprikkels.
Is de ademweg vrij en heeft ze een eigen ademhaling?
Is ze bekend met een ziektebeeld?
Gebruikt ze medicijnen?
Hoe zijn de controle van de vitale functies?
Pols, saturatie, tensie?
Hoe zijn de pupil reflexen?

De aanvaring, zijn er gewonden te betreuren? Zo ja, hoeveel en welke letsels hebben ze. Kunnen ze door de reddingsbrigade of de KLPD aan wal gebracht worden? Dan vangen wij ze wel op in het botenhuis.

Jorrin bedankt voor de eer.  ;)

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 11 januari 2005, 10:49:29

Jorrin bedankt voor de eer.  ;)

You're welcome. 't Zal je niet verbazen dat ik me volledig bij je verhaal aansluit. ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #104 Gepost op: 11 januari 2005, 16:37:12
D'r "zwemmen" voortdurend gewonden heen en weer ???. Peet, hoe zit het nou. Die vleeswond was met de eerste lading gewonden toch al meegekomen en kombuisslachtoffer no. 1 werd toch door ambulancemensen al behandeld op die reddingsboot.
Ik ben het nu echt kwijt hoor... :-[ :-\
sorry,mij fout.Die 2 zijn inderdaad nu weg richting ziekenhuis,bij de aanvaring zijn geen gewonden maar de schade die er is moet wel geraporteerd worden door de mannen of vrouwen van de politie

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #105 Gepost op: 11 januari 2005, 19:09:52
zo na wat medische aanvulling hier de gegevens van Omie

Ademweg is vrij
Ze heeft geen eigen ademhaling
Ziektebeelden zijn niet bekend
Ze gebruikt bloeddrukverlagende medicijnen
Tensie is niet meer meetbaar / pols niet voelbaar
Pupillen reageren niet op licht

Paul SEH

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 11 januari 2005, 19:40:17
Lijkt toch verdacht veel op een hartstilstand. ;)

We doen een quicklook en wat zien we dan? Wel of geen VF? Aan de hand hiervan kunnen we verder met de behandeling. Protocol wel defibrileren of niet defibrileren.

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 12 januari 2005, 18:26:40
Peet, waar blijf je? We hebben een leven op het spel staan. ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #108 Gepost op: 12 januari 2005, 19:18:23
Peet, waar blijf je? We hebben een leven op het spel staan. ;)
en ik een bord met eten ;D
maar Omie vertoont de volgende gegevens
 A= vrij
B = freq. 35 p/m, diep, sat. 82%
C = pols 130 p/m, irregulair, iets weker, RR 100/60, CR vertraagd
D = V/P

Het schip is door de brandweer vrij gegeven,er is in de kombuis en machinekamer geen slachtoffer meer gevonden.En de brand is definitief uit.

De reddingsbrigades kunnen zich volledig storten op het naar land brengen van de overige slachtoffers,waar het KLPD ook een handje mee helpt.
Verder is er een berger onderweg om de boot weer los te trekken,maar vraagt daar assistentie bij van de reddingsbrigade om eventueel een sleeplijn over te brengen.

De politie heeft aan land de handen vol aan het weghouden van ramptoerristen en pers,ze staan daar inmiddels met 4 eenheden.maar het blijft bijna een onbegonne werk.

In het gewondennest in het botenhuis is het een komen en gaan van slachtoffers.

vragen

*wat doen de reddingsbrigades nadat de brandweer weer aan land is gezet?
*wat te doen aan de ramptoerristen

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #109 Gepost op: 12 januari 2005, 20:12:30
Ik heb al vanalles besteld..hekkenwagen is aanrijdend nog? Dan uit buurregio's personeel regelen en/of mensen die in de weg lopen belangrijk maken...dus een hesje aan geven en verkeer laten regelen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-