Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49672 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 12 januari 2005, 22:23:57
Hoe zit het met het noodweer.
Ik zou ervoor keizen, wanneer het onweer boven ons hangt alle schepen rond het partyschip te houden. Dit lijkt mij het veiligste ivm blikseminslag. Zodra dit over is dan gelijk de mensen van het partyschip afhalen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #111 Gepost op: 12 januari 2005, 22:27:46
Hoe zit het met het noodweer.
Ik zou ervoor keizen, wanneer het onweer boven ons hangt alle schepen rond het partyschip te houden. Dit lijkt mij het veiligste ivm blikseminslag. Zodra dit over is dan gelijk de mensen van het partyschip afhalen
het noodweer begint aardig over z,n hoogtepunt heen te raken.Maar het regent en waait nog erg hard.
De hekkenwagen van de politie is ook terplaatse

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #112 Gepost op: 12 januari 2005, 23:48:52
en ik een bord met eten ;D
maar Omie vertoont de volgende gegevens
 A= vrij
B = freq. 35 p/m, diep, sat. 82%
C = pols 130 p/m, irregulair, iets weker, RR 100/60, CR vertraagd
D = V/P

Dan neem ik aan dat dit NA defibrilleren de stand van zaken is? ??? ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 13 januari 2005, 00:38:58
Ik ga de berger wel helpen met het overbrengen van de sleepverbinding. Dan richting haven. Rijkswaterstaat laten komen om te controleren op (olie) vervuiling, ook van het water dat de brandweer erin gespoten heeft. Zo snel mogelijk kijken of iedereen veilig is, koppen tellen. Assisteren bij het afmeren, eventueel achter het partyschip om af te remmen of te duwen. Als er nog mensen missen gaan we ze zoeken (daarom heet onze boot ook Seeker).

Henk

Paul SEH

• Gast
Reactie #114 Gepost op: 13 januari 2005, 12:43:31
Dan neem ik aan dat dit NA defibrilleren de stand van zaken is? ??? ;)

En dan te bedenken dat ik nog niet een gedefibrileerd heb. Heb alleen een quick look gedaan.  ;D

Maar goed ze heeft spontaan? weer een eigen ademhaling en een polsslag gekregen. Wordt er alsnog een infuus ingebracht en krijgt ze ook een non-rebreather masker met 100% O2. Deze dame gaat dan op transport A1 naar het ziekenhuis, natuurlijk onder monitor bewaking.

Wat hebben we nog meer van SO's binnen gekregen?

Cristian

• Gast
Reactie #115 Gepost op: 13 januari 2005, 15:26:27
even over Oma:
"..
 A= vrij
B = freq. 35 p/m, diep, sat. 82%
C = pols 130 p/m, irregulair, iets weker, RR 100/60, CR vertraagd
D = V/P
.."

CR zal in het kader van Circulatie wel wel capillary refill zijn, maar wat is V/P binnen de categorie D ? (D=Disability als ik me goed herinner ?)

Enne, Paul, waarom doe jij er een naald in ? Is vast een protocol, maar kun je me de rationale ervan uitleggen ? Verwacht je medicijnen via IV te willen toedienen (wat dan) of ga je gewoon "vullen" ?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 13 januari 2005, 16:51:35
Waaknaald ?

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 13 januari 2005, 17:39:42
Christian, die waaknaald zat er al in, da's wel protocol. Nu krijgt ze daar alleen een zak NaCl aangehangen, omdat de tensie nog krap is. Bovendien heeft oma net een hartinfarct doorgemaakt, is gedefibrilleerd en zal daarbij de nodige medicatie gehad hebben.
CR is inderdaad Capilair Refill.
V/P betekent dat de Disability hangt tussen Verbal en Pain.

Paul, je quick look is "like magic". ;D

Paul SEH

• Gast
Reactie #118 Gepost op: 14 januari 2005, 14:43:34

Enne, Paul, waarom doe jij er een naald in ? Is vast een protocol, maar kun je me de rationale ervan uitleggen ? Verwacht je medicijnen via IV te willen toedienen (wat dan) of ga je gewoon "vullen" ?

Zoals Jorrin al zei krijgen deze mensen standaard volgens protocol een infuus. Eventueel kunnen er dan nog medicijnen toegevoegd. Bij deze dame hangt er dus een zak NaCl 0.9% aan. Er wordt niet gewoon gevuld omdat ze een VF? heeft gehad op basis van een infarct? De pompfunctie van het hart zal dus verminderdt zijn.
Indien nodig dan wordt deze dame bijbeademd. Op het moment is ze no tachypnoe.

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 14 januari 2005, 14:59:02
Er wordt niet gewoon gevuld omdat ze een VF? heeft gehad op basis van een infarct? De pompfunctie van het hart zal dus verminderdt zijn.

Laten we er inmiddels maar vanuit gaan dat ze die vf heeft gehad... anders wordt het zo'n compleet andere casus. ;) ;D