Jan 2005 - Partyschip in problemen

Auteur Topic: Jan 2005 - Partyschip in problemen  (gelezen 49703 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

• Gast
Reactie #130 Gepost op: 16 januari 2005, 16:47:12
De mensen worden op de wal opgevangen. Als er medische problemen zijn dan zal er in het botenhuis de noodzakelijke opvang klaar staan.
Ik ben al benieuwd naar de letsels.  ;)

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #131 Gepost op: 16 januari 2005, 21:53:20
Het lijkt mij handig om het partyschip naar de plaats te slepen vanwaar zij is vertrokken.

Als nog niet duidelijk is of alle mensen aan wal zijn. zou ik met de reddingboten zoekslagen gaan maken tot er meer duidelijkheid is.

Groetjes Mark.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 16 januari 2005, 22:45:03
die mensen op het partyschip zijn niet meer in gevaar, behalve die vermist zijn maar ik heb daar de ovd nog niet over gehoord dus dat zal wel los lopen. Ik ga me nu dus maar met de nasleep van de storm bemoeien, mensen van omgeslagen jachies plukken, want daar ben ik goed in ;D Ik heb de tros over gebracht en een runner, de rest kan de berger zelf: slepen naar de dichtsbijzijnde haven: die van Wadmere.

Henk

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 17 januari 2005, 09:50:08
Hou 1 boot paraat om de gewonden die klaar zijn voor transport te vervoeren en laat de rest zich bezighouden met de omgeslagen bootjes. En Henk, kan er in de haven van Wadmere een boot van bijna 70meter naar binnen? Verder moet er even contact gezocht worden met de havenmeesters van de dichtsbijzijnde havens. Misschien zijn daar jachten binnengekomen die mensen uit het water hadden geplukt...

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 17 januari 2005, 10:00:58
Ik denk dat we nog wat aanvullende info moeten hebben van Peter. 8)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #135 Gepost op: 17 januari 2005, 10:24:19
Wij ook! ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 17 januari 2005, 14:58:36
Hou 1 boot paraat om de gewonden die klaar zijn voor transport te vervoeren en laat de rest zich bezighouden met de omgeslagen bootjes. En Henk, kan er in de haven van Wadmere een boot van bijna 70meter naar binnen? Verder moet er even contact gezocht worden met de havenmeesters van de dichtsbijzijnde havens. Misschien zijn daar jachten binnengekomen die mensen uit het water hadden geplukt...

Goed idee Jeff!!

Maar er zullen ook mensen zijn opgepikt door de jachies. Dus er moet een lijst worden samen gesteld met telefoonnummers (ook mobiel) en Jorrin mag nog een lijst maken (dus toch twee lijsten!!  ;D)met iedereen die bereikt is en dus in veiligheid met de lokatie. Ook iedereen die door een jachtje uit de prutsloot (resjooh!!) is gevist moet bereikbaar (thuis) blijven.  Politie kan naar jachthavens in de omgeving om te kijken of daar wat bekend is over opgepikte drenkelingen, Taxi centrales bellen om inlichtingen of ze iemand hebben opgepikt. JVO, wil jij je daar mee belasten?  ;) Kustwacht laten roepen op 16 of de schepen die dat gedaan hebben zich willen melden. De Politieboot kan dat misschien op kanaal 10 van de marifoon doen want wij zijn te druk met wat we het liefste doen: heen en weer scheuren met drenkelingen :) .

Henk
En in Wadmere liggen schepen als de Moby Duckstad en Queen of Pallace dus dat zit wel goed!!  ;)

Henk

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 17 januari 2005, 20:11:13
Citaat van: Henk l
 En in Wadmere liggen schepen als de Moby Duckstad en Queen of Pallace dus dat zit wel goed!!  ;)

Henk
[quote

Dan heb ik niks gezegt :-X ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 19 januari 2005, 11:41:53
Het lijkt mij handig om het partyschip naar de plaats te slepen vanwaar zij is vertrokken.

Als nog niet duidelijk is of alle mensen aan wal zijn. zou ik met de reddingboten zoekslagen gaan maken tot er meer duidelijkheid is.

Groetjes Mark.

Dat ligt aan de positie van het partyschip. Ik zou er voor kiezen als dat de dichtsbijzijnde haven is, anders niet.

Wat mij ergert tijdens deze oefening is de afzijdige rol van de kustwacht, het onvermogen om contact te maken met de mij leiding gevende OVD, en het niet kunnen overleggen met de mede hulpverleners op de wal. Ik leer hieruit dat ik in het echt iemand van ons op de wal belast met het uitdelen van portofoons. We hebben er een stuk of 10 en als Peter Adema langskomt nog meer, dan kunnen we tenminste allemaal met elkaar praten als de kustwacht zo passief is.

Henk

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 19 januari 2005, 20:25:15
En we hebben ook al drie keer moeten tanken, want we weten nog steeds niet of iedereen al aan de wal is.

Groetjes Mark. ;)