Nadat alle patienten uit het botenhuis zijn vervoerd, wordt de medisch hulpverlening afgeschaald. De lijst met de NAW gegevens wordt vergeleken met die van de politie, brandweer en reddingsbrigades. Er wordt verwachte dat er nog 1 iemand vermist wordt. Daarom blijft er 1 ambulance paraat achter.
Ik vind het wel raar dar een particulier de leiding neemt bij al die professionele hulpverleners. Of heb ik dat verkeerd.
Dat heb je niet goed. de OVD-B is gelijktijdig de OSC (Onscene Coordinator), samen met OVD-P en OVD-G en iemand van de reddingsbrigades vormen zij het CITPI,
Hij word aanvullend geadviseerd door een externe operations manager van MedicalRescue.NL. Een proffesional die zowel de maritieme kant als de landkant kent. en zo een brug kan vormen. (
Tot dat ik het introduceerde, werd er nog aardig langs elkaar gecommuniceerd. Er was nog steeds geen OSC aangewezen.)Daarnaast worden er handjes geleverd doormiddel van een incidentmanager van MedicalRescue.NL voert een aantal taken uit die door het CITPI word beslist.. Samen met centralist word de communicatie tussen marifonie en C2000 uitgevoerd.
De OVD-B was de baas en blijft dat in mijn optiek en voert ook de OSC taken uit.
De KNRM boten zijn straks voor de zoekactie ook nodig om de andere incidenten op te lossen (zie de paarse stippen op de kaart)
Daar de KNRM een grote redcapaciteit heeft dan de reddingbrigades zou ik die willen inzetten om grotendeels de overige incidenten voor hun rekening te nemen..
Maar eerste moeten we even beslissen of het voorstel om de leiding bij de OVD-B te laten en hem ook de OSC taken te laten uitvoeren. De kennis en de handjes worden geboden door externe deskundigen. Daar word alle zoekactiviteiten en overige incidenten op de kaart geplot en siteraps voor de kustwacht gemaakt.
(Indien nodig zal ik de kaart tussentijds aanpassen, Als men er over eens is, zal ik ook alle posities van de reddingsboten plotten..)