Ambulances Duitsland

Auteur Topic: Ambulances Duitsland  (gelezen 58036 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gunther

• Forum gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 28 april 2012, 21:58:35
Ik heb ze allebei gehad, en ik heb op dit moment zelf een Crafter. Ik heb gekozen voor de Crafter omdat hij prijstechnisch beter was per km.
Daar kan ik inkomen. Ook naar verbruik denk ik dat dit bij de Crafter lager ligt dan de Sprinter?

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #61 Gepost op: 7 mei 2012, 08:23:11
Daar kan ik inkomen. Ook naar verbruik denk ik dat dit bij de Crafter lager ligt dan de Sprinter?

Ikzelf rijd niet harder dan 100 met de auto en realiseer een verbruik van 11.8/100 maar personeel en zzp redden niet beter dan 13.1/100 dan is de bus leeg. Als hij vol is zit hij tegen de 18.4/100km.

Zelf vind ik dat de crafter rustiger loopt bij volle belading en de mercedes begint te zingen dan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Piecke

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2012, 17:17:27

Dienst: DRK Kreisverband Grafschaft Bentheim
Roepnummer: Rotkreuz Bentheim 50/43
Soort voertuig: Ambulance / Rettungswagen
Merk en type: MB Vario 815 D
Bijzonderheden: -

Dienst: DRK Kreisverband Grafschaft Bentheim
Roepnummer: Rotkreuz Bentheim 50/41
Soort voertuig: Ambulance / Rettungswagen
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter516 CDI 4x2
Bijzonderheden: -

rettsan

• Ambulance ch COMBAT LIFESAVER
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #63 Gepost op: 4 juli 2012, 20:59:50
wat is het verschil tussen een Duitse Rettungswagen en een Krankenwagen? Op de meeste ambulances zie ik rettungswagen staan en op sommigen krankenwagen. Is dat hetzelfde als wij in Nederland A en B-ambulances kennen, of heeft het een andere betekenis?

Hallo, Ik werk als Ambulance ch bij een duits beroepsbrandweer en kaan u  het verschil tussen en Krankenwagen en Rettungswagen uitlegen.
U kunt het vergelijken met en A en B ambulance.
De Rettungswagen rijd voornamelijk A1 en A2 ritten en de B ambulance of nu zorgambulance rijd voornamelijk B ritten maar kaan ook op A1 ritten als Rapid response worden ingezet,waat best vaak gebeuert bij ons. Voor kollegas die  meer willen weten over het duist system mag gewoon vraagen

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 5 juli 2012, 14:35:35
Hallo, Ik werk als Ambulance ch bij een duits beroepsbrandweer en kaan u  het verschil tussen en Krankenwagen en Rettungswagen uitlegen.
U kunt het vergelijken met en A en B ambulance.
De Rettungswagen rijd voornamelijk A1 en A2 ritten en de B ambulance of nu zorgambulance rijd voornamelijk B ritten maar kaan ook op A1 ritten als Rapid response worden ingezet,waat best vaak gebeuert bij ons. Voor kollegas die  meer willen weten over het duist system mag gewoon vraagen

Hartelijk dank voor uw antwoord!
Waar ik eigenlijk nog wel benieuwd naar ben, is wanneer er een Notartz in wordt gezet en wat precies zijn/haar rol is?

rettsan

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #65 Gepost op: 5 juli 2012, 23:38:24
Hartelijk dank voor uw antwoord!
Waar ik eigenlijk nog wel benieuwd naar ben, is wanneer er een Notartz in wordt gezet en wat precies zijn/haar rol is?

Nou de Notarzt is er voor om bijvoorbeeld pijn te bestrijden,hij woord gestuurd bij alle levensbedreigende ziektes,ongevalle,bij  verplaatzinge van een intensive care naar een andere intensive care. De Notarzt rijd tot 90 % altijd met en Duitse Ambulance Verpleegkundige (Rettungsassistent) in sommige Gemeentes rijd de Notarzt nog zelf,maar dat wordt steeds minder. in ieder gemeente bestaat en Notarzt die het zegen heeft over ieder Notarzt,Ambulance ch en Ambulance verpleegkundige, hij heet Leitender Notarzt.

Helaas kan ik niet alles op zijn nederlands vertalen.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #66 Gepost op: 6 juli 2012, 00:06:46
Dus als ik het goed begrijp, iedere gemeente heeft 1 of meer Notarzten, die werkt samen met een ambulance verpleegkundige en rijdt mee naar zware ongelukken. Dan is er bij zo een ongeluk 1 ambulance met chauffeur+verpleeg kundige + 1 notarzt+verpleegkundige, dus 4 personen.
Daarnaast is er in iedere gemeente 1 Notartz die de leiding heeft over iedereen, de Leitender Notarzt. toch?

rettsan

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #67 Gepost op: 6 juli 2012, 20:19:58
Dus als ik het goed begrijp, iedere gemeente heeft 1 of meer Notarzten, die werkt samen met een ambulance verpleegkundige en rijdt mee naar zware ongelukken. Dan is er bij zo een ongeluk 1 ambulance met chauffeur+verpleeg kundige + 1 notarzt+verpleegkundige, dus 4 personen.
Daarnaast is er in iedere gemeente 1 Notartz die de leiding heeft over iedereen, de Leitender Notarzt. toch?

juist de taak van de Notarzt chauffeur  bijvoorbeeld is ok minder het helpen van de Notarzt,(darvor heeft de Notarzt nog het Ambulance team) ,hij regelt zaken,bijvoorbeeld belt met het ziekehuis of geeft meldeing an de Meldkamer is  tussenperson tussen Politie of brandweer

rettsan

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #68 Gepost op: 9 juli 2012, 14:59:50

BLS Ambulance Berufsfeuerwehr Herne
Mercedes E 230

rettsan

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #69 Gepost op: 9 juli 2012, 15:04:40