Dus als je als 18 jarige een misdrijf hebt gepleegd, maar je verdere leven op het rechte pad blijft, dan ook geen recht op privacy?
Wat de pomphouder op het laatst doet is dan weer chantage. (4:27)
Niet op die manier straf uitgezeten is straf uitgezeten. Maar ik bedoel voor de opsporing.
In Nederland is de privacy wetgeving te doorgeslagen. Ik pleeg een inbraak en ik word op internet gezet en het CBP die vind dat mijn privacy aangetast is.
Als je een misdrijf pleegt heb je geen recht op privacy als het de OPSPORING ten goede komt. Inbreker word gefilmd tijdens zijn daad op internet ermee en herkenbaar. Word de inbreker op heterdaad aangehouden dan mag wat mij betreft de privacy wet gehandhaafd worden.
Ik vind het onvoorspelbaar dat er personen geweest zijn die iemand schijndood trappen en gefilmd zijn straf vermindering krijgen omdat ze herkenbaar op internet gezet worden.
Terwijl door dat filmpje de dader(s) wel opgespoord zijn. En als dat betekend dat iemand 300.000 keer op youtube bekeken moet worden om het opsporen een succes te maken maakt dat voor mij niet uit.