Tosa er is voor mijn gevoel maar 1 spreekwoord op jou gedachtengang van toepassing.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Is er wat mis mee om beelden van daders van een inbraak openbaar te maken om ze op te pakken NEE.
Is er wat mis mee om beelden van overvallers openbaar te maken en ze op te pakken NEE.
Is er wat mis mee om beelden van winkeldiefstallen openbaar te maken en ze op te pakken NEE.
Is er wat mis mee om beelden van daders van tanken zonder te betalen openbaar te maken en ze op te pakken NEE.
En zo kan ik nog wel even doorgaan met genoeg strafbare feiten waarvan het niet erg is om de beelden openbaar te maken
en te zorgen dat de daders opgepakt worden.
De politie heeft nu eenmaal niet genoeg tijd om alles en iedereen te kunnen opsporen en er is in mijn ogen niets mis mee
om daaraan mee te helpen.
Maar misschien is het een idee dat er op elk politieburo 1 man vrijgemaakt wordt waar je de beelden kan aanleveren en die
de beelden bekijkt en ze vervolgens op een landelijke site plaatst.
Tijdens het plaatsen van de beelden zorg je ervoor dat gelijk de aangifte opgenomen wordt want zonder aangifte kan je
de beelden niet laten plaatsen waardoor je het hele systeem redelijk dicht kan timmeren.
En elke video krijgt een eigen dossiernummer wat je op moet geven als je een tip hebt wat de zaak makkelijker maakt.
Dan zorg je er vervolgens ook nog eens voor dat deze site gebruiksvriendelijk is waarbij je op Provincie en/of Plaats kan
zoeken al dan niet in een gecombineerde functie en klaar is Kees.
Vervolgens plaats je 1 keer in de maand 1 advertentie in de landelijke en regionale dagbladen waarin je dit bekend maak.
Je plaatst op
www.politie.nl een banner met als tekst
Daders Gezocht en deze banner verspreid je zoveel mogelijk over
het hele internet.
Je laat elke week door Opsporing Verzocht melden dat er nog meer zaken en videobeelden te vinden zijn op www.? ? ? ?.nl
Ik ben er heilig van overtuigd dat dit systeem wat ik neerzet al dan niet met misschien een aanpassing hier en daar kan werken.
Misschien moeten we een denktank oprichten en proberen de politiek in Den Haag te overtuigen van onze visie.
Wie het weet mag het zeggen maar het hoeft lang niet moeilijk te zijn.
Kom maar op als je een beter idee hebt ik sta overal voor open.
Mocht er hierdoor een vacature vrijkomen dan ben ik met veel plezier beschikbaar om het land te dienen.