Militairen MOETEN reizen in dienstkleding

Auteur Topic: Militairen MOETEN reizen in dienstkleding  (gelezen 4388 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Gepost op: 6 juni 2011, 17:13:18
Militairen die met weekendverlof gaan, moeten in uniform reizen. De PVV wil op deze manier de band tussen de krijgsmacht en de samenleving verbeteren.

"De Nederlandse bevolking moet de krijgsmacht meer leren waarderen en trots zijn op de mannen en vrouwen in uniform. De band tussen de krijgsmacht en de samenleving moet worden verbeterd, zo niet hersteld. Patriottisme kan hier een grote rol bij spelen", aldus PVV-Kamerlid Marcial Hernandez.

De PVV pleit al langer voor meer openbare parades en militaire ceremonies.


Bron: powned.tv


Volgende stap worden politieagenten, ambulancebroeders en beveiligers?????
Allemaal voor onze vaderlandsliefde...



Kan me nog iets herinneren uit 2007 op station Roosendaal.

Roosendaal - De Amerikaan die afgelopen zaterdag op het station van Roosendaal de 19-jarige Thijs Geers doodsloeg, wilde een commando doden. Hij heeft tegenover de rechter commissaris spijt betuigd, omdat hij tijdens een 'paniekaanval' een willekeurig iemand doodde. Hij blijft voorlopig nog vastzitten.

De man zou afgelopen week al verschillende keren gepost bij de kazerne in Roosendaal en bij het NS-station op zoek naar een geschikte slachtoffer. De rechts extreme opvoeding die de man gehad heeft zou de voedingsbodem zijn voor zijn anti-militaire houding. De advocaat van de verdachte heeft verklaard dat de stiefvader van de verdachte een Adolf Hitler aanhanger zou zijn die een van zijn kinderen vermoord zou hebben. Ook zou deze man het stiefzusje van der verdachte verkracht hebben.

http://www.netn.nl/bericht/57926




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2011, 17:29:45
Door het voorval in Roosendaal was zelfs de alert state omhoog gegaan naar Bravo.
Misschien omdat het toevallig net voor 11 september gebeurde.


Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2011, 17:33:01
Klopt.. Was weer extra lopen die dag..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2011, 17:43:13
Militairen moeten...

Aldus de PVV...

Waar staat die laatste V ook weer voor en waarom zien we er zo verrekte weinig van terug....?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2011, 17:51:05
Ach, op zich is het wel bijzonder dat het in veel andere landen zoals Amerika gebruikelijk is dat jij een begrafenis of bruiloft bijwoont in ceremonieel tenue als je in het leger zit of bij de politie werkt. Het wordt daar nog gezien als een eer als er iemand in dergelijk tenue komt.
In Nederland is het heel bijzonder. Voor woonwerkverkeer zal het mij aan mijn kont roesten. Als ik in uniform moet reizen dan ga ik ook compleet, oftewel blaffer en alles mee naar huis of niet. Maar dat ding wil ik eigenlijk niet eens thuis hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2011, 17:55:44
Ik ga alleen in uniform als ik met de auto direct naar huis/basis rij, anders niet.
Het uniform vind ik niet lekker zitten en ben al blij als ik het weer uit kan doen.


Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2011, 18:03:12
Pfff Dat uniform verdient mijn lichaam niet eens  :D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2011, 18:08:53
Je hebt er toen toch echt zelf voor gekozen, toch?


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2011, 18:26:39
ik heb er altijd een hekel aan gehad. probeerde altijd in burger te reizen.
zoveel negatieve reacties als het legergroen opleverd.
de status die het in amerika heeft heeft het hier in Nederland helaas niet.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2011, 18:30:30
Tsja ... woon-werk verkeer is bij ons standaard in uniform.
Grotendeels ook vanwege het ontbreken van een kleedruimte.
Ik sta ook regelmatig mijn leren (motor)broek voor een blauwe om te ruilen bij de kapstok.

Niet ideaal.
Vandaar ... waar auto ... daar uniform.

Als ik in uniform moet reizen dan ga ik ook compleet, oftewel blaffer en alles mee naar huis of niet. Maar dat ding wil ik eigenlijk niet eens thuis hebben.
Mijn blaffer is standaard thuis ... en standaard als ik thuis kom pak ik mijn blaffer nog even en ga ik een rondje door de buurt lopen.
Daarna krijgt ze een bak brokken en wat water die ze heerlijk leeg slobbert.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.