Oké, mijn excuses dan... Maar de bron waar ik het over had, waren bij jullie aanwezig (2 man v/d brandweer..)
Ik begreep ook dat gps en porto over boord waren gevallen, klopt dit dan wel of..?
Maar in ieder geval bedankt voor het berichtje.
Maar gelukkig is het goed afgelopen is met de piloot.. Het zag er namelijk heftig uit in het begin.. (iig voor een leek zijnde op dit gebied) Het leek of de ballon niet stabiel genoeg was, door de wind.
Wel heb ik nog een vraag over de vorm van de ballon, maakt dit nog uit qua stabiliteit in de lucht? Of maakt het niets uit hoe hij gevormd is?
Hallo KJS,
Excuses aanvaard!
Wij hoeven ook niet te melden aan de brandweer als we besluiten dat we toch niet gaan varen.
GPS is aan boord gebleven, porto is wel uit de mand gevallen.
We hebben alleen heel kort mobiel contact gehad.
Hij wilde zich concentreren op de stabilisatie van de ballon.
Hij heeft er dan ook voor gekozen om enorm te gaan stijgen, omdat hij op hoogte meer kans en tijd had om de ballon stabiel te krijgen.
Uiteindelijk na een aantal minuten is het hem gelukt een gat te maken in de ballon, waardoor er eindelijk weer warme lucht in de ballon kon komen.
De mond van de ballon werd namelijk dichtgeknepen doordat de ballon horizontaal in de lucht hing.
Qua vorm is het het handigst om te varen met een ballon die een bollere vorm heeft dan de condoom ballon.
Zo'n ballon wordt al gauw instabiel en met die wind die we gisteren hadden en maarliefst 4 man crew, was ie niet goed in bedwang te houden.
Daarom dat we kort na de 1e poging besloten om niet te gaan varen.
Het is een vrij heftige ervaring geweest, zowel voor de piloot als voor ons als crew zijnde, we zijn ontzettend blij dat hij ongedeerd is gebleven, maar als je het mij vraagt was dit een deel bedrevenheid en een deel ontzettend veel mazzel!
Ik hoop dat ik je een beetje goed heb kunnen informeren!