Traumahelikopters (NL)

Auteur Topic: Traumahelikopters (NL)  (gelezen 167836 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #170 Gepost op: 12 maart 2010, 09:03:06


De traumaheli van Rotterdam vertrekt vanaf een ongeval in Alblasserdam om de arts op te gaan halen bij het Erasmus MC













Tegenover het platform van het Erasmus MC was een man de lantarenpalen aan het controleren met zo'n voertuig met een kleine hoogwerker erop. Wij netjes aan die man gevraagd of we mee omhoog konden voor een aantal foto's! En dat was nog mogelijk ook. Je komt dan precies boven de stroomdraden van de tram uit. Hierboven het resultaat!
Brandweer Papendrecht


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
Reactie #171 Gepost op: 13 maart 2010, 12:12:38
Klopt het dat Lifeliner 4 (D-HSAN) terug is naar Duitsland en vervangen is door een Reserve Heli (PH-HVB)?Ik zie op Airport Eelde de PH-HVB wel voorbijkomen,maar de D-HSAN niet!

Mvg,

Alwin


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #172 Gepost op: 13 maart 2010, 14:43:14
Klopt het dat Lifeliner 4 (D-HSAN) terug is naar Duitsland en vervangen is door een Reserve Heli (PH-HVB)?Ik zie op Airport Eelde de PH-HVB wel voorbijkomen,maar de D-HSAN niet!

Mvg,

Alwin



Dat heb je helemaal goed.. D-HSAN zal ook niet meer terug komen naar Nederland.
PH-HVB vliegt nu tijdelijk als Lifeliner-4.. Echter zal de PH-HVB op zeer korte termijn definitief vervangen gaan worden door een splinternieuwe EC-135 PH-MMT.

Groetjes


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
Reactie #173 Gepost op: 15 maart 2010, 10:12:50
Dat heb je helemaal goed.. D-HSAN zal ook niet meer terug komen naar Nederland.
PH-HVB vliegt nu tijdelijk als Lifeliner-4.. Echter zal de PH-HVB op zeer korte termijn definitief vervangen gaan worden door een splinternieuwe EC-135 PH-MMT.

Groetjes

Oke bedankt voor de info!Ik vond het al zo raar,want als ik bij Vliegveld Eelde ben en de LL4 komt voor refueling,verwacht je de donker gele met fel oranje streep en met ADAC.Volgende keer sta ik met men Fotocamera Paraat  ^-^!

Mvg,

Alwin


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #174 Gepost op: 15 maart 2010, 14:12:04

Oke bedankt voor de info!Ik vond het al zo raar,want als ik bij Vliegveld Eelde ben en de LL4 komt voor refueling,verwacht je de donker gele met fel oranje streep en met ADAC.Volgende keer sta ik met men Fotocamera Paraat  ^-^!

Mvg,

Alwin

Graag gedaan!
Ben benieuwd naar de foto's ;)!

Groetjes


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #175 Gepost op: 20 maart 2010, 17:31:03
UMC Groningen gaat vanaf morgenvroeg 7 uur vliegen met een nieuwe helikopter. Deze vervangt de "oude" ADAC heli die vanaf 2003 op het dak van het UMCG staat.

Link naar de foto's: http://www.112fryslan.nl/2?&newsid=4775

Persoonlijk vind ik het jammer dat er weer geen "ambulancestriping" op zit. Zal er vast mee te maken hebben dat weer gehuurd wordt van de Duitse ADAC. Toch staat er ook ANWB op.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #176 Gepost op: 20 maart 2010, 18:20:05
Zie ook:









Eigen foto's ;-)  Gespot @ Lelysyad Airport..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #177 Gepost op: 20 maart 2010, 20:00:04
Vind het echt een lelijke heli geworden! Die oude was dan nog veel mooier! Ook jammer dat ze dat zwarte rooster boven het ADAC niet geel meegespoten hebben.  :'(
Brandweer Papendrecht


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #178 Gepost op: 21 maart 2010, 12:12:28
Ziet er goed uit :) veel leuker dat deze net iets anders is.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #179 Gepost op: 26 maart 2010, 20:07:04
Vind het echt een lelijke heli geworden! Die oude was dan nog veel mooier! Ook jammer dat ze dat zwarte rooster boven het ADAC niet geel meegespoten hebben.  :'(

Dat zwarte rooster kan je niet meespuiten, dat is de nieuwe air intake van de EC135
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/