Traumahelikopters (NL)

Auteur Topic: Traumahelikopters (NL)  (gelezen 167838 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #190 Gepost op: 6 april 2010, 15:07:09
HLO is Heli Landing Officer, en meestal degene die de leiding heeft op het dek. Hij kan geassisteerd worden door 2 HDA's, dat zijn Heli Deck Assistants (of heli brand bestrijders). Ik ben benieuwd wie deze mensen zijn bij het EMC, is het bijv. personeel van de beveiliging, of de bedrijfsbrandweer. Maar zo diep zitten jullie er niet in begrijp ik.

Hier wat info over de opleidingen: http://sff.brandtrap.com/index.php?page=6

Wat ik begrepen / gehoord heb is dat het beveiligers zijn met speciale diploma's..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #191 Gepost op: 6 april 2010, 15:54:53
HLO is Heli Landing Officer, en meestal degene die de leiding heeft op het dek. Hij kan geassisteerd worden door 2 HDA's, dat zijn Heli Deck Assistants (of heli brand bestrijders). Ik ben benieuwd wie deze mensen zijn bij het EMC, is het bijv. personeel van de beveiliging, of de bedrijfsbrandweer. Maar zo diep zitten jullie er niet in begrijp ik.

Hier wat info over de opleidingen: http://sff.brandtrap.com/index.php?page=6

Bij het EMC is het inderdaad de beveiliging! Dat weet ik heel zeker. De brandweerman met de oranje helm heeft de leiding en de gele helm is de assistent maar heeft ook HLO achterop staan.
Brandweer Papendrecht




Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170


Bart S

  • Gast
Reactie #194 Gepost op: 6 april 2010, 19:29:31

Bij het EMC is het inderdaad de beveiliging! Dat weet ik heel zeker. De brandweerman met de oranje helm heeft de leiding en de gele helm is de assistent maar heeft ook HLO achterop staan.

Thanks, het is me wat duidelijker geworden nu. Alleen verwarrend dat ze allemaal met HLO rondlopen, dus even de kleur van de helm in de gaten houden.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #195 Gepost op: 11 april 2010, 10:54:42
Gisterenavond had de LL2 een inzet in Rotterdam Spaansepolder, gelukkig bleek het allemaal mee te vallen, en heeft de Lifeliner niet al te lang aan de grond gestaan.







mvg

Roy


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #196 Gepost op: 18 april 2010, 19:43:13


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #197 Gepost op: 19 april 2010, 07:33:35
Gisterenavond had de LL2 een inzet in Rotterdam Spaansepolder, gelukkig bleek het allemaal mee te vallen, en heeft de Lifeliner niet al te lang aan de grond gestaan.







mvg

Roy

zo dat zijn echt een goeden foto`s
met welken camera heeft u die ge maakt ?


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #198 Gepost op: 19 april 2010, 09:23:23
Brandweer Papendrecht


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #199 Gepost op: 19 april 2010, 09:27:36
Welke Lifeliner is dit??   ;)
Zo te zien de "MAA".