Traumahelikopters (NL)

Auteur Topic: Traumahelikopters (NL)  (gelezen 167811 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #290 Gepost op: 25 januari 2011, 22:34:58
Nog niet, Hoop wel dat ANWB MAA dat gaat aanvechten

Denk dat ze daar al wel mee bezig zijn hoor!  ;)
Brandweer Papendrecht


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #291 Gepost op: 26 januari 2011, 17:59:40
de PH-MAA vliegt als lifeliner 2 nu  998765
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Gast

  • Gast
Reactie #292 Gepost op: 26 januari 2011, 20:06:54
De PH-MAA heeft zijn vliegplannen anders gewoon als PHMAA gefiled en niet als Lifeliner2, ook al heeft hij het wel in zijn Mode-S staan.

In zijn vliegplan staat IJsselstein, 51.47,45N 005.01.41E Hospital Leiden, 52.09,59N 004.28,40E
Op dit moment hangt hij bij IJsselstein op 800feet, oftwel 240meter.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #293 Gepost op: 26 januari 2011, 22:15:52
De PH-MAA heeft zijn vliegplannen anders gewoon als PHMAA gefiled en niet als Lifeliner2, ook al heeft hij het wel in zijn Mode-S staan.

In zijn vliegplan staat IJsselstein, 51.47,45N 005.01.41E Hospital Leiden, 52.09,59N 004.28,40E
Op dit moment hangt hij bij IJsselstein op 800feet, oftwel 240meter.
oke maar vandaag is de PH-MAA op de harreweg in schiedam geweest voor een ongeval en is via p2000 gealemerrdt als LFL02
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Gast

  • Gast
Reactie #294 Gepost op: 26 januari 2011, 22:26:40
Dat kan, dan is dat vóór 18.00 uur geweest in ieder geval.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #295 Gepost op: 26 januari 2011, 22:27:34
Dan zal die overdag wel als LFL02 vliegen en 's avonds oefenvluchten maken.  ;)
Brandweer Papendrecht


HenriZomer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #296 Gepost op: 26 januari 2011, 22:58:14
Citaat
In zijn vliegplan staat IJsselstein, 51.47,45N 005.01.41E Hospital Leiden, 52.09,59N 004.28,40E
Op dit moment hangt hij bij IJsselstein op 800feet, oftwel 240meter.

Ben ik erg benieuwd naar de vliegplannen, zijn die ergens online te volgen??

Groet,

Henri.

P.S. wat betreft de alarmeringen voor lifeliner 2, volgens mij is de capcode die gebruikt wordt een capcode die hoort bij het traumateam dat verbonden is aan Lifeliner 2.
        Nu is de PH-ULP weliswaar de échte Lifeliner 2, maar nu deze naar Eurocopter is en de PH-MAA (reserve helikopter) zolang de dienst waarneemt blijft het
        traumateam gealarmeerd worden als zijnde Lifeliner 2. Dus de PH-MAA doet dienst voor het traumateam  waarbij Lifeliner 2 normaal de helikopter is die gebruikt wordt.


Gast

  • Gast
Reactie #297 Gepost op: 26 januari 2011, 23:12:05
Ben ik erg benieuwd naar de vliegplannen, zijn die ergens online te volgen??

Groet,

Henri.

P.S. wat betreft de alarmeringen voor lifeliner 2, volgens mij is de capcode die gebruikt wordt een capcode die hoort bij het traumateam dat verbonden is aan Lifeliner 2.
        Nu is de PH-ULP weliswaar de échte Lifeliner 2, maar nu deze naar Eurocopter is en de PH-MAA (reserve helikopter) zolang de dienst waarneemt blijft het
        traumateam gealarmeerd worden als zijnde Lifeliner 2. Dus de PH-MAA doet dienst voor het traumateam  waarbij Lifeliner 2 normaal de helikopter is die gebruikt wordt.

Nee, die vliegplannen zijn niet online te vinden.
Ik werk bij de Luchtverkeersleiding, vandaar. En voor wat betreft  ECHTE Lifeliner 2, jullie hechten veel te veel waarde aan die benaming. De registratie is PH-MAA en hij vliegt met tactical callsign Lifeliner 2. DUS is het over de radio Lifeliner 2. De enige, de echte. Hoe hij zich noemt dat is hij.
En dat geldt voor ieder toestel die zich bedient van een ander callsign dan de registratie. Een F-16 die altijd vliegt met STING21 en dan in onderhoud is, dan vliegt een andere F-16 met STING21, dan blijft die vorige toch óók niet de enige echte...


HenriZomer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #298 Gepost op: 27 januari 2011, 14:22:07
Dank je voor het duidelijke antwoord Caprice!!
Heb ik weer wat geleerd.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #299 Gepost op: 27 januari 2011, 19:58:26
@Caprice 9C1,

Wel jammer dat die vlieg plannen niet te volgens zijn via het internet..!
Nu heb ik even een vraagje waar jij mij wellicht antwoord op kan geven!? Op welke hoogtes vliegen de Lifeliners normaliter tijdens een inzet?
En zit er ook nog verschil tussen civiel/militair rotor spul qua hoogtes..!?
Deze vragen puur uit interesse.

Alvast vriendelijk bedankt voor je moeite!

Gr