Het is niet de eerste keer dat ik foto's plaats van één van de politieheli's. Gister ben ik weer richting Schiphol gereden, en uiteraard kan ik niet om de politieheli's heen. Om daar nou de rest van de dag te gaan staan is ook zo wat, daarom zijn we met de scanner aan toch even doorgereden naar de spottersplaats bij de Mac, tot we '
police05 ready for landing' langs hoorde komen. Op de scooter gesprongen en richting de politieheli's. Positie ingenomen met de camera en wachten maar.
De PH-PXE kwam inderdaad aanvliegen, hij kwam dichterbij, dichterbij...en wel heel dichtbij. Toen ik even langs m'n camera keek zag ik dat ie over het plateau was gevlogen en al boven het gras hing. Daar zette de piloot het toestel even op de grond. Vervolgens steeg hij weer op en nam hij plaats op het plateau.
De piloot kwam nog even vragen of de foto's gelukt waren, en dat zijn ze naar mijn idee. Jammer dat er niet een soort 'spottersgat' in het hek zit, want op sommige foto's zie je dit helaas toch. Maargoed, het was een gave actie en ondanks het net gemaaide gras heeft het toch leuke platen opgeleverd.