16-17 september 2011 Luchtmachtdagen Vliegbasis Leeuwarden

Auteur Topic: 16-17 september 2011 Luchtmachtdagen Vliegbasis Leeuwarden  (gelezen 2139 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Luchtmachtdagen 2011

De Luchtmachtdagen 2011 vinden plaats op 16 en 17 september op Vliegbasis Leeuwarden. Onder de slogan 'De toekomst hangt in de lucht' biedt de Koninklijke Luchtmacht onder meer veel vliegshows en de mogelijkheid om op de grond diverse vliegtuigen te bezichtigen.

De meeste bezoekers beschouwen de vliegshows als het hoogtepunt van de dagen. Tijdens de optredens laten vliegers uit binnen- en buitenland zien waartoe ze in staat zijn. De ene keer solo, de andere keer in teamverband. De militaire vliegers demonstreren ook wat er tijdens missies van hen wordt verwacht, nu en in de toekomst.

Static show
Op de grond, verspreid over de luchtmachtbasis, kunnen bezoekers nader kennis maken met mens en materieel. Verschillende vliegtuigen en helikopters uit binnen- en buitenland zijn van dichtbij te bekijken en geven een blik op het verleden, heden, maar meer nog op de toekomst. Daarnaast geven onder meer de luchtverdedigers van de Groep Geleide Wapens en de andere krijgsmachtdelen acte de présence.

Bron:defensie.nl




Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1 Gepost op: 14 september 2011, 22:38:00
Tijdens de Luchtmachtdagen zijn er doorgaans ook altijd een aantal vliegende eenheden die ook hulpverleningstaken vervullen. Dit jaar zijn in ieder geval aanwezig: de Westland Lynx, de Belgische Westland Seaking, de NH-90 en de Dornier 228 van de Kustwacht. Wat dat betreft zeker de moeite waard om de 16e of 17e september naar het noorden af te reizen.

Dit jaar zullen wij vanuit de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland voor het eerst samen met het Mobile Air Operations Team (MAOT) een stand op de static display bemannen. Dit doen wij om de bezoekers kennis te laten maken met Fire Bucket Operations, ofwel de inzet van de helikopters voor (natuur)brandbestrijding. Op de stand staan wij tussen de Chinook en Cougar en zullen wij de burger een beeld proberen te geven van deze unieke civiel-militaire samenwerking tussen de brandweer en de Koninklijke Luchtmacht.

Mocht je in de buurt zijn, kom dan gerust even een kijkje nemen op onze stand.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2011, 10:09:12
Ook zelf aanwezig Crashtender?  0098

Ik ben waarschijnlijk zaterdag van de partij, had liever morgen gewild maarja, school gaat voor.  998765


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2011, 15:56:47
Ik wilde er ook wel bij zijn.
Ik heb helaas dienst en juist nu het uitkomt, hoef ik niet uit te helpen 98uiye


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2011, 21:59:21
Ook zelf aanwezig Crashtender?  0098


Ik ben beide dagen aanwezig.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #5 Gepost op: 25 september 2011, 23:24:42
film compilatie foto's op me site te vinden

Luchtmachtdagen 2011 Leeuwarden
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh