Auto te water Nieuwe Hoefweg - N209 Bleiswijk 15-06-2011

Auteur Topic: Auto te water Nieuwe Hoefweg - N209 Bleiswijk 15-06-2011  (gelezen 5320 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2011, 22:05:38
Op deze foto is het gebruik van de kraan (neem ik aan tenminste, zou ook een hoogwerker kunnen zijn?) te zien:

[url=http://twitpic.com/show/large/5c0w0y]http://twitpic.com/show/large/5c0w0y
[/url]

Ik gok dat dit de HW 855 van Zoetermeer is.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2011, 22:09:37
Ik dacht dat de KR in de melding (de KR 24.1 Berkel en Roderijs) stond voor haakarmvoertuig met kraan? Dan is er toch een voertuig met kraan ter plaatse, heb je ook geen HV1 of GK nodig.
Wel een beste alarmering: 2x WO, 2x TS, HA-KR, HV-team. Gelukkig ligt de auto niet op de kop inderdaad!

Hoe RR ermee omgaat kwa benaming, geen idee. Ik weet wel dat het heel lastig werkt als je kraan achter de cabine zit. Zoals de kraan op een HV1 zit is het beter. Je zet hem dan met zn kont naar het water en je kan het voertuig "lichten" op eruit halen. Daarnaast is het voor mij ook onduidelijk of er op de Haakarm van Berkel ook hijsmiddelen zitten (evenaar, singels, kettingen etc etc). Das ook wel zo makkelijk als je die bij je hebt.

Martijn Roggeveen

• (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2011, 22:13:01
Ik gok dat dit de HW 855 van Zoetermeer is.

Dat klopt: Door middel van een redbak, die aan de hoogwerker (van brandweer Zoetermeer) is bevestigd, zal het slachtoffer naar de goede kant worden verplaatst.
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2011, 23:25:26
Ik ben er geweest, foto's komen eraan... maar wat een verschrikkelijke bureaucratie m.b.t. regiogrenzen. Een voorbijganger die het ongeval meldde aan 112, vroeg nadrukkelijk om brandweer Benthuizen maar de meldkamer weigerde enige vorm van medewerking. Gevolg: TS uit Bleiswijk die laat ter plaatse komt (andere fotograaf van onze site was 1,5 minuut eerder) en kostbare minuten verknoeid. Die minuten kunnen dodelijk zijn.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2011, 23:41:30

Meer foto's op www.fotobpr.nl
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2011, 23:59:17
Ik ben er geweest, foto's komen eraan... maar wat een verschrikkelijke bureaucratie m.b.t. regiogrenzen. Een voorbijganger die het ongeval meldde aan 112, vroeg nadrukkelijk om brandweer Benthuizen maar de meldkamer weigerde enige vorm van medewerking. Gevolg: TS uit Bleiswijk die laat ter plaatse komt (andere fotograaf van onze site was 1,5 minuut eerder) en kostbare minuten verknoeid. Die minuten kunnen dodelijk zijn.

Die 1,5 minuut gaat zo op om de GMK HM te bellen, informeren en laten alarmeren en dan moeten de vrijwilligers ook nog naar de post komen.
Dan is Bleiswijk toch sneller denk ik zo.

jacksriver

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2011, 01:55:43
Had misschien in zo'n geval erg netjes geweest om in élk geval Benthuizen mee te alarmeren!
'T is nogal wat :een kraan uit Rotterdam........
Heeft Leiden zeker niet?  :D
Ach,we kijken tegenwoordig nergens meer van op ^-^

JelZo

• Senior gebruiker
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #17 Gepost op: 16 juni 2011, 02:58:56
'T is nogal wat :een kraan uit Rotterdam........
Heeft Leiden zeker niet?  :D
De kraan kwam uit Berkel en Rodenrijs, wat dichterbij ligt dan Leiden (zowel hemelsbreed als over de weg).

Ik ben er geweest, foto's komen eraan... maar wat een verschrikkelijke bureaucratie m.b.t. regiogrenzen.
Om deze conclusie te trekken heb je veel meer nodig dan de informatie waar je over beschikt.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2011, 08:06:29

Is dat nieuw? Dat de melder aan gaat geven welke Brandweer er moet uitrukken?

Ben wel van mening dat de verschillende regio's beter moeten gaan kijken wie aan de randen van hun regio's het snelst terplaatse kan zijn.

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2011, 10:29:41
Hoe RR ermee omgaat kwa benaming, geen idee. Ik weet wel dat het heel lastig werkt als je kraan achter de cabine zit. Zoals de kraan op een HV1 zit is het beter. Je zet hem dan met zn kont naar het water en je kan het voertuig "lichten" op eruit halen. Daarnaast is het voor mij ook onduidelijk of er op de Haakarm van Berkel ook hijsmiddelen zitten (evenaar, singels, kettingen etc etc). Das ook wel zo makkelijk als je die bij je hebt.

De KR24-1 heeft naast de kraan ook hijsmiddelen aan boord. Wat er precies inzit weet ik niet (ben geen kraanbediener) maar ik weet in iedergeval singels, paardenbroek, kettingen (volgens mij). Een van de bedieners wist mij wel te vertellen dat een HV1 een grotere last kan hebben (voor mij zien  ze er allemaal hetzelfde uit ;))
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat