GRIP 1 Zeer grote brand (industrie) Hurks Geveltechniek - Veldhoven 16-06-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (industrie) Hurks Geveltechniek - Veldhoven 16-06-2011  (gelezen 7555 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Net zoals de TNT bezorgt op adres (en niet op naam) rijden de hulpdiensten op adres en niet op objectnaam.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Net zoals de TNT bezorgt op adres (en niet op naam) rijden de hulpdiensten op adres en niet op objectnaam.

Dat dit je nu opvalt, dat kan. Maar dit gebeurt vaak, heel vaak, en ik kan me niet herinneren dat dit ooit gevolgen heeft gehad voor de hulpverlening en daar gaat het volgens mij om?

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf

Dat dit je nu opvalt, dat kan. Maar dit gebeurt vaak, heel vaak, en ik kan me niet herinneren dat dit ooit gevolgen heeft gehad voor de hulpverlening en daar gaat het volgens mij om?
uiteraard is dat laatste van belang...
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

TheBeast

• Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • BHV
zowel op nu.nl als op de radio wordt er gesproken over groot ontploffingsgevaar.

VELDHOVEN - Bij het bedrijf Hurks Beton aan de Locht in Veldhoven woedt sinds donderdagmiddag kwart voor drie een zeer grote brand.

Het gebouw is door het bedrijf zelf ontruimd. Volgens een woordvoerster van de brandweer gaat het om kunstof foam dat in brand staat.

De rookontwikkeling gaat richting de A67 die vlak bij het bedrijf ligt.

Volgens Omroep Brabant worden mensen op grote afstand gehouden wegens ontploffingsgevaar.

http://www.nu.nl/binnenland/2541676/zeer-grote-brand-bij-bedrijf-in-veldhoven.html

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
16:36:28 16-06-11GROUP-1EINDE INZET ACTIECENTRUM BRANDWEER
1104710BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (Algemeen Commandant - Brandweer)
1104719BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (Actiecentrum Brandweer)
1104721BRW Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (Chef Ondersteuning)
p2kflex
16:46:15 16-06-11GROUP-1PRIO 2 Ophalen COH Hurks Geveltechniek BV LOCHT 126 a VEL : 5084
1107125BRW Heeze-Leende (Leende) (Bemanning HA)
1107198BRW Heeze-Leende (Leende) (Lichtkrant)

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
En interregionale bijstand niet te vergeten!Brandweer van Lommel ter plaatse geweest met de grote tankwagen Volvo.

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"

Met dat 'ooit' ben ik het niet eens. Wij werden 'ooit' gealarmeerd voor een bommelding bij de Hema. De melding was echter voor C&A, dat al een paar jaar was gevestigd op de locatie waar eens de Hema zat. Locatie heette in de volksmond ook nog steeds "de oude Hema". De hulpdiensten reden in eerste instantie mooi verkeerd....
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Met dat 'ooit' ben ik het niet eens. Wij werden 'ooit' gealarmeerd voor een bommelding bij de Hema. De melding was echter voor C&A, dat al een paar jaar was gevestigd op de locatie waar eens de Hema zat. Locatie heette in de volksmond ook nog steeds "de oude Hema". De hulpdiensten reden in eerste instantie mooi verkeerd....

Dat zijn twee afzonderlijke zaken. Er is een groot verschil tussen "brand op de Dorpsstraat xx" en dat GMS daar automatisch "Hema" aan koppelt (wat misschien niet klopt, maar dus niet uit maakt) of dat iemand zegt "er is brand bij de Hema" en dat de centralist daar een (wellicht verkeerd) adres bij zoekt.

Ik had het over het rijden op een correct adres, maar een foutieve objectnaam. Als melders echter iets verkeerd doorgeven, tsja, dat gebeurt helaas ook vaak genoeg :)

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
En weer gebruikte Brabant ZO de zeer ongebruikelijke en gewraakte status GRIP0!  :(

riesbruins

• Forum gebruiker
En weer gebruikte Brabant ZO de zeer ongebruikelijke en gewraakte status GRIP0!  :(
GRIP 0 is een normale zeer veel gebruikte status. GRIP 0 is namelijk de dagelijkse situatie. Er is dus alleen maar doorgegeven dat er geen GRIP 1 meer van kracht is maar dat het weer GRIP 0 (dagelijkse situatie) is. Dit  wordt door (bijna) elke regio via een alarmering gedaan
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel