Ik vind je berichtgeving suggestief. De Reddingsbrigade heeft de verantwoordelijkheid van het First Responder werk tot de boulevardgrens, want tot daar loopt de grens. Daarbuiten is dit de verantwoordelijkheid van de politie en de reguliere ambulancedienst (uiteraard zullen jullie ook weleens op de boulevard zijn ingezet). "Alleen maar" klinkt nogal denigrerend, ik ga er vanuit dat jij dit niet zo bedoeld. Het "alleen maar" vangt veel Eerste Hulp weg bij de Reddingsbrigade die zich daardoor weer meer kunnen richten op hun core-business, namelijk strandbewaking en reddingen.
Het "alleen maar" is niet denigerend bedoelt, jullie doen prima werk daar!
Het is even als beeldvorming voor een 'collega' bedoelt. Over de exacte afspraken in Den Haag ben ik niet precies op de hoogte, maar de FR-taak van de RB loopt vaak tot veel verder dat 'het strand'
Over de tweede opmerking heeft RemRoof een PM met uitleg, dit gaat om enkele afdelingen waar het e.e.a. niet zo lekker geregeld is. Hierdoor is bij bepaalde brigades nogal een negatieve houding tegenover het NRK ontstaan, verder ga ik hier niet op in omdat dit interne informatie betreft. Vandaar de, niet geheel verstandige, suggestieve opmerking