Over het First Responder gedeelte, laat de bovenstaande discussie al zien dat er nog veel te verbeteren valt, en dat reddingsbrigades besturen en gemeente besturen lang niet over de zelfde informatie beschikken. Daarover is duidelijk geen gemeenschappelijke visie..
Verder zijn ADHOC afspraken en protocollen voor mij niet het zelfde als een geintegreerde strandhulp organisatie..
En ik vind het gek dat de kop van NHN en kennemerland en Den Haag en Zeeland elke keer het wiel loopt uit te vinden..
,
Met betrekking tot de politietaken, vind ik dat een beachguard een onderdeel zou moeten zijn van het totale toezicht op het strand. In ieder geval een signaleringsfunctie en toezichthoudersfunctie op het strand moet bieden.. en indien ze het niet zelf kunnen oplossen snel de reguliere politie zou moeten inschakelen. Maar een paar senior medewerkers, beroepskrachten kunnen deze functie uitvoeren..
Maar is er uberhaupt een gemeenschappelijke gedeelde toekomst visie op strandhulpverlening ?
Ik zie in Den Haag, dat de gemeente daar wel een visie over heeft.. en daar ook een deel van de toezichthouderstaak beleg word bij de "reddingsbrigade medewerkers.."