En Henk, ondertussen worden steeds meer constructies gesmeed tussen reddingsbrigades en de Brandweer, waardoor de reddingsbrigades steeds meer verschillend worden. Zodat er uiteindelijk totaal geen overzicht meer is te krijgen en de ALV van RN KNBRD een gezellig team overleg kan gaan worden van Brandweer commandanten van nautische plaatsen. Hoeven ze in elk geval de 150 zwembrigades niet uit te nodigen!
Rolf, je verwoordt weer precies wat ik bedoel: en erger nog; de brandweercommandanten zullen zich niets aantrekken van van REDNED. Ik ben benieuwd naar de indruk die de heren van deze bond hebben, maar het zal me niets verbazen als ze niet zo'n hoge dunk ervan zouden hebben. Het overleg over de reddingsbrigades zal een onderdeel gaan formen van het interregionale overleg van de brandweer, misschien met iemand van de reddingsbrigades voor advies aanwezig.
Een paar jaar geleden kreeg ik weer eens met iedereen ruzie omdat ik op de post van een reddingsbrigade mij liet ontvallen dat ik dacht dat de rol van de REDNED reddingsbrigade ten einde liep voor wat betreft de incident management taak. Zeker met de komst van de KNRM naar onze gebieden. Ik had dat natuurlijk nooit mogen zeggen. Nu ben ik bang dat er toch een strijd gaande is tussen de brandweer en de KNRM waarbij net als bij stratego de stukken in stelling worden gebracht terwijl REDNED in slaap is gedommeld.
De reddingsbrigades worden zonder dat ze het zelf in de gaten hebben strategisch over het bord geschoven. De uitslag van de "game" verwacht ik zo rond de definitieve vorming van de veiligheids regio's.
Henk