hulpverlening REDNED lang niet op peil..

Auteur Topic: hulpverlening REDNED lang niet op peil..  (gelezen 23842 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #120 Gepost op: 17 december 2004, 12:27:54
Leuk idee, maar hoe krijg je het voorelkaar dat iedereen mee doet en tevreden blijft? Want de ene brigade wil zijn subsidie graag houden zijn andere brigades het niet eens met de kleding keus.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #121 Gepost op: 17 december 2004, 14:27:21
Probleem blijft dat degene die volgens de wet verantwoordelijk zijn dit moeten zien zitten. Zonder instemming van de de burgemeesters en de mininster van Verkeer en waterstaat (voor het kustwachtdeel) doe je weinig.

Kijk naar de ontwikkelingen bij ambulancezorg, gestimuleerd door de minister is men voortvarend aan de gang gegaan met kwaliteitszorg en regionale samenwerking. Omdat het toen niet goed is uitgewerkt door het ministerie zijn er nu allerlei problemen. Leden zijn uit de koepel gestapt en er is nu sprake van riskante marktwerking bij de vergunningverlening. De vorming van RAV's is niet opgelost, zoals verwacht, maar wordt juist struikelblok.

Kortom zonder een duidelijke lijn vanuit het rijk loop je snel dood. Komt nog bij dat ambulancezorg nu de zaken erg goed voor elkaar heeft en dat wordt bepaald niet beloond door ondersteuning vanuit het rijk.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Stamper

• Forum gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 17 december 2004, 15:14:02
Je ziet het bij bij de plannen van RN bij de biza eenheden groten plannen maar het komt niet van de grond door dat de overheid er gewoon geen geld voor over heeft. En RN zijn zaken ook niet echt op orde heeft want ze zijn gewoon een paar jaar te laat met de plannen openbare orde en veiligheid. Ik denk dat RN over 10 jaar een club is met alleen maar badmeesters. En dat alle varende Rb,s onder de brandweer zitten in een gemeente over regionaal.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #123 Gepost op: 17 december 2004, 16:24:00
Citaat
Je ziet het bij bij de plannen van RN bij de biza eenheden groten plannen maar het komt niet van de grond door dat de overheid er gewoon geen geld voor over heeft.
Dat de BZK geen geld heeft klopt volgens mij niet, er lag en ligt nog steeds veel geld klaar voor vebetering van de veiligheid bij grote incidenten.

Ik denk dat RN haar plannen samen met de brigades nog beter moet onderbouwen en door moet gaan.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #124 Gepost op: 22 december 2004, 12:43:31
Maar veel brigades komen dus onder de brandweer te vallen of worden zelfs opgenomen in de brandweer organisatie, een groot voordeel is dat je dan wel een vergoeding gaat krijgen voor de vrijwilliger als je onderdeel wordt van de brandweer.
Nu krijgen we als vrijwilliger bij een brigade een keer in het jaar een feestje van de vereniging, een vrijwilliger bij de brandweer krijgt gewoon een dikke vette vergoeding, ze moeten er wel belasting over betalen maar het leverd per jaar nog wel een paar duizend euro op. Dus dat is ook nog wel een groot verschil in vrijwilligerland.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 22 december 2004, 12:53:40
Maar veel brigades komen dus onder de brandweer te vallen of worden zelfs opgenomen in de brandweer organisatie, een groot voordeel is dat je dan wel een vergoeding gaat krijgen voor de vrijwilliger als je onderdeel wordt van de brandweer.
Nu krijgen we als vrijwilliger bij een brigade een keer in het jaar een feestje van de vereniging, een vrijwilliger bij de brandweer krijgt gewoon een dikke vette vergoeding, ze moeten er wel belasting over betalen maar het leverd per jaar nog wel een paar duizend euro op. Dus dat is ook nog wel een groot verschil in vrijwilligerland.

Helemaal mee eens. Ik vind dat je, zodra je betaald wordt jezelf geen "vrijwilliger" meer mag noemen. Je bent gewoon "free lancer". Maar "vrijwilliger" klinkt natuurlijk veel nobeler. Als of iemand ook gedwongen kan worden om bij de brandweer te gaan  ;D.

Het zou leuk zijn als REDNED een subsidie voor de bewakende reddingsbrigades los zou kunnen peuteren. Ik heb trouwens het idee dat als een reddingsbrigade lid salaris zou krijgen hij/zij dit meteen ter beschikking van de klub zou stellen om mooier en beter materiaal te kunnen kopen. Het is toch een hobby, daar vraag je toch geen geld voor! (maarja, wij spuiten dan ook geen 7 km wegdek schoon zoals hier vorige week, dat doe je niet voor je hobby. ;D. Dan wil ik ook centjes zien, 45 euro per uur want dat is mijn tarief. (excl. BTW natuurlijk.)

Henk

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 22 december 2004, 14:24:27
Henk,

Ik vind best als iemand dat als hobby doet, maar dan wel op professionele basis., Als het materieel uit de vergoedingen pot van de vrijwilliger moet komen, is er toch iets mis met de calculaties en je financieringsstructuur..

Ik zie REDNED niet iets doen met subsidies voor aangesloten brigades. Stel dat dat gebeurd, krijgen de aangesloten brigades geen geld, maar moeten ze dat budget via REDNED besteden.. (verplichte winkelnering..)

Het is een misverstand om te zeggen dat een brandweervrijwilliger een dikke vette vergoeding krijgt. dat is zo'n grote kolder..

Ik zou wel zorgen als je opgenomen als reddingsbrigade door een brandweer dat je ook dezelfde rechtspositie krijgt als een brandweervrijwilliger

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 22 december 2004, 19:11:52
Henk,

Ik vind best als iemand dat als hobby doet, maar dan wel op professionele basis., Als het materieel uit de vergoedingen pot van de vrijwilliger moet komen, is er toch iets mis met de calculaties en je financieringsstructuur..

Ik zie REDNED niet iets doen met subsidies voor aangesloten brigades. Stel dat dat gebeurd, krijgen de aangesloten brigades geen geld, maar moeten ze dat budget via REDNED besteden.. (verplichte winkelnering..)

Het is een misverstand om te zeggen dat een brandweervrijwilliger een dikke vette vergoeding krijgt. dat is zo'n grote kolder..

Ik zou wel zorgen als je opgenomen als reddingsbrigade door een brandweer dat je ook dezelfde rechtspositie krijgt als een brandweervrijwilliger

De vergoeding van een brandweervrijwilliger is bruto 20 euro per uur. Dat vind ik geen kattepis. Meer als mijn vrouw per uur verdiend als baliemedewerker van Albert Heijn.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #128 Gepost op: 28 december 2004, 08:37:01
Ik denk dat RN haar plannen samen met de brigades nog beter moet onderbouwen en door moet gaan.

Inderdaad Koen,

we hebben het reeds uitgebreid over gehad en hoe wij en een aantal ambtenaren deze weg zouden gaan bewandelen.

Omdat reddingsbrigades bla, bla, bla, eigen dit en dat, juist. Eerst moet je de reddingsbrigades op één lijn krijgen, de werkvloer. Daar creeer je uniformiteit en eenduidigheid. Dan kan een overheid zien waar men voor staat, zodat niet de "concurent" er met jouw werk en ideeën vandoor gaat. En in het vervolg ben ik ook wel duidelijk geweest en men weet ongeveer wel hoe ik daar over denk.
Elke hulpverlening start met communicatie.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #129 Gepost op: 28 december 2004, 16:21:40
http://www.redned.nl/DN%202005/Editie%20Reorganisatie.html

Ze worden toch langzaam wakker, alleen is de koe misschien al verdronken?

Het is een goede zet maar ik denk dat het nog niet genoeg is en ze bv een commissie moeten maken voor heel het varend redden, al krijgt deze veel leden met een goede voorzitter is dat geen probleem.

Maar ik blij nieuwsgierig afwachten