ik heb het een en ander gelezen en volgens mij zit er geen verschil in de GRIP regelingen. Het verschil is de interpertatie van het dagelijkse incidentbeheersings proces.
De meeste regios zien het CTPI als een onderdeel van het dagelijkse proces (dus GRIP 0) en er wordt niet voor GRIP 0 gelaarmeerd. In de officiele documentatie staat dat GRIP 0 de dagelijkse
monodisciplinaire gang van zaken is. Echter kom je hier dus klem te zitten als er een multi incident is. Bij elk multi incident is namelijk afstemming tussen de disciplines nodig. De meeste regio's zien deze multidisciplinaire incidenten ook als dagelijkse gang van zaken
En weer gebruikte Brabant ZO de zeer ongebruikelijke en gewraakte status GRIP0!
Eigenlijk is BZO dus de enige regio die het goed doet. Door het CTPI is het incident geen dagelijks proces meer. En daardoor geen GRIP 0 meer. Maar je kan geen GRIP 0,5 alarmeren.
Het lijkt er overigens op dat het alarmeren voor GRIP 0 ook een voorwaarschuwing is naar de mensen die bij GRIP 1 gealarmeerd wordt. De meeste regio's kennen geen voorwaarschuwing van GRIP 0 naar GRIP 1.
Mocht ik er naast zitten hoor ik het graag. Ben nooit te oud om te leren