Middel waterongeval A13 links 6,5 - Den-Haag 18-06-2011

Auteur Topic: Middel waterongeval A13 links 6,5 - Den-Haag 18-06-2011  (gelezen 5019 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest4965

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 18 juni 2011, 23:58:42
moet je aan koningnl vragen die riep "inmiddels middel hv" (dus dat zou een tweede ts betekenen).
Waarop ik zei: die is niet gealarmeerd.

Met de kennis van nu is een tweede tankautospuit nergens voor nodig. Maar mocht het zo zijn dat het slachtoffer in de auto nog bekneld zou zitten en er een tweede persoon vermist zou zijn, dan kan ik me voorstellen (en zo staat het volgens mij ook in de boeken, correct me if i'm wrong) dat je een tweede tas vraagt ;)

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 18 juni 2011, 23:59:38
Wel 2 WO's gealarmeerd, dus dan moet het middel WO zijn.

Geen idee, onduidelijk na de gms update.

guest4965

• Gast

guest4965

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 19 juni 2011, 00:02:33
Geen idee, onduidelijk na de gms update.

Maakt verder ook weinig uit. Het lijkt me dat de mensen ter plaatse weten wat ze doen en welk soort materieel ze ter plaatse willen hebben, daarmee blijft er voor ons weinig over om over te praten volgens mij... ::)

Back on-topic!

guest4965

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 19 juni 2011, 00:03:33
Personenauto in sloot langs A13

Een personenauto is zaterdagavond om 22:45 uur op de A13 over de kop gegaan.

Het ongeval vond plaats ter hoogte van het knooppunt Ypenburg in de richting Rotterdam - Rijswijk. Het voertuig is in de naastgelegen sloot langs de A13 terecht gekomen. Hulpdiensten zijn aanwezig en vanuit de lucht wordt met een helikopter gezocht naar eventuele inzittenden van het voertuig.

Er zijn twee rijstroken afgesloten, dat van de TU Delft 4 km file heeft veroorzaakt. De vertraging voor het overige verkeer is flink, ruim 25 minuten. Er zal nog een onderzoek plaatsvinden naar de oorzaak van het ongeval. Hoe lang de rijstroken afgesloten blijven is nog onbekend.
Laatst gewijzigd: 18 juni 2011, 23:57

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2011.169.05

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #25 Gepost op: 19 juni 2011, 00:38:39
Foto's (en morgenochtend video en meer/andere foto's) in het item op Regio15: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/3-waterongevallen/8550-grote-zoekactie-na-auto-te-water-a13
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #26 Gepost op: 19 juni 2011, 00:41:21
Foto's (en morgenochtend video en meer/andere foto's) in het item op Regio15: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/3-waterongevallen/8550-grote-zoekactie-na-auto-te-water-a13
Den Haag - De hulpdiensten zijn laat op de avond massaal in actie gekomen nadat op de A13 een auto van de weg was geraakt en in het naastgelegen water was beland.

Zoals het er nu naar uit ziet is de personenauto op de rijbaan richting Den Haag, ter hoogte van hectometerpaal 6,5, door nog onbekende oorzaak in het water beland. Vermoedelijk was bij dit ongeval geen ander voertuig betrokken. Omdat het voertuig op zijn kop in het water lag, zetten de hulpdiensten gelijk groot in.

Er werden meerdere waterongevallenwagens ter plaatse gestuurd, alsmede diverse andere brandweervoertuigen. Ook het Mobiel Medisch Team is op voorhand gewaarschuwd, alsmede diverse ambulances. Ook enkele agenten zijn het water in geweest op zoek naar inzittenden. Middels de kraan op het hulpverleningsvoertuig van Delft is de auto opgetakeld en daarna is één inzittende uit het voertuig gehaald en naar het ziekenhuis vervoerd.

Omdat er informatie was dat er nóg iemand in het voertuig moest hebben gezeten, was de inzet daarna gericht op het zoeken naar die inzittende. Hiertoe werden beide duikploegen ingezet en werd daarom opgeschaald naar 'middel waterongeval'. Vanuit de lucht werd de actie ondersteund door een politiehelicopter met onder andere een schijnwerper. Ook zijn er door de politie speurhonden ingezet.

Dit alles leidde er niet toe dat de vermiste persoon werd gevonden. Rond middernacht waren de meeste hulpverleners alweer teruggekeerd naar hun kazernes en posten. De VOA doet onderzoek naar het ongeval.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 19 juni 2011, 08:44:12
p2kflex
23:09:45 18-06-11GROUP-1Prio 1 GV A13 L - Rotterdamseweg 6,5 A13 Aanrijding letsel (beknelling licht) (Instanties: vmc,lcm,klpd) (middel) 4265
MB1500021BRW Veiligheidsregio Haaglanden (HOvD)
MB1500071BRW Veiligheidsregio Haaglanden (WVB-1 - Woordvoerder Brandweer)
MB1500075BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Persinfo)
MB1500092BRW Veiligheidsregio Haaglanden (ROvD Noord 1)
MB1500371BRW Delft (Kazernealarm)
MB1500519BRW Delft (Lichtkrant)

Inmiddels dus Middel HV...

In deze alarmering is dus de 4262 gealarmeerd, de beelden gezien hebbende.
Zal wss zijn voor handjes i.v.m. zoeken 2e slachtoffer.