Echtheid filmpje snelheidsduivel onderzocht
Laatste update: 28 juni 2011 16:37
HAARLEM - De technische recherche verricht onderzoek naar de echtheid van het filmpje op de website GeenStijl, waarin met hoge snelheid door Heemstede en Haarlemmermeer wordt gereden.
Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Haarlem dinsdag laten weten.
Het filmpje veroorzaakte grote opschudding, omdat lijkt alsof de bestuurder van een Nissan GTR 150 kilometer per uur over de Dreef in Heemstede en met 308 kilometer over de N205 in Haarlemmermeer rijdt. Of dat echt zo is of dat de beelden zijn gemanipuleerd, wordt nu onderzocht.
Verdachten
Bestuurder Pieter K. uit Spaarndam en de eigenaar van de auto zijn vorige week als verdachten door de politie gehoord. Ook heeft zich een getuige gemeld, die op de N205 zou zijn ingehaald.
Of de verdachten daadwerkelijk worden vervolgd, is volgens de woordvoerder van het OM nog niet duidelijk. Daarover wordt later een besluit verwacht. De moeilijkheid voor het bewijs in de zaak is dat de politie de vermeende snelheidsovertreding niet zelf heeft gemeten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2551409/echtheid-filmpje-snelheidsduivel-onderzocht.html
En die Pieter K is dan zo handig zijn volledige naam op internet (in het filmpje) te zetten, maakt t wel een stuk makkelijker opsporen natuurlijk.
Ik ken dat stukje Heemsteedse dreef vrij goed, rijd er dagelijks voor mijn werk, de gemiddelde snelheid ligt er vaak al boven de max.50, lange brede rechte weg die redelijk overzichtelijk is. Het volgende deel is het vaak nog erger (breder en vier banen gescheiden door middenberm. Staan nu wel twee flitspalen maar daarna/voor gaat er vaak het gas op bij mensen. Helaas is het een geliefd stukje om even te scheuren.
(Persoonlijke noot )Weet ik helaas maar al te goed, zo'n malloot heeft daar in 1991 mijn zus geschept met 120 door rood. Zij op de fiets door groen, maar kon het na acht dagen coma niet meer navertellen. De straf toen, een jaar gevangenis en vijf jaar ontzegging.
Deze jongens hebben mazzel dat er geen fietsers door rood gaan op die kruising waar za na t eerste groene licht oversteken, is een plek waar dat meer dan vaak gebeurt. Dit soort gasten, meteen een flinke boete geven + EMG en vooral een enorme voorwaardelijke straf, bij nogmaals de fout in gaan(+ 20 BBK en + 40 buiten BBK of alcohol / meer dan drie keer in t jaar rood licht (kan soms ook echt zijn om de algehele veiligheid te bevorderen) binnen tien jaar, meteen vijf jaar ontzegging en opnieuw rijbewijs halen daarna.
GreetZ,
Nachtbroeder1978