Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123563 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 21 juni 2011, 15:42:08
Dit is volgens mij meer zichtbaar als die laffe verlichting op ons dak in A-A. Helemaal die dashflitser van de NCPD chief. Volgens mij voldoet hij ook nog aan de OGS-eisen van 360 rondom. ;D ;D

En dat is me toch irritant in het donker.... In de MMT Volvo hebben we de dash flitser zo strak mogelijk tegen het voorraam laten zetten en nog hebben we er last van.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #101 Gepost op: 21 juni 2011, 16:04:52
Zichtbaarheid, of minder zichtbaar, is een keuze.
In de US is het begrip "slicktop patrolcar" of "undercover car" al jaaaaaaaaaren een (zichtbaar) begrip

2007 Ford Police Interceptor - Whelen LIN3 LIN6 TLN1J

Unmarked Crown Vic with Code 3 unmarked package

NCPD Chiefs car

Kijk dat bedoel ik!
Het wiel wederom opnieuw uitvinden is echt niet nodig.
Vooral die NCPD chiefs car is wat ik voor ogen had.
Daar kunnen die enkele of dubbele pitten die ze nu gaan monteren niet tegen op als het gaat om zichtbaarheid.
Vooral de dashboard flitser en de LEDs aan de bovenzijde achter de voorruit zijn perfect!

Ik had het wel geweten ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #102 Gepost op: 21 juni 2011, 16:48:51
Je moet een ding niet vergeten. In de USA kennen ze geen IM, fend-off en andere veiligheidsmaatregelen. Dat is ook te merken aan de hoeveelheid aan hulpverleners die daar elk jaar weer om het leven komen door verkeersongevallen op (autosnel)wegen.

Daarnaast is lage verlichting gewoon slechter zichtbaar. Rijd maar eens een spoedrit met een Volkswagen Transporter of met een Touran (uitgerust met exact dezelfde signalering). Dan merk je wat ik bedoel.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geďnteresseerde
Reactie #103 Gepost op: 21 juni 2011, 16:49:30
Zichtbaarheid, of minder zichtbaar, is een keuze.
In de US is het begrip "slicktop patrolcar" of "undercover car" al jaaaaaaaaaren een (zichtbaar) begrip

2007 Ford Police Interceptor - Whelen LIN3 LIN6 TLN1J

Unmarked Crown Vic with Code 3 unmarked package

NCPD Chiefs car

Een vraagje, is zoveel licht niet verblindend voor de bestuurder??

Gr


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #104 Gepost op: 21 juni 2011, 17:31:53
Je moet een ding niet vergeten. In de USA kennen ze geen IM, fend-off en andere veiligheidsmaatregelen. Dat is ook te merken aan de hoeveelheid aan hulpverleners die daar elk jaar weer om het leven komen door verkeersongevallen op (autosnel)wegen.

Daarnaast is lage verlichting gewoon slechter zichtbaar. Rijd maar eens een spoedrit met een Volkswagen Transporter of met een Touran (uitgerust met exact dezelfde signalering). Dan merk je wat ik bedoel.

Dan zien ze me in de Touran eerder aankomen als in de Transporter.


Gast

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 21 juni 2011, 17:52:34
In de USA kennen ze geen IM, fend-off en andere veiligheidsmaatregelen.

Dat durf ik te betwijfelen. Voor wat betreft fend-off geef ik je gelijk, met de breedte van de wegen daar is dat ook minder nodig, me dunkt, dan hier in NL  0098 De fend-off in de USA wordt doorgaans gevormd door de achterkant van een brandweertruck, groot, rood, zwaar.
Veiligheidsmaatregelen en IM, dat werkt daar nu eenmaal anders. Ander land, andere procedures, daarom persé nog niet fout of verkeerd. Zo vindt mijn maat in Texas (firefighter paramedic, EMS) het van de zotte dat alle verlichting uitgaat bij een ongeval behalve de achterste. Andere manier van denken, 's lands eer, 's lands wijsheid  O0

Voor wat betreft verlichting durf ik te stellen dat een slicktop KLPD voertuig, met dezelfde snufjes erin als een US model, beter zichtbaar zal zijn dan met 2 pitjes op het dak en 2 pitjes in de grille.
Een volle lengte "inner lightbar" tegen de voorruit met deugdelijke grille-lampen, achterin en aan de zijkanten een mini-LED-balkje, nou als DAT minder zichtbaar is dan 2 pitjes op het dak dan weet ik het niet meer.
... Ik zag laatst een SIGMA bus met 2 platte LED-beacons op het dak ipv oudjerwetse Hella potten erop..... hadden ze beter niet kunnen doen.. hoogte, rechte uitstraling, weg effect.  Dat de voertuig-opbouwers verstandige keuzes mogen maken, ik hoop dat ze in een "verlicht ogenblik" een lampje boven het hoofd zullen krijgen  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #106 Gepost op: 21 juni 2011, 18:46:52
Het is dan wel niet de Weelen maar zo iets wordt het dan:

De LP 400 van TM-CS (niet dat zij hem maken maar ze leveren hem wel)  ;D

Bij politievoertuigen hier zit hij wel (met een stikker van FedSig)

dat is hem. Ik dacht dat hij van Whelen was maar nooit van echt dichtbij bekeken. Ons bureau kan nog even met de "oude" opbouw vooruit :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #107 Gepost op: 21 juni 2011, 19:29:50
Je moet een ding niet vergeten. In de USA kennen ze geen IM, fend-off en andere veiligheidsmaatregelen. Dat is ook te merken aan de hoeveelheid aan hulpverleners die daar elk jaar weer om het leven komen door verkeersongevallen op (autosnel)wegen.

Daarnaast is lage verlichting gewoon slechter zichtbaar. Rijd maar eens een spoedrit met een Volkswagen Transporter of met een Touran (uitgerust met exact dezelfde signalering). Dan merk je wat ik bedoel.

Ik snap je punt al is daar ook vast een oplossing voor te bedenken.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met een spoedrit in een Transporter, daar hebben wij er (veel te) weinig van rijden in Groningen.
Of laag geplaatste verlichting per definitie slechter zichtbaar is betwijfel ik.
Het gaat er volgens mij vooral om wat voor lamp je op welke plek monteert.

Dat durf ik te betwijfelen. Voor wat betreft fend-off geef ik je gelijk, met de breedte van de wegen daar is dat ook minder nodig, me dunkt, dan hier in NL  0098 De fend-off in de USA wordt doorgaans gevormd door de achterkant van een brandweertruck, groot, rood, zwaar.
Veiligheidsmaatregelen en IM, dat werkt daar nu eenmaal anders. Ander land, andere procedures, daarom persé nog niet fout of verkeerd. Zo vindt mijn maat in Texas (firefighter paramedic, EMS) het van de zotte dat alle verlichting uitgaat bij een ongeval behalve de achterste. Andere manier van denken, 's lands eer, 's lands wijsheid  O0

Voor wat betreft verlichting durf ik te stellen dat een slicktop KLPD voertuig, met dezelfde snufjes erin als een US model, beter zichtbaar zal zijn dan met 2 pitjes op het dak en 2 pitjes in de grille.
Een volle lengte "inner lightbar" tegen de voorruit met deugdelijke grille-lampen, achterin en aan de zijkanten een mini-LED-balkje, nou als DAT minder zichtbaar is dan 2 pitjes op het dak dan weet ik het niet meer.
... Ik zag laatst een SIGMA bus met 2 platte LED-beacons op het dak ipv oudjerwetse Hella potten erop..... hadden ze beter niet kunnen doen.. hoogte, rechte uitstraling, weg effect.  Dat de voertuig-opbouwers verstandige keuzes mogen maken, ik hoop dat ze in een "verlicht ogenblik" een lampje boven het hoofd zullen krijgen  ;)

Klinkt goed, een slicktop KLPD voertuig ;)
Zit nog wat op youtube te zoeken en een inner lightbar kan mij wel bekoren ;) Erg gaaf spul!


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Reactie #108 Gepost op: 21 juni 2011, 19:53:03
Neh! Geen slicktop!

Nu kan je ze nog voor een rijtje auto's herkennen aan de signalering die boven de andere auto's uitsteekt als je de striping niet kan zien....

Dat gaat me anders boetes opleveren 98uiye ;D
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #109 Gepost op: 23 juni 2011, 14:10:30
Zo'n dashboardflitser kun je toch ook afkitten??
dan heb je er toch ook geen last meer van??
1:87 modelletjes: