Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 126406 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #110 Gepost op: 23 juni 2011, 20:09:57
Zo'n dashboardflitser kun je toch ook afkitten??
dan heb je er toch ook geen last meer van??

Licht zal altijd uittreden over de vooruit. Dit komt gewoon door het vooruit. Zelfs het puurste glas heeft een "scatter"effect ( sorry voor het engelse woord). Zelfde komt voor in de glasvezeltechniek ( één van de dempende factoren van snelheid van het licht) .
Daarbij is een vooruit opgebouwd uit 2lagen glas (of meer) met daarin soort folie verwerkt. Geen van de lagen is helder en er is altijd een grote kans dat de lichtbundel zich over de totale oppervlakte van de ruit verpreid.

Dus verspreiding van het licht hou je nooit tegen. Je zou het kunnen minimaliseren door de lichtbron ,volgens mij, zo dicht tegen de ruit te plaatsen. Wat ik nu nog al zie met dashflitsers dat de lamp/led achterin de omhulsel is gebouwd. Ga er vanuit dat licht altijd zo snel mogelijk wilt verspreiden...

Buiten de auto is volgens mij altijd beter dan binnen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #111 Gepost op: 23 juni 2011, 20:36:35
Dat ben ik niet geheel eens met je. wij hebben van die lampen op het dashboard en ik heb nergens last van in het donker.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #112 Gepost op: 23 juni 2011, 21:10:15
Ik denk toch dat de bestuurder van die Chief bak zijn zonnebril ook 'snachts op moet houden.....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #113 Gepost op: 24 juni 2011, 00:25:47
Ik denk toch dat de bestuurder van die Chief bak zijn zonnebril ook 'snachts op moet houden.....
HAHA ja dat sowieso en wat dacht je van een spoetje in mist? dan gaan bij mij de gril en spiegelflitsers uit  8)
1:87 modelletjes:  


sylvester1986

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 24 juni 2011, 10:19:21
Hebben die Amerikanen eigenlijk diverse groepen voor hun signalering?
Het lijkt me niet handig dat de hele mikmak aan of uit gaat, maar dat je ook nog kan kan kiezen wat aan of uit gaat.


Gast

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 26 juni 2011, 23:41:40
Yep, al vanuit de historie hebben ze voor afzonderlijke groepen, lees functies, aparte knoppen op hun bedienkasten, dat begon al met de Aerodynic met de flashing endlamps, daarna de JetSonic versies met de rearflashing, frontflashing, frontlight-cutout functie etc etc etc.  Denk aan de Vision/Vectors die een speciaal ontworpen bedienkast hadden (de SS2000 en opvolgers) JUIST omdat de balk diverse functies moest kunnen uitvoeren.
Ik ben zelf nog verder gegaan door in mijn MX7000 écht alles apart te kunnen bedienen en zo mijn lichtbalk "op te schalen" als het ware   0098


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #116 Gepost op: 28 juni 2011, 14:33:36
even een vraagje waarom zitten er in klpd voertuigen extra hella contact punten? (kleine sigarette aanstekers)
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #117 Gepost op: 28 juni 2011, 14:58:12
Ik weet het niet maar bij de wat oudere Volvo's kan dat natuurlijk gedaan zijn zodat een oranje zwaailamp aangesloten kan worden. Dit zodat er ook oranje aanwezig kan zijn naast het blauwe pitje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #118 Gepost op: 28 juni 2011, 15:05:29
Daar waar DiNozzo oranje schrijft, kan ook groen gelezen worden ;) Heb ik ook een keer gezien namelijk, een groene magneetpit op een KLPD-voertuig.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #119 Gepost op: 28 juni 2011, 15:13:21
Én tot slotte omdat er ook wat KLPD voertuigen waren die met een los zoeklicht rondreden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !