Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 123470 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #170 Gepost op: 19 december 2011, 16:13:54
JA, en dat gaat dus niet gebeuren. Het is een combipitje die net als vroeger linksachter komt te staan.
Lijkt me stug want dat is juist afgeschoten omdat het niet rondom/ 360gr. zichtbaarheid zou garanderen. Bij ons gaan ze er nog steeds vanuit dat er nog steeds volgens de "rotterdam" configuratie opgebouwd gaat worden.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #171 Gepost op: 19 december 2011, 16:15:44
En die nwe cobipit zo wel aan de eisen voldoen :-X

Ook VP RR krijgt dat combipitje, want het KLPD heeft gesproken......................


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #172 Gepost op: 19 december 2011, 16:16:17
Lijkt me stug want dat is juist afgeschoten omdat het niet rondom/ 360gr. zichtbaarheid zou garanderen. Bij ons gaan ze er nog steeds vanuit dat er nog steeds volgens de "rotterdam" configuratie opgebouwd gaat worden.

Dat kan je wel vergeten, want het KLPD is leidend daarin en die nemen een lamp op een stikkie, links achterop. Maar daar is het laatste woord nog niet over gesproken.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #173 Gepost op: 19 december 2011, 16:20:56
want het KLPD is leidend

Zolang ze nog bestaan...... 098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #174 Gepost op: 19 december 2011, 19:03:07
Ja vrienden van het verkeer ook wij moeten er aan geloven. Straks een pitje ter hoogte van de d-stijl en dat is het dan.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #175 Gepost op: 19 december 2011, 20:02:23
Is er dan geen Arbo-commissie binnen KLPD/regionale korpsen die hiertegen bezwaar kan maken? Het lijkt mij toe dat jullie veiligheid hier in het geding is; als er geen light-bar af kan dan toch zeker de RR-setup; lijkt mij het minimaal vereiste!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #176 Gepost op: 19 december 2011, 20:30:07
Is er dan geen Arbo-commissie binnen KLPD/regionale korpsen die hiertegen bezwaar kan maken? Het lijkt mij toe dat jullie veiligheid hier in het geding is; als er geen light-bar af kan dan toch zeker de RR-setup; lijkt mij het minimaal vereiste!

Nee, er is een minimaal vereiste én dat zit nou juist in dat nieuwe pitje. Net zoals ze op veel dienstmotoren worden geleverd. Toen men afstapte van het halogeen draailampje liep iedereen te zeuren dat ze het draailampje terug wilde, nu hebben ze een balk en krijgen ze een ''stapje terug'', is het weer niet goed.
Plak er twee Whelen's L31's in het blauw op, en eentje in het amber, ben je er ook klaar mee (en nee, dat is ook niet volgens de nieuwe regels, maar daar voldoen toch weinig auto's aan)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #177 Gepost op: 19 december 2011, 20:50:21
Of, om binnen de regeltjes te blijven, twee blauw/gele Hänsch Comet B. De blauwe zijn ontzettend fel, de tweekleurige heb ik nog niet gezien.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #178 Gepost op: 20 december 2011, 09:47:21
Gisteren een leuke rit gehad in de corvette stingray van mijn kameraad, reed er een grote blauwe Audi A6 of A8 achter ons die knipperde met zijn lichten. Geen flitsers oid te zien dus ik had zoiets van "gast ik rijd al 130 ik ben aan het inhalen (Naast mij zaten wielen van een oplegger die hoger uitkomen dan de auto waar ik op dat moment in reed) dus wat wil je?"
Toen de mogelijkheid zich voordeed ben ik opzij gegaan en pas toen de auto de afrit nam zag ik aan bestuurderskant de hockeypuck op het dak flitsen..... Gisteren waaide het behoorlijk en met het mooie motorgeluid van de Stingray hoor je dan verder helemaal niets meer dan de windruis.

Nou weet ik wel dat de KLPD voertuigen ook nog eens van die mooie bzk streepjes krijgt, maar als de zwaailamp hierop net zo onzichtbaar is als de hockeypuck van gisteren voel ik een paar rechtzaken komen in de toekomst.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #179 Gepost op: 20 december 2011, 09:58:03
gelukkig ( mhmhm) als het goed is en VTSP doet niet moeilijk komen en aan de voor en achterzijde ook een aantal flitsers. Als de info goed is heeft het te maken met garantie en het niet toestaan van het zagen in het dak van de nieuwe v70 voor de diverse flitsers.